جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

توهم جنگ نظامي راهي براي تداوم جنگ اقتصادي

اخیرا دو ناو آمريكا به خليج فارس روانه شده اند و مسئولين آمريكايي نیز مجددا اعلام نموده اند ما با ايران جنگي نداريم و خواهان دفاع از منافع خود در…

اخیرا دو ناو آمريكا به خليج فارس روانه شده اند و مسئولين آمريكايي نیز مجددا اعلام نموده اند ما با ايران جنگي نداريم و خواهان دفاع از منافع خود در منطقه هستيم.

منطقه خاورمیانه منطقه ماست بدیهی است، منافع ما در اين است كه بتوانيم از منطقه خليج فارس نفت خودمان را صادر كنيم و نيازهاي خودمان را مرتفع سازيم و از كشورهاي هم پيمانمان حمايت كنيم. وقتي آمريكا با قلدرمآبي مي گويد ما مي خواهيم نفت ايران را به صفر برسانيم يعني شريان حياتي مردم ايران را قطع كنيم طبيعي است كه همه مردم ايران در برابر اين زورگويي بايستند و با جان خود از عزت و كرامت خويش دفاع نمايند. اما بين ما و آمريكا يك تفاوت ماهوي وجود دارد كه داستان سگ مُعلَم مَثَل خوبي براي آن مسأله است.

مرحوم رهي معيري در غزل همت مردانه اش مي گويد: سگي آهويي را تعقيب كرد تا  او را گاز بگيرد و توان حركتش را تضعيف كند تا صاحب سگ بتواند به راحتي به شكار آهو بپردازد. آهو به سرعت از كوه بالا رفت و خود را به قله رساند از آنجا سگ را مورد خطاب قرار داد كه حالا به گردم نخواهي رسید. سگ پذيرفت و از آهو دليل خواست او گفت تو تمام تلاشت براي اين است كه مرا براي صاحبت از پا درآوري اما تلاش من در اين است كه خودم را از دست تو و صاحبت نجات دهم.

در دام حادثات ز کس یاوری مجوی
بگشا گره به همت مشکل گشای خویش

سعی طبیب موجب درمان درد نیست
از خود طلب دوای دل مبتلای خویش

بر عزم خویش تکیه کن ار سالک رهی
واماند آن که تکیه کند برعصای خویش

گفت آهویی به شیر سگی در شکارگاه
چون گرم پویه دیدش اندر قفای خویش

کای خیره سر بگرد سمندم نمی رسی
رانی و گر چو برق به تک بادپای خویش

چون من پی رهایی خود می کنم تلاش
لیکن تو بهر خاطر فرمانروای خویش

با من کجا به پویه برابر شوی از آنک
تو بهر غیر پویی و من از برای خویش

حالا داستان ما و آمريكا چنين است او براي سلطه بر منطقه و ما براي نجات خودمان و تداوم حياتمان تلاش مي كنيم طبيعي است كه اين دو نوع تلاش است.

نكته ديگر اين كه آمريكا در اين وضعيت اقتصادي و شكست هاي پي در پي در خاورميانه به جنگ نظامي مستقیم اقدام كند، خلاف دورانديشي و مغاير عقل نگري است زيرا زمان بزن در رو گذشته اگر زد به سختي خواهد خورد و عواقب آن به هيچ وجه قابل پيش بيني نخواهد بود . اخیرا امام خامنه ای نیز بار دیگر همین امر را مورد تاکید قرار داده و افزودند: “جنگ نخواهد شد، مذاکره نیز سم و با این دولت آمریکا سمی مضاعف خواهد بود.”

طبيعي است هركس جنگ را آغاز كند آغازگر جنگ شمرده مي شود اما چگونه خاتمه يابد مسأله اي است كه قابل محاسبه نيست و به نظر نمی رسد ایالت متحده آمریکا دست به چنین اقدام نابخردانه ای بزند . این سرو صداها برای تحریف جنگ اقتصادی و مشغول کردن برخی مسئولین به کانال دیگر است .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۶:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین