سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

اندر احوال کانون زبان لارستان؛‌جهرم ساختمان 6میلیاردی؛‌لار ساختمان اجاره…

چندی پیش یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال پیامی درخواست پیگیری موضوع تعطیلی بخش بزرگسالان کانون زبان لارستان و عدم اختصاص زمین خاص به این مجموعه در مقایسه با…

چندی پیش یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال پیامی درخواست پیگیری موضوع تعطیلی بخش بزرگسالان کانون زبان لارستان و عدم اختصاص زمین خاص به این مجموعه در مقایسه با کانون زبان سایر شهرستان ها شد. خبرنگاران میلاد لارستان نیز طی مصاحبه ای با مسئولان این مرکز علمی در لار،‌ موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دادند که نکات قابل تاملی در آن می توان یافت. با هم مصاحبه با سرکار خانم فردنیان را مرور می‌نماییم:

۱) ضمن تشکر از شما،‌لطفا تاریخچه ای از تشکیل کانون زبان لارستان را برای ما بیان نمایید.

با سلام و تشکر از پیگیری شما. كانون زبان لارستان از سال ۸۹ فعاليت خود را در ساختمان كانون پرورش فكري كوكان و نوجوانان آغاز نمود و به دليل كمبود فضا و افزايش زبان‌آموز طي ۴ سال گذشته مجبور به اجاره ساختمان مدارس دولتي شده است. کانون زبان اساسا ۳ بخش کودک،‌ نوجوان و بزرگسال را شامل می شود که هم‌اكنون كانون زبان در لارستان با ۳ مدرس در بخش نوجوان و حدود ۴۰۰ زبان‌آموز در تمامي سطوح اين بخش مشغول به فعاليت مي‌باشد.

۲) مزيت كانون زبان نسبت به سایر  آموزشگاه‌هاي زبان انگليسي چیست؟

كانون زبان ايران موسسه  ۱۰۰ درصد دولتي و از رسمي‌ترين مراكز آموزش زبان انگليسي در ايران مي‌باشد و همان گونه که ذکر شد در سه بخش كودك، نوجوان و بزرگسالان در سراسر ايران مشغول به فعاليت است. برگزاري كلاس‌ها به طور منظم و هماهنگ كشوري بوده و  آزمون‌ها نیز منظم و به روز در طول هر ترم انجام می گیرد. ارائه گواهينامه‌هاي معتبر در پايان هر مقطع، تقويت دايره لغات و تقويت چهار مهارت زباني(نوشتن،‌خواندن، شنیدن و صحبت کردن) از بدو ورود از مزيت های كانون زبان ايران مي‌باشد.

۳)دليل تعطيلي بخش بزرگسالان در لارستان چیست؟

بخش بزرگسالان در لار از حدود يك سال و نيم پیش به دليل عدم جذب مدرس تعطيل شده است. نکته مهم اینکه با توجه به اعلام نياز به راه‌اندازي مجدد  بخش بزرگسالان، هر ترم در واقع هر ۳ ماهه يكبار آگهي آزمون جذب مدرس در تمامي دانشگاه‌های لارستان  و مجموعه مدیریت آموزش و پرورش و در سطح شهر پخش شده و هر بار چندين نفر در آزمون شركت مي‌كنند اما متأسفانه تاكنون جذب استاد میسر نشده است چرا که چون كانون در زمينه جذب بسيار جدي و با دقت عمل  كرده و از ميان متقاضيان مدرسان مستعد و مجرب را انتخاب مي‌كند. البته كانون لار ترم آتی با كمك مسئولين خود در مركز استان تمام تلاش خود را در راه‌اندازي مجدد  بخش بزرگسال  و همچنين بخش كودك به کار خواهد گرفت.

۴)چرا مدرس در سطح بزرگسالان در لار پذیرفته نمی شوند. مگر متقاضيان چه شرايطي باید داشته باشند؟

متقاضيان تدريس در كانون زبان با توجه به شرايط سني از ۲۲ تا ۴۰ سال و با ميزان تحصيلات كارشناسي ارشد يا افراد داراي مدارك ILETS وSSE و CPA مي‌توانند در آزمون جذب مدرس شركت كنند. چون كانون در زمينه جذب مدرس بسيار با دقت عمل مي‌كند توصيه مي‌كنيم افراد متقاضي با آمادگي كامل در آزمون شركت كنند و با يك بار مردود شدن دست از تلاش برندارند. چون با توجه به نياز اين مركز، افراد پذيرفته شده بلافاصله مشغول به تدريس خواهند شد.

۵) چرا زميني به كانون زبان اختصاص داده نمي‌شود و چرا در شهرستان های مجاور  حتی هزينه‌اي بالغ بر ۶ ميليارد تومان جهت ساخت و ساز ساختمان چند طبقه در نظر گرفته شده است؟

اساسا وجود  مکانی که با کاربری آموزشی ساخته شده باشد و محل کلاسهای کانون زبان را تثبیت کند، بسیار شایسته و مفید است. محدودیت ها و محاسبات مالی بطور عمده دلیل عدم وجود ساختمان اختصاصی برای مراکز کانون زبان ایران است. کانون زبان ایران، علی رغم دولتی بودن، بودجه ی دولتی ندارد و البته با شرایط و قوانین موجود، در بحث مدیریت مالی موفق عمل کرده است. در مورد شهرستان های اطراف مانند جهرم، سهم بسبار عمده ی ساخت مرکز کانون زبان و تامین زمین، با همکاری و دلسوزی بسیار ویژه و ارزشمند مقامات شهر جهرم در سطوح مختلف و همدلی و همراهی مجموعه ی مدیریتی استانی کانون فارس انجام شده است

۶) درخواست و توقع شما از مسئولين چيست؟

تسهیل امور کانون زبان ایران در ارتباط با ارگان ها و سازمانها و ادارات ذی ربط و از همه مهمتر، تعامل هر چه بیشتر مدیریت آموزش و پرورش در سطح شهر و استان در تامین فضای مطلوب آموزشی و معرفی افراد توانا و شایسته جهت شرکت در آزمونهای جذب مدرس و همیاری در تقویت بدنه ی نیروی انسانی کانون زبان ایران و از همه مهمتر کمک آمورش و پرورش در امر تبلبغات دوره های کانون زبان در سطح مدارس و آگاهی بخشی به مدیران مدارس و موسسات آموزشی در مورد جایگاه و عملکرد مجموعه ی موفق و با تجربه ی بیش از ۹۰ ساله،‌همه و همه در امر آموزش زبان های خارجی با توجه به استانداردهای روز جهان و نبز با رعایت مباحث دینی و فرهنگی سرزمین عزیزمان ایران می تواند از جمله توقعات از مسئولین باشد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اندر احوال کانون زبان لارستان؛‌جهرم ساختمان 6میلیاردی؛‌لار ساختمان اجاره…”

  1. Ebi گفت:

    سلام دو نکنه وجود داره اول اینکه مقایسه لار با جهرم توی این زمینه درست نیست چون کانون جهرم سال ۷۷ افتتاح شد و در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دانش آموزداره.دوم هم اینه که کانون جهرم توی مدرسه حکمت هست به صورت اجاره ای و از سال ۹۵ قرار بوده ساختمان ساخته بشه که هنوز خبری نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین