شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بهره برداری از ساختمان جدید اتاق اصناف و اتحادیه‌های لارستان+عکس

همزمان با روز ملی اصناف، ساختمان جدید اتاق اصناف و اتحادیه‌های لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، در به مناسبت یکم تیرماه سالروز ملی اصناف، در جلسه‌ای با حضور…

همزمان با روز ملی اصناف، ساختمان جدید اتاق اصناف و اتحادیه‌های لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان، در به مناسبت یکم تیرماه سالروز ملی اصناف، در جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم امام جمعه لارستان، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، اعضای شورای اسلامی شهر لار، رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت، معاون فرماندار، جمعی از مسئولان و کسبه، ساختمان جدید اتاق اصناف و اتحادیه‌های لارستان افتتاح شد.

در این آئین، امام جمعه لارستان با اشاره به اهمیت کسب و کار در ادبیات و منابع دینی، اظهار داشت: مهمترین کار از حیث دینی کار در اصناف است و در روایات داریم که عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن در کسب روزی حلال و یک جزء آن سایر اعمال عبادی است، چرا که روزی حلال باعث شکل گیری هویت فرد و جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسب روزی حلال آثار مستقیم در شکل گیری شخصیت افراد و خانواده دارد، افزود: از این جهت که کسب در منابع دینی ما بسیار جایگاه والا و ویژه ای دارد به همین خاطر است که بعضی تخلفات مالی در بحث کسب و کار از گناهان بزرگ با عقوبت های شدید ذکر شده که از جمله آن ربا است زیراکه، ربا باعث به هم خوردن این هویت فردی و اجتماعی خواهد شد و وقتی مال حرام وارد زندگی انسان می شود، شخصیت انسان هم متفاوت خواهد بود و برای کسب منفعت هر کاری را نجام می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره به آیات قران در این باره ادامه داد: کسی که در کار خودش به دنبال ربا برود اعم از دادن و گرفتن ربا، این اعلام جنگ با خداست.

 

امام جمعه لارستان تصریح کرد: اگر انسان به آیات و روایات در این باره دقت کند آنگاه باید منتظر جامعه‌ای شایسته و درخور جامعه اسلامی باشد اما اگر در کسب و کار به دست آوردن منافع برای ما هدف شد و برای به دست آوردن آن هر کاری را انجام دادیم باید منتظر  تبعاتش در جامعه نیز باشیم.

وی خطاب به بازاریان و  کسبه یادآور شد: نقش شما در هویت دهی جامعه نقشی بسیار تاثیرگذار است و بازار و اصناف ما همواره یک عامل مهم در تقویت اعتقادات دینی بوده است.

این استاد حوره و دانشگاه با بیان اینکه اصناف و بازار یک عامل خیلی مهم در تقویت و ترویج دین و اعتقادات دینی بوده و است، عنوان کرد: از اول انقلاب یکی از نهادهایی که در شکل گیری انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بسیار مهم داشته اصناف و بازاریان بوده اند.

موسوی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان با حفظ حرمت ها و مناسبت ها و با برگزاری جلسات سخنرانی در بازار، و تعطیل کردن بازار در مناسبت‌های مهم، افکار عمومی را جهت‌دهی می کردند، تأکید کرد: اصناف و بازار هم در شکل‌گیری و هم در حفظ انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته و دارند و حمایت های مادی و معنوی که بازاریان داشته‌اند قابل توجه بوده است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه بزرگان بازار و اصناف همواره با بزرگان و مراجع در ارتباط بوده‌اند و جهت دهی معنوی بازار با هماهنگی مراجع و علمای بزرگ دینی بوده است، خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی می بینیم که بازار یک رکن در مبارزه با دشمن داشت، آن رکن این بود که با حمایتها و کمک هایی که بازاریان داشتند هیچ وقت اجازه ندادند در دوران جنگ تحمیلی مردم کمبود احساس کنند.

وی با ابراز تأسف از وقوع برخی مسائل نابه هنجار در محیط های کسب و کار، بیان کرد: عمده بازار ما بازار خوبی است اما گاهی شنیده می‌شود که فلان جنس یا مواد خوراکی قرار است گران شود، از آن تاریخ به بعد دیگر آن جنس مذکور را در بازار پیدا نمی‌کنیم و متاسفانه احتکار صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه مواظب باشیم بازاریان از آن ارزش‌های اصیل دینی و معنوی فاصله نگیرند، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی با همه آن فشارها احتکار به این صورت نداشتیم چراکه همه نظرشان این بود که در حال جنگ هستیم و باید به هم کمک کنیم ولی امروزه می‌بینیم بعضی ها پیشاپیش برخی از اجناس را احتکار می‌کنند.

وی با هشدار نسبت به اینکه رخ دادن چنین وقایعی، یک زنگ خطر و هشدار برای ماست که متوجه باشیم و اجازه ندهیم بازاریان با آن سابقه درخشان بازار با منفعت گرایی بعضی ها یا با نفوذ عوامل نفوذی به جهت دیگری بروند، یادآور شد: نقش مهم و موثر شما امروز در جنگ اقتصادی است، وقتی که یک لشکر تشکیل می شود یک خط مقدم دارد و امروز بازاریان در جنگ اقتصادی در خط مقدم قرار دارند.

امام جمعه لارستان با یادآوری جمله ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راه پیروزی بر دشمن در جنگ اقتصادی رونق تولید است، ادامه داد: زمانی رونق تولید به وجود می آید که تمرکز ما بر این باشد که تا وقتی که کالای ایرانی هست کالای خارجی را ترویج نکنیم.

در ادامه این مراسم، مرادی نایب رئیس اتاق اصناف نیز ضمن اینکه یک گزارش اجمالی از آمارِ واحد های صنفی مرکز شهرستان و ۶ بخش های تابعه و نحوه همکاری اتحادیه ها ارائه داد گفت؛ واحد های صنفی دارای پروانه کسب در مرکز شهرستان و ۶ بخش تابعه جمعا ۷ هزار و ۸۳ واحد است و در این زمینه ۱۸ اتحادیه فعال داریم.‌

 

به گزارش میلاد لارستان، کار توسعه و بهسازی ساختمان اتاق اصناف لارستان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اتحادیه ها از پرداختی مربوط به حق عضویت سالانه اعضای دارای پروانه کسب انجام شده است.

در پایان مراسم نیز با اعطای لوح تقدیر از رئیس سابق اتاق اصناف لارستان حاج محمد رضا نراقی و تعدادی از افراد که در زمینه صنفی شاخص بوده و فعالیت و همکاری داشته و دارند  تقدیر شد.

 

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین