سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

اولین سالگرد مرحوم حضرت آیت الله آیت اللهی(رحمه الله علیه) در لارستان برگزار شد.

حاج آقااردکانی، امام جمعه موقت شیراز؛ حضرت آیت الله آیت اللهی(رحمه الله علیه) ، بارها گفته بود که: اگر کسی نسبت به رهبری و ولایت فقیه شکی دارد، من راضی…

حاج آقااردکانی، امام جمعه موقت شیراز؛ حضرت آیت الله آیت اللهی(رحمه الله علیه) ، بارها گفته بود که: اگر کسی نسبت به رهبری و ولایت فقیه شکی دارد، من راضی نیستم که به خانه من بیاید.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، مراسم اولین سال ارتحال ملکوتی عالم وارسته و فقیه مجاهد مرحوم حضرت آیت الله حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی(رحمه الله علیه)، امام جمعه محبوب لارستان در روز چهارشنبه ۱۵ خردادماه ۹۲ با حضور دکتر بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حجه الاسلام والمسلمین نوربخش امام جمعه لارستان، حاج آقا اردکانی امام جمعه موقت شیراز، دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امیری فرماندار ویژه لارستان، علمای تشیع و تسنن، بیت محترم آیات عظام آیت اللهی و موسوی لاری، مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، مداحان با مرثیه خوانی، مداحی و قرائت اشعاری از سروده های آیت آیت اللهی(رحمه الله علیه)، یاد و خاطره آن مرد سفر کرده را در یادها زنده کردند.

سخنران این مراسم، حاج آقا اردکانی امام جمعه موقت شیراز بود. وی با عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و همچنین سالروز وفات آقای آیت اللهی(رحمه الله علیه) سخنان خود را آغاز کرد. سپس به بیان خلاصه ای از زندگی گرانمایه امام هفتم امام موسی بن جعفر(ع) پرداخت. حاج آقا اردکانی در ادامه، با معرفی دودمان آیت اللهی و فعالیت های این خاندان در زمینه ایستادگی در برابر استبداد، ترویج دین اسلام و ولایت فقیه نکاتی را مطرح نمود. وی گفت: هرگاه با آقا ملاقات داشتم، از ایشان قدرت و معنویت می گرفتم. امام جمعه موقت شیراز اضافه نمود: درخشش نور آیت اللهی نه تنها لارستان، بلکه کل ایران، نجف و… تلألو داشت. او درباره نقش حضرت آیت الله آیت اللهی در زمینه فعالیت های انقلابی گفت: آیت الله آیت اللهی، در قیام ۱۵ خردادماه یار و یاور امام خمینی(ره) بوده و با همراهی علمای فارس از حضرت امام(ره) حمایت می کردند.

حجه الاسلام و المسلمین اردکانی همچنین در مورد مواضع حضرت آیت الله آیت اللهی(رحمه الله علیه) نسبت به رهبری، گفت: هیچ کس مثل آیت الله آیت اللهی نسبت به ولایت فقیه حمایت نکرده است و می توان گفت؛ ریشه مطرح کردن ولایت فقیه به لارستان باز می گردد که از زمان آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در این خطه مطرح شده است. وی افزود: یکی از اهداف سفر مقام معظم رهبری به لارستان، دیدار با حضرت آیت الله آیت اللهی بود.

اردکانی اظهار داشت: حضرت آیت الله آیت اللهی بارها گفته بود که؛ اگر کسی نسبت به رهبری و ولایت فقیه شکی دارد، راضی نیستم که به خانه من بیاید.

امام جمعه موقت شیراز، در خلال بیانات خود همچنین، از نقش و اهمیت لارستان در گذشته و جایگاه سیاسی و اقتصادی آن نکاتی مطرح نمود و گفت: برای شناخت و تبیین نقش لارستان در استقلال ایران باید بحثی مفصل بیان شود. چراکه لارستان با ایستادگی در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی به خصوص انگلیس از جایگاه والایی برخوردار است.

حجه الاسلام و المسلمین اردکانی، سخنان خود را با قرائت اشعاری از سروده های آیت الله آیت اللهی(رحمه الله علیه) در وصف ولایت و رهبری به پایان برد.

با اتمام مراسم، حاضرین و بیت شریف خاندان آیت اللهی، با حضور در جمع هیأت سینه زنی و زنجیرزنی از ابراز احساسات مردم تقدیر و تشکر کردند.

 

گزارش و عکس: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین