دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

یکسال با دکترجعفرپور(بخش اول)

۱۲اسفندماه ۹۰  بود که پس از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دکتر جمشید جعفرپور به عنوان نماینده مردم لارستان، خنج و گراش برای مدت ۴ سال اعتمادمردم را…

۱۲اسفندماه ۹۰  بود که پس از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دکتر جمشید جعفرپور به عنوان نماینده مردم لارستان، خنج و گراش برای مدت ۴ سال اعتمادمردم را به خود جلب نموده و از تیرماه ۹۱ وارد بهارستان شد. جعفر پور که تا پیش از حضور در مجلس به عنوان  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران در راستای اعتلای فرهنگ کشور می کوشید، این بار با حفظ شمت خویش در شورا به عنوان نماینده وسیعترین بخش جنوبی استان فارس برگزیده شد. شاید اتفاقاتی که ۴ سال پیش از این و نیز در بهمن ۸۸ در منطقه رخ

داده بود، نیاز به نیرویی قوی و بازوان مردمی داشت تا کاستی های یک دوره ۴ ساله به علاوه مطالبات فراوان مردمی را پاسخگو باشد. جعفرپور وارد میدان شد و  مجدانه نیز در یکسال گذشته در کنار وظایف نمایندگی خویش در کمیسیون فرهنگی و نیز کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی، مطالبات و خواسته های مردمی و کاستی های منطقه را نیز پیگیری نمود. این که وی تا چه میزان در کار خویش موفق بوده است موضوعی است که در ادامه بدان به روایت آمار پرداخته شده است.

فعالیتهای انجام شده توسط نماینده مردم لارستان، خنج و گراش توسط گروه تحلیل وتفسیر میلادلارستان زیر ذره بین قرار داده شده و مطالعات آماری بر روی آن انجام شده که در ادامه بدان می پردازیم. هدف اول روشنگری و سپس توجه به مردم در جهت بیان فعالیت های انجام شده و مشکلات موجود در سرراه ادامه فعالیت ها در راستای توسعه لارستان بزرگ و بیان توانمندی های موجود جهت حل ادامه فعالیت ها خواهد بود. بخش اول از مجموعه :یکسال با دکتر” را با هم مرور خواهیم نمود. لازم به ذکر است ابتدا فعالیت های اصلی انجام شده و در دست بررسی بر اساس ماه های سال ارائه شده و سپس جمع بندی نهایی صورت گرفته و نهایتا مشکلات موجود نیز بیان گشته است. در نهایت  نتیجه گیری به خوانندگان محترم واگذار شده است.

تیرماه ۹۱:

در تیرماه ۹۱ تمرکز اصلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیشتر بر دیدارهای مردمی و نیز جلسات با مدیران کل استان بوده است. در نیمه تیرماه جلسه با مدیران کل استان فارس توسط دکتر جعفرپور صورت پذیرفته که می توان از آن جمله به  دیدار با مدیر کل جهاد کشاورزی،مدیر کل گمرک، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان، مدیر کل ورزش و جوانان ، مدیر کل صدا و سیمای استان، مدیر کل منابع طبیعی فارس ، رئیس سازمان تعاون روستایی استان، مدیر کل امور عشایری استانداری، مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری اشاره کرد. اولین دور از سفرهای دوره ای نماینده مردم در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۱ به کل منطقه لارستان- خنج و گراش شروع شده و تاچندین روز ادامه داشته است. در این دور از سفرها مشکلات موجود شناسایی شده و جهت گیری های لازم جهت حل آنها اتخاذ گردیده است.

مرداد۹۱:

با حضور نماینده مردم در مجلس و شرکت در جلسات مجلس و مشارکت در قانون گذاری به طور موازی مشکلات موجود در منطقه نیز توسط وی مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این ماه طبق نمودارشماره۱ می توان تعداد درخواست ها و پیگیریهای انجام شده در حوزه های مختلف را بررسی نمود.

 

شهریور ۹۱

ادامه شرکت در جلسات مجلس و پیگیری مشکلات منطقه از اهم فعالیت های نماینده مردم در این ماه نیز بود است. تعداد مطالبات بررسی شده در این ماه را می توان در زیر بررسی کرد.

مهرماه ۹۱:

در مهرماه ۹۱ یکی از مهم ترین خواسته های لارستان بزرگ؛ بعنی  تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه لارستان به شدت پیگیری شد. همچنین در این ماه  دکتر ناظمی اردکانی ، معاون وزیر کشور و سازمان ثبت احوال کشور به همراه دکتر جعفرپور با حضور در حوزه انتخابیه با مشکلات موجود در منطقه آشنا شد.  در این ماه  اعلام میانگین ۱۰ ساله هوای منطقه در حوزه انتخابیه از سازمان هواشناسی کشور به منظور پیگیری کاهش بهای تعرفه برق درخواست و پیگیری های آن نیز به عمل آمد.

آبان ۹۱:

در این ماه نیز فعالیت های نماینده در مجلس و حوزه انتخابیه با پیگیری مجدانه ادامه یافت.  نطق میان دستور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش پیرامون مشکلات حوزه انتخابیه در ۲۷ آبان ماه می تواند در نوع خود در این ماه پراهمیت باشد.  دو جلسه مهم با  دکتر اردکانی معاون وزیر کشور و رئیس ثبت احوال کشور و همچنین مهندس بیات معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی صنایع  پتروشیمی و تاکید بر احداث  و تکمیل حلقه های مفقوده محصولات پتروشیمی در لارستان (پیشنهاد راه اندازی شهرک شیمیایی) از موارد مهم دیگری بود که در این ماه مورد بررسی قرار گرفت. در حوزه کشاورزی، پیگیری تأخیر پرداخت بیمه خشکسالی محصولات به کشاورزان لارستان، خنج و گراش و مذاکره باکارشناسان و مدیرکل برای تسریع در این امر را می توان حائز اهمیت دانست. همچنین از سوی نماینده لارستان موضوع افزایش قیمت مازوت کارخانه سیمان لارستان مورد توجه قرار گرفت و طی جلسه با مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی برای تحویل سوخت اعتباری به کارخانه پیگیری لازم صورت پذیرفت.

آذر۹۱

مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در آذرماه از منظر امار و اسناد را با هم بررسی می کنیم.

موضوع مهم دیگر در این ماه تماس و مذاکره با معاون حقوقی وزیر رفاه ، کار و امور اجتماعی و نیز دبیر هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی برای تشکیل جلسه و تسریع در تصویب نهایی بیمارستان تامین اجتماعی لارستان می باشد که از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است.

 دیماه ۹۱
در بیست پنجمین روز از این ماه پس از حدود ۳۰ سال وزیر آموزش و پرورش یک دولت به دعوت نماینده مردم، در لارستان حضور پیدا کرده و با مشکلات منطقه اشنا شد.  درهمین روز و بعداز ظهر جلسه ای  با حضور دکتر جعفرپور و دکتر امامی رضوی معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در محل وزارتخانه  با موضوع بررسی مسائل و نیازهای درمانی شهرستان های حوزه انتخابیه و با حضور روسای بیمارستان های منطقه انجام گرفت.

بهمن ماه ۹۱
در این ماه لارستان شاهد حضور معاونان وزیر علوم در منطقه با هدف شناخت و بررسی مشکلات منطقه بود. همچنین افزایش محدوده بومی گزینی منطقه عسلویه به صد کیلومتر و در نظر گرفته شدن خنج و گراش و همچنین  بیرم در این محدوده پیرو جلسه با معاون اول رییس جمهور از دیگر مواردی بود که در این ماه مورد تایید قرار گرفت. سایر پیگیری های انجام شده در این ماه را می توان در جدول زیر مشاهده نمود که اعم آن در حوزه علمی- فرهنگی و هنری می باشد.

ادامه دارد.….

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین