سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

خبر اختصاصی میلاد لارستان در مورد منطقه ویژه اقتصادی لار

طی تماس تلفنی صورت گرفته با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت “منطقه ویژه اقتصادی لار” بررسی شد که به تفصیل به شرح زیر جهت اطلاع خوانندگان عزیز…

طی تماس تلفنی صورت گرفته با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت “منطقه ویژه اقتصادی لار” بررسی شد که به تفصیل به شرح زیر جهت اطلاع خوانندگان عزیز ارائه می شود: موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار که در سفر مقام معظم رهبری  به لارستان در سال ۸۷ مصوب شد، طی دوره گذشته نمایندگی مجلس مغفول مانده و در این دوره مجددا پیگیری و مطالعات آن از سرگرفته شده و در جلسات متعدد کارشناسی توجیه فنی برای ایجاد آن در منطقه لارستان با موافقت مسئولان ذیربط از لحاظ کارشناسی قرار گرفت.

 

اصولا در مورد بسیاری از مصوبات سفرها، باید لایحه  کارشناسی از جانب دولت جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود. این مهم در مورد منطقه ویژه اقتصادی لار نیز باید صورت می گرفت و این درحالی بود که لایحه ایجاد چند منطقه ویژه در شهرستان های دیگر به دلیل پیگیری های صورت گرفته توسط نمایندگان آنها از مسیر دولت گذر کرده و وارد مجلس شده بود. نکته این که این لوایح باید ابتدا در کمیسون اقتصادی مجلس (پس از اعلام وصول لایحه وارده از سمت دولت) پیگیری و بررسی شده و در صورت تایید جهت تاییدیه و رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس آورده شود.  با پیگیری های نماینده مردم و رایزنی های فراوان صورت گرفته با ریاست کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، موضوع منطقه ویژه اقتصادی لار حدود ۱۰ روز پیش به دلیل عقب نماندن از سایر مناطق در کمیسیون اقتصادی مطرح و خوشبختانه همراه با تصویب آنها در کمیسیون، موضوع منطقه ویژه اقتصادی لارستان نیزبه تصویب رسید. این خود نوعی پیش دستی نماینده مردم در اخذ تاییدیه کمیسیون اقتصادی قبل از ارسال لایحه از سمت دولت و اعلام وصول آن بود که جای آفرین دارد چرا که اگر این مهم رخ نمی داد؛ احتمال داشت به دلایلی بررسی آن به تنهایی در کمیسیون اقتصادی امکان پذیر نبوده و تاخیر فراوانی را باعث می شد.  در تاریخ ۵ تیرماه لایحه ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. به عبارت دیگر طی ده روز گذشته موضوع در کمیسیون اقتصادی مطرح و جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار به تصویب کمیسون اقتصادی رسیده و در چهارشنبه ۵ تیرماه لایحه ارسالی از سوی دولت اعلام وصول شد. در این میان تتها تاییدیه و مطرح شدن موضوع در صحن علنی مجلس به عنوان گام آخر در تصویب نهایی منطقه ویژه اقتصادی لار مانده است که امیدواریم این مهم نیز محقق گردد. بنا به اطلاع پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم؛ روند کلی تاییدیه منطقه ویژه اقتصادی لارستان را می توان به قرار زیر بررسی نمود:

۱-    مطالعه فنی برای مکان یابی منطقه مناسب استقرار منطقه ویژه اقتصادی .

۲-    تخصیص زمینی به وسعت ۱۰۰۰هکتار برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی .

۳-    پیگیری در معاونت رئیس جمهور و شورای مناطق ویژه اقتصادی ریاست جمهوری ورایزنی بامعاون اول رییس جمهور ومسئولان مناطق ویژه برای در دستور قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی لارستان .

۴-    شرکت در جلسه کارگروه تخصصی مناطق ویژه وارائه توجیهات فنی و اقتصادی ،پاسخ به سوالات ودفاع از تشکیل منطقه ویژه وجلب موافقت کارگروه .

۵-    پیگیری برای ارسال هرچه سریع ترنظریه کارگروه برای طرح وتصویب در هیات دولت .

۶-    پیگیری برای ارسال فوری لایحه منطقه ویژه اقتصادی لارستان از سوی دولت به مجلس .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین