پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

۱۹ روز تا عید غدیر خم/روزشمار عیدغدیر(3)

روزشمار غدیر عنوان یادداشت هایی کوتاه است که به امید خدا و به شرط توفیق تا  روز عید غدیر به روایت این واقعه مهم بر اساس تاریخ نگاری می پردازد….

روزشمار غدیر عنوان یادداشت هایی کوتاه است که به امید خدا و به شرط توفیق تا  روز عید غدیر به روایت این واقعه مهم بر اساس تاریخ نگاری می پردازد. بخش سوم از روزشمار غدیر که مربوط به ۲۸ ذیقعده است را با هم مرور می نماییم:

 

کاروان، صبح روز سه شنبه به “عرج” رسید . این قافله هنوز حضرت علی علیه السلام را همراه ندارد . ایشان به امر پیامبر، برای تعلیم احکام الهی اسلام به گروهی از مسلمانان و حل اختلافی که بین اهل یمن پیش آمده، سوی آن دیار راهی شده اند و اینک با رسیدن نامه پیامبر و دستور جدید، به همراهی دوازده هزار نفر از اهل یمن به سوی مکه عازم هستند .

شانزده ماه پیش نیز که پیامبر به قصد غزوه تبوک، مدینه را ترک کردند، حضرت امیر همراه ایشان نبودند. و منافقین فتنه کرده، چنین گفتند که چون هوا گرم بوده حضرت علی در جنگ شرکت ننموده است. این سخن برای قهرمان اسلام گران آمد و به پیشگاه پیامبر خدا شتافت و لب به شکوه گشود . آنجا بود که پیامبر فرمودند :

” علی جان، تو برای من چون هارون برای موسی هستی .” (فروغ ابدیت ج ۲، ص ۳۹۱) .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۱۹ روز تا عید غدیر خم/روزشمار عیدغدیر(3)”

  1. شمسی. از خور. لارستان گفت:

    در سال. روز عید. سعید قربان. حدود بک میلیارد مسلمانان. جهان. در مراسم. بزرگ. و جهانی حج. ودر شهر مکه. قبله. مسلمانان جهان شرکت. میکنند این روز. روز. اتحاد. وهمبستگی مسلمانان جهان. است. برای. این مراسم. همه. مسلمانان جهان. روز شماری. ولحظه. شماری. میکنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین