سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

گفت و گوی اختصاصی با دانش آموز لاری دارنده «رتبه 5»کنکور علوم انسانی

ساعتی پیش اسامی برگزیدگان کنکور سراسری امسال اعلام شد که در این بین دو دانش آموز لارستانی (فاطمه شبخیز و علی حاجیان) توانستند رتبه های یک و پنج علوم انسانی…

ساعتی پیش اسامی برگزیدگان کنکور سراسری امسال اعلام شد که در این بین دو دانش آموز لارستانی (فاطمه شبخیز و علی حاجیان) توانستند رتبه های یک و پنج علوم انسانی را کسب کنند.

سایت میلاد لارستان گفت و گوی کوتاهی با این دو دوانش آموز افتخارآفرین انجام داده که در ادامه می توانید گفت و گوی ما با «علی حاجیان» را که رتبه ۵ در آزمون کنکور علوم انسانی و همچنین رتبه ۷ در آزمون کنکور سراسری زبان خارجی کسب کرده است را بخوانید:

میلاد لارستان: در ابتدا خودتان را مختصراً معرفی نموده و رتبه خود را در کنکور بیان نمایید؟(در صورت امکان درصدهای خود را هم بگویید)؟

علی حاجیان هستم پسر علی‌اکبر، رتبه ۵ کنکور انسانی سال ۹۸. متولد و ساکن لار هستم و سال دهم را در رشته تجربی در دبیرستان شهید بهشتی تیزهوشان و سال یازدهم و دوازدهم تحصیل را در رشته انسانی در دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری گذروندم. (درصدها فردا مشخص میشه، الان کارنامه‌ای در دسترس‌ام نیست)

 

میلاد لارستان: چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟

اولین بار یکی از دوستان صبح تماس گرفت و این خبر رو بهم داد. سایت سنجش و درستی خبر رو چک کردم و به خانواده اطلاع دادم. واکنش هم طبیعتا شادی و هیجان زیاد بود.

میلاد لارستان: چه شد به نتیجه رسیدید که رشته خود را تغییر بدهید و به رشته انسانی بروید؟ آیا خانواده مخالف این موضوع نبودند؟

با یک سال تحصیل در رشته تجربی به این نتیجه رسیدم که هیچ علاقه‌ای به خود رشته تجربی و شغل‌های آینده اون (مثل پزشکی) ندارم، برای همین تصمیم گرفتم دنبال علاقه‌ام که رشته انسانی هست برم. از همون ابتدا با اصرار خانواده و بعضی معلمان رشته تجربی را امتحان کردم با این استدلال که اگر خوشم نیامد میتوانم تغییر رشته دهم؛ برای همین وقتی اواخر سال دهم تصمیم به تغییر رشته گرفتم خانواده با من مخالفتی نکرد.

میلاد لارستان: نحوه مطالعه شما در سال کنکور چگونه بود و از چه زمانی بصورت جدی مطالعه را شروع نمودید؟(در کجا درس می‌خواندید و نظر شما جهت مطالعه گروهی چیست؟)

من از آخر سال یازدهم، یعنی تابستان پارسال مطالعه برای کنکور را شروع کردم و بیشتر مطالعه‌ام در خانه یا در قرائت‌خانه دبیرستان تیزهوشان بود. مطالعه گروهی را تجربه نکردم ولی از بعضی مشاوران شنیدم که زیاد توصیه نمی‌شود و باید حداکثر یک‌بار در دوهفته باشد، نه بیشتر.

میلاد لارستان: تفریح و استفاده از فضای مجازی در سال منتهی به کنکور را چگونه مدیریت کردید؟ چه تفریحاتی داشتید؟

ماه‌های مانده به کنکور از وقت اوقات فراغت آرام‌آرام کم کردم و به زمان درس خواندنم اضافه کردم. گوشی را فقط در ساعات خاصی از شبانه‌روز برای کارهای ضروری و دسترسی به اخبار استفاده میکردم. تفریحات من هم عادی بود: فضای مجازی، بیرون رفتن با دوستان، فیلم دیدن و آهنگ گوش کردند.

میلاد لارستان: مهمترین عوامل موفقیت خود را بیان نمایبد؟

تلاش و پشتکار، حمایت‌های خانواده، دوستان و دبیران و معلمان (از اول دبستان تا سال دوازدهم).

میلاد لارستان: سطح معلمان و امکانات لارستان جهت رسیدن به رتبه های برتر را چگونه ارزیابی میکنید؟؟ راه افزایش کیفیت؟

خوشبختانه معلمان لارستان در دروس تخصصی رشته انسانی سطح خوبی دارند. این سوال باید از کسانی پرسیده شود که در یادگیری درس بخصوصی مشکل داشتند، که الحمدلله من با همچین مسئله‌ای مواجه نبودم.

میلاد لارستان:  آیا از کتب آموزشی و کلاسهای تقویتی هم استفاده نمپذید؟ تاثیر آن را چگونه ارزیابی میکنید؟

از کلاس‌های تقویتی خیر، ولی از کتب کمک‌آموزشی صرفا برای تست (و نه درسنامه) استفاده میکردم. مسلما تاثیر قابل‌توجهی در آمادگی من برای پاسخ به انواع سوالات تست و کنکور داشتند.

میلاد لارستان: چه رشته ای را انتخاب خواهید کرد؟ چرا؟

مطمئن نیستم و فعلا در فرآیند مشاوره انتخاب رشته به سر می‌برم.

میلاد لارستان: آیا برای انتخاب شغل در آینده به لار باز میگردید؟

بعید میدانم مگر اینکه بازار کار مناسب مهیا باشد.

میلاد لارستان:  توضیح شما به کنکوری های آینده چیست؟

توصیه میکنم حتما حتما حتما برنامه‌ریزی را در طول سال فراموش نکنند تا ساعتی از وقتشان هدر نرود. تفریح و اوقات فراغت هدررفت زمان نیست، بلکه لازمه هر برنامه خوب و متناسب است.

میلاد لارستان:  کلام پایانی؟

امیدوارم همه کسانی که امسال در کنکور شرکت و در این راه تلاش کردند به آرزوها و اهدافشان برسند و هیچ فرد باپشتکاری ناامید انتخاب رشته نکند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین