سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 18

مزایای اداره کل به قلم دکتر جعفرپور-فوری

به گزارش میلاد لارستان و به نقل پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم؛ دکترجعفرپور مزایای تشکیل دو اداره کل در جنوب فارس را برشمرد. در بخشی از صحبت های وی آمده…

به گزارش میلاد لارستان و به نقل پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم؛ دکترجعفرپور مزایای تشکیل دو اداره کل در جنوب فارس را برشمرد. در بخشی از صحبت های وی آمده است، تصویب تأسیس دو اداره کل ” جهاد کشاورزی” و ” صنعت ، معدن و تجارت ” در جنوب استان فارس از چند منظر قابل توجه می باشد:

۱- با توجه به تجارب موجود در برخی استان ها و نیز در منطقه جنوب استان فارس، یک راه حل مناسب تأسیس اداره کل می باشد که طبق قانون در هنگام ضرورت با تصویب هیئت وزیران از آن استفاده می شود. ایجاد اداره کل در مقیاس محدودتر چند شهرستان، این امکان را برای مدیریت آن فراهم می کند تا از نزدیک و با حضور مداوم در جریان امور و رفع نواقص باشد که در مقیاس استانی با وسعت فارس امکان پذیر نمی باشد.

۲- به دلیل بودجه مستقلی که به این اداره کل  تعلق می گیرد امکان تخصیص بودجه و امکانات بیشتر به شهرستان های تحت پوشش آن فراهم می شود و همچنین بکارگیری نیروهای توانمند آن شهرستان ها در مدیریت کلان ممکن می شود. علاوه بر منافع فراوانی که این اقدام برای مردم شهرها و روستاهای تحت پوشش دارد، کمکی نیز به سایر شهرستان های استان می باشد که مدیر مرکز استان می تواند وقت و بودجه بیشتری را به آنها اختصاص دهد.

۳- تجربه موفق اداره کل راه و شهرسازی لارستان  که شهرستان های لارستان ،خنج ،گراش ،لامرد و مهر راتحت پوشش دارد نشان داده که خدمات قابل توجه و قابل قبولی در هر دو حوزه انتخاباتی ارائه شده که مسلما اگر این شهرستان ها از مرکز استان مدیریت می شدند سهم بسیار کمتری از بودجه و امکانات راهسازی به آنان اختصاص می یافت .در مورد این دو اداره کل جدید هم که شامل شهرستان های لارستان ،خنج ،گراش ،لامرد و مهر می گردد می تواند با توجه به میانگین ناچیز بارندگی در این شهرستان ها بویژه درچند سال اخیرخدمات مناسبی به کشاورزان منطقه ارائه نماید ورنج سفرهای اجباری وپرهزینه وپردردسربه مرکز استان را برطرف کند ونیز در زمینه امور صنعتی ومعدنی که این شهرستان ها ظرفیت های بسیاری دارند مطمئنا  وضعیت صاحبان صنعت ومعدنکاران این پنج شهرستان بسیار بهتر خواهد شد.

۴- نکته پایانی ومهم آنکه مصوبه هردو اداره کل از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شده و انشاالله بزودی هم اجراخواهد شد.قدر مسلم آنکه هرشهرستانی که تحت پوشش این ادارات کل واقع شود بطور محسوسی وضعیت بهتری خواهد یافت ومردم آن از خدمات بهتری برخوردار می شوتد  و شهرستان می تواند از این فرصت برای رشد وپیشرفت بهره ببرد ولی چنانچه به هردلیلی وبا هر محاسبه ای نماینده محترم لامرد ومهر مصلحت را در خروج ازاین دو اداره کل می بیند حداکثر تا چند روز دیگر فرصت دارد با اعلام جمعبندی خود نسبت به این امر اقدام نماید که درغیر این صورت با شروع بکار رسمی این ادارات در آینده نزدیک ،تحقق این خواسته با دشواری های فراوان حقوقی همراه خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین