سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

آقای نماینده لامرد؛ کلاه خود را قاضی کنید…

امروز سومین جمعه از ماه مبارک رمضان است. ماهی که در آن منادی عدالت در جهان اسلام؛ اول مظلوم عالم علی (ع) در آن به دلیل عدالتش شهید شد. امروز…

امروز سومین جمعه از ماه مبارک رمضان است. ماهی که در آن منادی عدالت در جهان اسلام؛ اول مظلوم عالم علی (ع) در آن به دلیل عدالتش شهید شد. امروز جمعه اما لارستان در آستانه ضربت خوردن مولای خوبی ها, رنگ و بوی دیگری یافته و همه لارستان امروز یکصدا در صفوف نماز جمعه با هم جمع خواهند شد تا علاوه بر نمایاندن اتحادهمیشگی خویش، این ندا را سردهند که بر اساس آموزه های مکتب علی(ع) باید در گرفتن حق خود کوشش کنند. حقی که به راحتی آن را به دست نیاورده اند که به راحتی آن را از دست دهند.

 

ایجاد ادارات کل جنوب فارس به مرکزیت لارستان اتفاق خوش یمنی در ماه مبارک رمضان بود که متاسفانه عده ای که چشم پیشرفت منطقه لارستان را ندارند؛ به هر نحوی که شده سعی بر غیرقانونی خواندن مصوبه دولت داشته و قصد به بن بست کشیدن قضیه موجود و فسخ این امتیاز را دارند. امتیازی که اگر نیک نگریسته شود، نه تنها برای لارستان بلکه برای تمام مناطق جنوبی فارس می تواند نوید بخش پیشرفت و توسعه در دهه عدالت و پیشرفت باشد.

آیا به راستی ایجاد چنین ادارات کلی در لارستان جزپیشرفت جنوب فارس چیزدیگری می تواند در بر داشته باشد؟ آیا پیشرفت جنوب فارس نمی تواند به پیشرفت کل فارس بینجامد؟ آیا نمایده لامرد که خود جزء هیئت رئیسه مجلسی بوده که باید قانون مند باشند؛ از مبادی قانونی موارد اعتراض فوق را پیگیری کرده است؟

جالب است نکاتی را بدانیم:

  • مساحت لارستان با ۱۵هزار کیلومتر مربع معادل مساحت ۶شهرستان  در استان است. بخش های اوز، بیرم ، بنارویه، جویم ، صحرای باغ و مرکزی و ۲۳۸ روستا و ۱۳ دهستان  ساختار  سیاسی لارستان را تشکیل می دهند.
  • فاصله  لارستان تا مرکز استان افزون بر ۴۰۰کیلومتر  است که بیش از ۲۲۷هزار نفر جمعیت دارد.
  • علارغم بارندگی کم اما:  ۵۰هزار تن مرکبات ، ۳۲تن انگور، ۴۸تن کنار،۳۰ تن زیتون ،۱۳هزار و ۱۸۴تن خرما در بخش محصولات باغی و نیز  ۹۰هزار تن گندم و ۹۰ هزار تن جو، ۲۹هزار تن  سیب زمینی در بخش محصولات زراعی ،۴۲ هزار تن محصولات جالیزی، ۱۷ هزار تن محصولات علوفه ای ،۲۰هزار تن پیاز در سال ارقام کاملا قابل توجهی است.
  • تولید ۳هزار و ۲۰۰تن کنجد که مقام اول در استان فارس را به لارستان داده است

 

نکاتی در زمینه صنایع لارستان نیز وجو دارد که از حوصله این تحلیل خارج است

 

آقای نماینده لامرد، شما خود کلاه خود را به اصطلاح قاضی کنید….

 

این جمعه لارستان همزمان با تلاش نماینده خود در بازپس گیری حق خود و به کرسی نشاندن صحیح مصوبه هیئت وزیران، در آستانه شهادت اول شهید عدالت، از مجلس و دولت عدالت محور تقاضا دارد تا در پیشرفت جنوب فارس از طریق تایید نهایی ایجاد دو اداره کل به مرکزیت لارستان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و حق لارستان را به حق به لارستان برگردانند.  امروز لارستان و جمعه. جمعه ای که امید است با حضور مردم بتوان امتیاز ادارات کل در لارستان را از نو گرفت. جمعه سرنوشت..

وحدت آحاد لارستانی های عزیز در این روز ملاک برای احقاق حق خواهد بود.

دور باد تفرقه و سلام بر وحدت و همدلی…

میلادلارستان نیز همگام با مردم و نماینده محترم جهت استیفای حق لارستان بزرگ تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین