جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بناهای موقوفه تاریخی در لارستان بازسازی شود

با توجه به موقوفه بودن تعداد زیادی از بناهای تاریخی در لارستان، انتظار می رود رسیدگی بهتری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه لارستان به این مکان های ارزشمند…

با توجه به موقوفه بودن تعداد زیادی از بناهای تاریخی در لارستان، انتظار می رود رسیدگی بهتری از سوی اداره اوقاف و امور خیریه لارستان به این مکان های ارزشمند صورت گیرد.

به گزارش میلاد لارستان بناهای تاریخی به نوعی نشان دهنده هویت و جایگاه یک جامعه است به همین دلیل انتظار می رود به آنها اهتمام جدی شود.

در شهرستان لارستان به واسطه سابقه طولانی آن، ابنیه های ارزشمندی از گذشتگان به دست ما رسیده است که بخش زیادی از آن به دلیل اعتقادات راسخ مردم این دیار، مالکیت ان به صورت موقوفه درآمده است.

در این شهرستان کاروانسراها، آب انبارها، خانه ها، مساجد و بقیه آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که نیازمند رسیدگی است و به جهت انکه این مکانها در زیرمجموعه اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارند، نیازمند برنامه ریزی این نهاد برای مرمت، بهسازی و احیا است.

بنا به گفته معاون بهره وری اقتصاد‌ی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که با میراث فرهنگی منعقد شده است، ۱۰ کاروانسرای فارس که موقوفه و تاریخی هستند مرمت، بهسازی و احیا خواهد شد.

الیاس رضایی با بیان اینکه اکثر کاروانسرا‌ها و آب انبار‌های تاریخی فارس موقوفه و به حال خود رها شده است ، افزود: ۷۰ کاروانسرا شناسایی شده که قرار است با مشارکت میراث فرهنگی و بخش خصوصی ۱۰ کاروانسرا مرمت و بازسازی شود.
وی تصریح کرد: مرمت کاروانسرای مخک در جهرم، ایزد خواست در شهرستان آباده و خیراتی در صفا شهر آغاز شده است.
معاون بهره‌وری اقتصاد‌ی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این آمادگی وجود دارد که خانه‌های تاریخی، آب انبار‌ها و بقیه امکان تاریخی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و سیاست کلی این اداره کل همکاری با بخش خصوصی است.
همانگونه که اشاره شد، در لارستان به دلیل جایگاه تاریخی و مذهبی آن نیاز است تا با یک همگونی و هماهنگی بین ادارات اوقاف و میراث فرهنگی، اقدامات لازم برای بهسازی ابنیه های باستانی موجود در لارستان صورت گیرد.
ف ۱۱۰
نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین