پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

قرض الحسنه عامل رفع تنگناهای اجتماعی(یادداشتی در مورد لارستان)

یكي از مسائل مهم جامعه بشري گره‌گشايي انسانها از مشكلات همديگر است طبعاً هرچه معضلات و مشكلات اجتماعي افزون گردد، تنگناها و پيچيدگي‌هاي زندگي افزايش مي‌يابد و گره‌گشايي از مشكلات…

یكي از مسائل مهم جامعه بشري گره‌گشايي انسانها از مشكلات همديگر است طبعاً هرچه معضلات و مشكلات اجتماعي افزون گردد، تنگناها و پيچيدگي‌هاي زندگي افزايش مي‌يابد و گره‌گشايي از مشكلات عامل پسنديده‌اي است كه مورد رضاي خدا و رسول و مومنين است. صندوق قرض‌الحسنه  لارستان كه در سال ۱۳۵۶ يعني حدود ۳۶ سال قبل با سرمايه ۵۵۰۰۰ تومان با كمك و مساعدت خيرين آغاز به كار كرد و بعدها با

همكاري همشهريان و خيرانديشان توسعه يافت  و ساختماني مخصوص براي ادامه كار به وجود  آورد و در حال حاضر با سه شعبه  در شهرقديم و جديد لار به فعاليت مشغول است.

صندوق قرض‌الحسنه در جهت پرداخت وام به بيمارستان و مداواي آنها، ازدواج، تحصيل، تعمير منزل و… فعال است و اخيراً توانسته بنياد ازدواج و دارالشفاء مخصوص مزدوجين و بيماران به صورت مستقل از قرض‌الحسنه دائر نمايد.

طبعاً و به حالت عادي گسترش و توسعه فعاليت، همكاري و همگامي بيشتر همشهريان را طلب مي‌كند؛ چه رسد به حالتي  كه افزايش  بي‌رويه  تورم وجوه پرداختي از سوي قرض‌الحسنه را كم‌ارزش كرده است و به صورت گذشته حلّال مشكلات نخواهد بود به عنوان نمونه هزينه يك بيماري كه در سالهاي گذشته با تأمين ۲۰۰۰۰۰ تومان به بهبودي كامل بيماري منجر مي‌شد،  اكنون با ۲۰۰۰۰۰۰ تومان يعني ۱۰ برابر رفع نمي‌شود  به همين خاطر  ضرورت دارد متمولين محترم و متنفذين مكرم و خيرين معظم با افزايش سپرده‌گذاري و مساعدت بيشتر رفع مشكل نمايند.

لازم به ذكر است  اهميت قرض‌الحسنه   از ديدگاه رسول خدا(ص) از صدقه كه بخشش بدون معوض است بيشتر و مهمتر است .

رسول خدا(ص) مي‌فرمايد:‌«وارد بهشت شدم پس بر درِ‌آن ديدم: صدقه ۱۰ برابر و قرض‌الحسنه ۱۸ برابر پس گفتم اي جبرئيل چگونه صدقه ۱۰ برابر مي‌شود اما قرض‌الحسنه ۱۸ برابر؟ گفت:‌به اين خاطر كه صدقه به ثروتمند و نيازمند مي‌رسد اما قرض‌الحسنه واقع نمي‌شود مگر به دست كسي كه نيازمند باشد»

با توجه به سخن رسول خدا به خود آئيم و با مساعدت و همكاري، نياز همشهريان  خويش را مرتفع كنيم. توجه به اين نكته ضروري است كه صندوق قرض‌الحسنه علاوه بر حساب پس‌انداز داراي حساب جاري است  كه اين حساب‌ها مي‌توانند با حساب‌هاي جاري بانك‌ها در ارتباط باشند كه به اين وسيله مشكلات طبيعي و معمولي اشخاص هم مرتفع مي‌شود و اندك مساعدت براي صندوق‌هاي قرض‌الحسنه نيز محسوب مي‌شود.

اميد است عزيزان همشهري با تمسك به رسول خدا در توسعه و گسترش قرض‌الحسنه لارستان به ويژه سپرده قرض‌الحسنه كه اميد طبقه كم‌درآمد و ضعيف جامعه به آن وابسته است گام‌هاي موثر بردارند و اسباب رضايت خدا و رسولش را فراهم سازند.
مديرمسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین