سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

مردم و مجلس(1):انتخابات 98 سخت تر از 94 برای نماینده منتخب مردم

“مردم و مجلس” نام بخشی است که به امید خدا از امروز به عنوان اولین روز نام نویسی کاندیداهای در مجلس شورای اسلامی تا اسفندماه ۹۸(زمان رای گیری)‌ قصد دارد…

“مردم و مجلس” نام بخشی است که به امید خدا از امروز به عنوان اولین روز نام نویسی کاندیداهای در مجلس شورای اسلامی تا اسفندماه ۹۸(زمان رای گیری)‌ قصد دارد در حد توان مطالب،‌مصاحبه ها و خبرهای مختلفی در خصوص  انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی در منطقه را در معرض سمع و نظر علاقه مندان قرار دهد. در این میان رسالت اصلی این است که علاوه بر حفظ تنوع مطالب به نحو مقتضی و بیان برخی انتقادها و پیشنهادها،‌از تخریب کاندیداها نیز به طور کامل پرهیز گردد.  اولین بخش را در ادامه می خوانیم:

آغاز نام نویسی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن یک شهرستان جدید به منطقه علاوه بر این که شور دیگری دارد، اما از سوی دیگر حساسیت بیشتری نیز برای افرادی خواهد داشت که صلاحیت آنها تایید می شود. این بار نماینده جدید باید مطالبات ۴ شهرستان مستقل را دنبال نماید،‌چهار شهرستانی که هر کدام یک فرماندار جداگانه و بالتبع مسئولان شهری منحصر به فرد خود دارند که به قولی سر وکله زدن با آنها در این دوره برای نماینده جدید منطقه لارستان،‌خنج،‌اوز و گراش احتمالا سخت تر از دوره های پیشین باشد. 

اگر به سراغ اسامی که در فضاهای مجازی و حقیقی بر سر زبان ها افتاده برویم تعداد کاندیداها را در این دوره نیز همچون دوره قبل مشاهده خواهیم نمود. اسامی که اکثرا هم شناخته شده بوده و در دوره های قبل نیز برخی آنها ثبت نام نموده اند. اگرچه از اوز تاکنون اسمی به میان نیامده اما لاری ها و گراشی ها در صدر افراد اعلام حضور کننده برای نام نویسی قرار دارند. از خنج و جویم نیز خبرهایی به گوش می رسد. 

عده ای مستقل و عده ای اصولگرا و بخشی نیز اصلاح طلب… .حال باید دید اقبال مردم به کدام طیف این بار بیشتر خواهد بود. 

باید منتظر ماند…. ساعتی پیش رسما نام نویسی آغاز شده و تا ۱۶ آذرماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ در محل فرمانداری ۴ شهرستان ادامه خواهد داشت. طبق قانون انتخابات، برای ثبت‌نام، افراد علاوه بر التزام عملی به اسلام و قانون اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، شرایط حداقل سنی ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام، نداشتن سوء شهرت و همچنین دارای سلامت جسمانی باشند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین