چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مهرابی:نهاد ناآرامی جهت توسعه متوازن منطقه دارم،‌اوز و خنج محصول سیاسی بودند؛از لشکرکشی خوشم نمی آید

در ششمین روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراهیم مهرابی از گراش  روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات واقع در…

در ششمین روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراهیم مهرابی از گراش  روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام به نام نويسی کرد.

به گزارش میلاد لارستان، وی پس از نام نویسی در پاسخ به سوال خبرنگاران در معرفی خود اظهار داشت: متولید سال ۱۳۴۱ در گراش بوده و لیسانس،‌فوق لیسانس و دکتری را در رشته فلسفه و مبانی نظری اسلام طی نموده و اصالتاً‌ آموزش و پرورشی شدم هر چند با رتبه ۵۳ کشوری تجربی باید به پزشکی می رفتم اما به فضای فرهنگی وارد شده و از دوم راهنمایی شیفته فلسفه شده و اصلا پشیمان نیستم به دلیل اینکه خروجی این مسیر هم مایه پیشرفت دنیایی و هم مایه خیر و برکت آخرت من خواهد بود و برای مخاطبینم نیز در طی ۳۳ سال خدمت فرهنگی مفید خواهد بود.

وی گفت:‌انسان شر و شوری بوده و در ۱۵ سالگی وارد فضای انقلاب شده و اولین راهپیمایی نیز در گراش را با چند نفر از دوستان راه اندازی کرده و حا دارد از جناب آقای اقتداری از لار که دبیر بنده نیز بوده اند یادی در این زمینه داشته باشم.

وی گفت: به هر حال زندگی پر ماجرایی داشته ام و معتقدم در جهنمی ترین شرایط زندگی نیز باید بهشت ساخت و لذا خیلی بنده را پیر نمی بینید. وی گفت در اوز،‌گراش،‌مشهد و نیز ۲ سال هم در آلمان معلمی کرده و حدود ۱۰ سال در خدمت استاد آشتیانی در مدرسه امام صادق(ع) فلسفه و عرفان خواندم که تیمی ۶ نفره بسیار قوی بودیم که در دنیا  پخش شدیم و تنها بنده در ایران ماندم.  وی گفت:‌ شوق شرقی و نظم غربی می تواند جالب باشد.

نهاد ناآرامی جهت توسعه متوازن منطقه دارم.

وی در پاسخ به این سوال که پتانسیل خود را جهت ورود به انتخابات تشریح نمایید اظهار داشت: به دلیل حضور مستمر در قضایای منطقه و تاثیرگذاری و نیز آشنایی با نقاط قوت و ضعف ها و استعدادهای منطقه به عنوان علت و نیز میل به توسعه و پیشرفت متوازن منطقه به عنوان دلیل و همچنین ساختار شخصیتی و نقادانه خودم در این دوره بنده را وادار کرد که احساس کنم تکلیف داشته و نیز فراغت زمانی نیز دارم. وی گفت:‌نهاد ناآرامی دارم به سمت اینکه جامعه آرام آرام به سمت پیشرقت و توسعه متوازن حرکت کند.

وی بیان داشت: به دلیل برخی سوء مدیریت ها منطقه متوازن پیشرفت نکرده و کسی باید بیاید که این امر را حل کند. مهرابی گفت: در اوج توانمندی برای بهره برداری از مسائل مادی هیچ گونه برداشتی نمی کنیم.

هر چه کار کنیم هنوز بدهکار مردمیم

وی گفت:‌رزمنده ای هستم که کارت رزمندگی نداشته و معلولی ام که کارت معلولیت نداشته و در هیچ مقطع از تحصیل از امتیازات اینچنینی بهره نبرده و در همه مقاطع رتبه اول بوده ام. مهرابی گفت: پدرم بی سواد ولی دانا بود و همه اینها را از پدر آموخته ایم که هر چه کار کنیم هنوز بدهکار مردمیم. وی اظهار داشت: پدر بنده با آقای آیت اللهی ارتباط نزدیکی داشته است.

اوز و خنج محصول سیاسی بوده اند؛‌ برنامه کلانم بر اساس جغرافیای سیاسی مشترک تدوین شده

مهرابی در خصوص برنامه های کلان خود اظهار داشت:‌ مصداقی به این امر نمی پردازم و کتابچه ام را در زمان تبلیغات ارائه خواهم نمود اما چون فرزند گراش بوده و با لار آشنایی کامل دارم و اوز و خنج نیز محصول سیاسی بوده اند لذا اشراف بسیار خوبی بر منطقه داشته و برنامه ای آماده شده که بر اساس جغرافیای مشترک قابلیت اجرا داشته باشد. وی گفت: در تدوین برنامه از اهل فن بهره برده ام.

اصلاح گرم و نه اصلاح طلب به معنای امروزی

این کاندیدا در خصوص جناح سیاسی خود بیان داشت: در ابتدای انقلاب به دنبال کسی می گشتم که با من بحث کند و بر همین اساس ابتدای انقلاب تمام روزنامه ها را با پول پدر خود خریده و در مدرسه روی میز می گذاشتم تا همه بخوانند به این دلیل که اگر بچه ها در جایی دچار انحراف شوند آنها را راهنمایی کنم. وی گفت: بر همین اساس به گفتگوی نقادانه از دوران جوانی اعتقاد داشته و به همین دلیل خود را اصلاح گر می دانم و نه اصلاح طلب چون اصلاح طلبی به انحرافاتی کشیده شده است ولی اگر اصلاخ طلبی را به عنوان رویه و رویکرد اجتماعی فرهنگی بدانیم بنده اصلاح طلبم ولی بیشتر دوست دارم اصلاح گر بنده را بخوانند که از سر دلسوزی و آرزوی رفع اشکال حرف خود را می زنم. وی ادامه داد‌:‌شاید کمتر افرادی مانند من اینگونه فکر می کنند که نزدیکترین دوستان آنها از دو طیف سیاسی متفاوت باشند ولی من اینگونه ام.

از لشکرکشی خوشم نمی آید؛‌ پیشنهاد مناظره با آنها به صورت یک تنه دارم

مهرابی در پاسخ به سوال خبرنگار گریشنا که چرا به تنهایی آمده اید اظهار داشت: برای انجام کارها باید حجت شرعی و یا دلیل عقلی داشته باشیم و اگرچه برخی دوستان با همراهان خود حاضر شده اند اما مشی من این چنین نبوده اگرچه برخی دوستان بنده در حمایت و همراهی آمدند ولی آنها را بازگرداندم. وی گفت: این نوع حرکت ها  در فرهنگ اسلامی نیز ممدوح نیست و به نحوی تفکر جاهلیت است. وی گفت: آمده ام که کمک مردم باشم و نه اینکه با پا روی دوش مردم گذاشته تا بالا بروم و لذا  این رفتارها را نمی پسندم. وی گفت :‌از آنها که لشکر کشی کرده اند پیشنهاد یک مناظره دارم که بنده نیز به تنهایی بیایم و فکر کنم از اکنون برنده نهایی مشخص است.

انعطاف را بیشتر از ائتلاف می پسندم

وی در پاسخ به سوال در خصوص ائتلاف گفت:‌انعطاف برآمده از سیاست دینی است و ائتلاف ربط و نسبتش با دین سیاسی بوده و بنده اولی را بیشتر می پسندم و البته اگر عاقلانه فکر کنیم حاضرم سنت حسنه خداوندی را اجرا کنم تا جامعه آسیب نبیند و حاضرم مهرابی قربانی شود تا چیزی رویه حسنه اجتماعی و اخلاقی شود. وی افزود: اگر نفع مردم منطقه در این باشد که بمانم می مانم و اگر نفع مردم در این باشد که با کسی معطفا کار کنم این کار را خواهم کرد ولی باید حجت شرعی بر من تمام شود.

مردم پتانسیل خفته منطقه،‌ برنامه توسعه حمل و نقل در کتابچه تبلیغاتی ام موجود است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان مردم را  پتانسیل خفته منطقه لارستان  دانسته و گفت: بخش زیادی از کشورهای دنیا را گشته ام و مردم ما مردم نجیب و بی نظیری اند.

مهرابی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میلادلارستان در خصوص توسعه دانشگاهی منطقه نیز اظهار داشت:‌ یکی از ضرورت های  مهم این است که با انسانهای دیگری غیر از خود تلاقی  فرهنگی  پیدا نموده و یکی از روشهایی که این امر را می توان پیگیری نمود گسترش نهاد های دانشگاهی است که پتانسیل آن را نیز داریم. مهرابی برنامه توسعه حمل و نقل منطقه را نیز به کتابچه تبلیغاتی خود حواله داد.

وی در خصوص احترام به رای شورای نگهبان نیز با اشاره به داستان سقراط در تبعیت از قانون گفت: اگر شورای نگهبان بنده را رد کند موظف به تمکین بوده و اگر بنده را رد کردند به صورت قانونی پیگیری خواهم نمود.

استان شدن شاید بعید الوصول باشد اما اشتغال زایی لازم الوصول

وی در پاسخ به این که اشتغال زایی واجب تر است یا استان شدن گفت:‌اگر استان شویم بخشی پتانسیل و امکانات به منطقه اضافه شده و اشتغال زایی نیز افزوده می شود. اگر اشتغال زایی نیز بیشتر شود بهتر می شود استان شدن را رقم زد. هر دوی این موارد خوبند ولی چون تا استان شدن شاید فاصله زیادی داشته باشیم نباید از اشتغال زایی غافل شویم. استان شدن اگرچه شاید بعید الوصول باشد اما اشتغال زایی لازم الوصول است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین