سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تائید صلاحیت ۲۶۸ نفر از ۹۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس در فارس

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس اعلام کرد که از میان ۹۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۲۶۸ نفر تایید شده است. حسن جوکار دوشنبه ٢٣ دی…

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس اعلام کرد که از میان ۹۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۲۶۸ نفر تایید شده است. حسن جوکار دوشنبه ٢٣ دی در یک کنفرانس خبری گفت: در استان فارس برای ۱۸ کرسی مجلس ۹۲۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید شدند، ۲۵۶ نفر تاکنون رد صلاحیت شده‌اند، ۷۱ نفر انصراف دادند و ۲۵ نفر شکایت و اعتراضی نسبت به رد صلاحیت خود از سوی هیئت اجرایی نداشتند، گفت: برای ۳۰۴ داوطلب نیز عدم احراز لحاظ شده و مراجع چهارگانه نسبت به آنها اظهارنظری نکرده‌اند.

او با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه امسال داوطلبان فرصت ثبت نام در این دوره از انتخابات داشتند، گفت: از ۱۱ تا ۲۱ آذر هیئت‌های اجرایی به ریاست فرمانداران حوزه انتخابیه وظیفه بررسی صلاحیت داوطلبین را بر عهده داشتند. رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات فارس ادامه داد: براساس اظهارنظر مراجع چهارگانه این کار انجام شد و پس از آن لیست وضعیت صلاحیت افراد به هیئت نظارت استان ارسال شد و همزمان داوطلبین رد شده توسط هیئت اجرایی امکان اعلام شکایت و اعتراض خود نسبت به نتیجه بررسی‌ها به هیئت نظارت استان داشتند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایسنا جوکار تاکید کرد: هیچ بن بستی برای داوطلبین در طول فرآیند انتخابات وجود ندارد و افراد می‌توانند براساس تعریف قانون شکایت خود را تحویل دهند. او خاطرنشان کرد: به مدت ٢٠ روز هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت به شکایت داوطلین رسیدگی کردند و نهایتا روز گذشته ٢٢ دی ماه لیست بررسی صلاحیت داوطلبان را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم.

به گفته رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات فارس، به مدت ٥ روز از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه داوطلبینی که رد صلاحیت شده یا عدم احراز در صلاحیت آنها اعمال شده می‌توانند به شورای نگهبان مراتب شکایت خود را نسبت به هیئت نظارت استان اعلام کنند. جوکار با بیان اینکه شورای نگهبان نیز به مدت ٢٠ روز فرصت رسیدگی به شکایت داوطلبان تا ١١ بهمن ماه دارد، عنوان کرد: بعضی از داوطلبانی که تایید شده‌اند تا پیش اعلام نهایی تایید صلاحیت شدگان، امکان رد صلاحیت دارند. او همچنین یادآور شد که شورای نگهبان پس از بررسی شکایات داوطلبان تا ۲۲ بهمن ماه نسبت به اعلام نهایی کاندیداهای تایید شده در حوزه‌های انتخابیه را به هیئت نظارت برای انتشار اسامی اعلام خواهد کرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین