یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رقابت فشرده “اوزی ها” با “شیراز”، “بم”، “ری” و “رفسنجان” بر سر پایتختی کتاب ایران

شهرهای شیراز و اوز همچنین ۹ روستای فارس در جمع راه‌یافتگان به مرحله نهایی انتخاب پایتختی کتاب ایران و دوستدار کتاب کشور دیده می شوند، عناوینی که کسب هر یک…

شهرهای شیراز و اوز همچنین ۹ روستای فارس در جمع راه‌یافتگان به مرحله نهایی انتخاب پایتختی کتاب ایران و دوستدار کتاب کشور دیده می شوند، عناوینی که کسب هر یک از آن‌ها در پیوند با صبغه ادبی این استان امیدآفرین خواهد بود.

 اختتامیه ششمین دوره پایتختی کتاب و نیز معرفی روستاهای دوستدار کتاب ایران قرار است ۱۹ بهمن‌ ۹۸ در تهران برگزار شود. جشنواره‌ای که چند سالی است شور کتابخوانی را با خلاقیت آمیخته است. انتخاب پایتخت کتاب ایران که برگرفته از طرح انتخاب پایتخت کتاب جهان است، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد. لقب پایتخت کتاب ایران به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی در خور توجه داشته است.

در دوره پنجم، شیراز، اوز و صدرا از استان فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در جمع نامزد های نهایی قرار گرفتند، همچنین دو روستای جایدشت از توابع شهرستان فیروزآباد و روستای کریشکی از توابع  لارستان توانستند به جمع ١٠ روستای برگزیده نهایی جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه یابند.

هم‌اکنون و در دور ششم این طرح همچنان استان فارس با شهرهای شیراز و اوز  در جمع پنج نامزد نهایی این دور از جشنواره در کنار شهرهای بم، ری و رفسنجان به‌ رقابت می‌پردازد.

در این میان شهر اوز با ارائه گزارش درباره تعدد کتابخانه‌ های تاسیس شده و در حال تاسیس این شهر، برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین در حوزه کتابخوانی و ترویج آن، در این دور رقابت‌ها شرکت کرده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین خصوص طی سخنانی بیان داشت: در ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ۱۶۳ شهر آثار و مستندات‌ خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین