یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

دانشکده علوم پزشکی لارستان رتبه دوم بسیج ملی فشار خون در کشور را کسب کرد

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از اخذ رتبه دوم کشور در طرح بسیج کنترل ملی فشار خون خبر داد. به گزارش میلاد لارستان یگانه در جلسه شورای اداری لارستان…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از اخذ رتبه دوم کشور در طرح بسیج کنترل ملی فشار خون خبر داد. به گزارش میلاد لارستان یگانه در جلسه شورای اداری لارستان که روز گذشته در محل سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شده بود در سخنانی اظهار داشت: هدف از طرح بسیج کنترل ملی فشار خون آگاهی مردم در مورد فشار خون و شناسایی و پیگیری افراد با فشار خون بالا بوده که این برنامه ۲۵ اردیبهشت ۹۸ به دست دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی افتتاح گردید.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: در لارستان نیز دانشکده علوم پزشکی اقدام به طرح بسیج کنترل ملی فشار خون نمود و  هدفی که برای این طرح شناسایی شده بود افراد بالای سی سال و زنان باردار مبتلا به بیماری نارسایی کلیوی بودند. وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی همراه با سایر کشور به این طرح اقدام کرد و پیشرفت خوبی حاصل شد تا جایی که رتبه دوم در کل کشور را کسب نمودیم.

یادآور می شود بیماری فشار خون بالا اولین عامل مرگ و میر در دنیا شناخته شده است که این عامل تا حدود زیادی قابل پیگیری و کنترل می باشد اظهار داشت: در جهان ده درصد جامعه دچار فشار خون بالا می باشند و سالانه ده میلیون نفر به این علت فوت می گردند. مهم ترین عامل این بیماری رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد نمک است که اولین عامل می باشد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین