یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

درخواست های متعدد مردمی به مسئولان لارستان

در ادامه …

بخش دیگری از پیامک های ارسالی به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۰۰۸۸ میلادلارستان را با هم مرور می کنیم. امید که پیامک های ارسالی در جهت توسعه شهری و حل مشکلات مردم، توسط مسئولان به طور جدی پیگیری شود. مخاطبان گرامی می توانند نظرات خود در راستای بهتر شدن این بخش را نیز به هر نحو ممکن برای ما ارسال نمایند. لطفا خادمین خود در میلادلارستان را همراهی نمایید. این پیامک ها را با هم مرور می کنیم

۱) از مديركل راه وشهرسازي و مديريت برق شهرستان خواهشمنديم نسبت به تامين روشنايي ورودي لار از سمت جهرم و كمربندي غربي لار اقدام فرماييد.آيا بايد ورودي لار با اين همه قدمت به اين صورت باشد.امروزه حتي ورودي روستاها هم داراي روشنايي است.(قابل توجه مسئولین اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت برق لارستان)

۲) متاسفانه سالهاست در بين هييت هاي عزاداري لارستان،وحدت و يكپارچگي كمرنگ شده و هر محله و گروهي براي خود نوحه خواني ميكند،هم چنين در بعضي محله ها،اين كار به دست افراد بي تجربه اي سپرده ميشود كه مناسب اين كار نبوده وحتي حاضر نيستند براي تغيير و تنوع در اشعار خود از شعر شاعران عاشورايي استفاده كنند ،هم چنين عزاداري هايشان انچنان كه بايد معرف شخصيت والا،پرشكوه و پرجاذبه امام حسين(ع) نيست.اميدوارم اين موضوع بصورت جدي پيگيري شود.(قابل توجه سازمان تبلیغات اسلامی لارستان و اداره فرهنگ و ارشاد)

۳) بعد از اين همه تصادف در ورودي فلكه امام رضا(ع) ازطرف شهرجديد؛ آيا وقت آن نيست كه يك دور برگردان به طرف دادگستري احداث شود؟(قابل توجه راهنمایی و رانندگی لارستان و اداره راه و شهرسازی)

۴) لطفأ به مسولين گوشزد نماييد سري به بيمه سلامت بزنيد تا ببينند مردم چقدر معطل ميشوند. شايد مشكلات مردم را ريشه يابي كنند.(قابل توجه مسئولین محترم اداره بیمه سلامت لارستان و فرمانداری ویژه لارستان)

۵) بيست موتور سوارى احداث شود تا جوانان مکان تفريحی داشته باشند و جان خود را درمسير پارك جنگلى به خطر نيندازند.(قابل توجه شوراى شهر وشهردارى)

۶)  سرعت گير موجود در خيابان كارگر واقع درشهر قديم ،كه تا به حال بر اثر سرعت زياد ماشينها و موتور سيكلت جان چند نفر را گرفته است كه يكي از اين تصادفات در هفته قبل(اواسط مهرماه ۹۴)  پيش آمد كه متاسفانه جان يك نوجوان ۱۲ساله اي راگرفت وخانواده اش راداغدار كرده است. با مراجعه شوراي محله كهويه به شهرداري و شوراي ترافيك،متاسفانه هنوز هيچ اقدامي از شهرداري وشوراي ترافيك نشده است لطفا از شهردار محترم لار تقاضا ميشود در اين كار پيگيري شود- از طرف جمعي از جوانان كهويه (قابل توجه شهرداری لار- شورای ترافیک و راهنمایی و رانندگی)

۷) بودجه فرمانداري و كلاً بودجه شهر ميبايست صرف امور واجب تر شود . مثلا به جاي هزينه كردن بودجه براي آسفالت ،آنرا در جهت اشتغالزايي هزينه كنيم (میلادلارستان: هر بودجه بایستی در جهت خاص خود خرج شود. فرمانداری محترم لارستان و ادارات مربوطه باید با جذب سرمایه گذار در جهت اشتغال زایی منطقه بکوشند)

۸)در ابتدا از شهرداري و دست اندركاران به خاطر زحماتشان تشکر می نمایم. خوشبختانه  براي روشنايي پارك شهر پايه هاي جديدي نصب شده و درخت ها  مرتب می شوند. نکته مهم اینکه درخت ها نياز بيشتري به مرتب شدن دارند و نیز با توجه به بحران آب، اصلاح سيستم آبياري پارك ضروری است. بهتر است سيستم آبياري درختان پارك قطره اي بشود(به جاي رها كردن آب در جوي ها و استفاده از شيلنگ براي آبياري) و براي تميز كردن محوطه(سكوها و محل تردد)به جاي شستن  با آب بهتر است از جارو استفاده شود ( قابل توجه شهرداری و شورای شهر لار)

۹) لطفا فكري به حال سطلهاي زباله در سطح شهر کنيد. بسياري از مسيرهاي داخل شهر حتي سطل هاي معمولي ندارند. نكته اي كه بايد مدنظر قرار داد محل قرارگيري سطل ها هست كه بهتر است به گونه اي نصب شوند تا وسايل نقليه بتواند زباله ها رو بدون پياده شدن در آنها بياندازندمسير ميدان امام رضا تا ميدان تره بار(جديد) به يقين فاقد حتي يك سطل زباله هست و با توجه به تردد زياد افراد در اين مسير همشهريان عزيز زباله هاي خود را كنار خيابان مياندازند و بهتر است سطل هايي نزديك خيابان قرار گيرند تا افراد بتوانند بدون پياده شدن از وسيله نقليه و به راحتي زباله هايشان را داخل انها بياندازند.  براي اين منظور(نصب سطل هاي زباله با درنظر گرفتن سهولت دسترسي از داخل وسايل نقليه) و صرفه جويي در هزينه ها، سطل ها را به پايه هاي علائم رانندگي نصب كرد تا هزينه ها كمتر شوند و از نظر دسترسي هم مناسب وسايل نقليه باشند. (قابل توجه شهرداری لار و شورای شهر)

۱۰) پیام ارسالی از اوز /چرا پليس اوز موتور سواران خلاف كار را که در شهر ويراژ ميدهند دستگير نکرده و یا تذکر نمی دهد؟ نکته دیگر این که چرا انيروي انتظامي با خرده فروشان موادمخدر که  قرض و مشروبات الكلي ميفروشند برخوردی نمی نماید؟(قابل توجه راهنمایی و رانندگی اوز- شورای اسلامی شهرستان و بخش اوز)(قابل توجه نیروی انتظامی مستقر در اوز و نیروی انتظامی لارستان)

۱۱)  در ايام محرم،بعضي هييت ها و مساجد تا ساعات بعد نيمه شب هم به عزاداري مشغولند،و اين در حاليست كه دين ما با ازار رساندن به ديگران و ناديده گرفتن حقوق هم نوع خود مخالف است،ايا اين كارها بدعت نيست؟ (قابل توجه سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی)

۱۲) بخش دولتي  صنعت تراش الماس راه اندازي كند تا نيكوكاران بتوانند با اطمينان خاطر در آن سرمايه گذاري كنند و با توجه به اينكه اين صنعت دويست برابر سوددهي دارد سود كلان حاصل دوباره در همان صنعت می تواند سرمايه گذاري شود تا سود مضاعف حاصل شود و با سود كلان حاصل ،در جهت فقر زدايي در لارستان هزينه شود(قابل توجه فرمانداری ویژه و اداره صنعت معدن تجارت)

۱۳) وقتي با دقت نگاهي به كتابخانه هاي سطح شهرستان بيندازيم، متوجه ميشويم كه كتب ديني، خصوصا در زمينه شخصيت بزرگ امام زمان (عج) بسيار كم هست،اين تعداد  كم کتب چگونه ميتواند آن فقدان بزرگي را كه بطور طبيعي در جامعه اسلامي در اين زمينه حساس وحياتي موجود است را پركند؟ (قابل توجه اداره کتابخانه های لارستان و اداره فرهنگ و ارشاد)

۱۴) در كنار مسجد بازار امام شهرجديد قرار است مسجدي ديگر ساخته شود و اين در حاليست كه به اندازه كافي در لار مسجد داريم .خواهشمند است اين ساختمان نيمه كاره را تغيیر كاربري دهيد تا شركتي در اين محل راه اندازي شود تا ۵۰ جوان بيكار در ان مشغول كار شوند. (قابل توجه خیرین و فرمانداری ویژه لارستان)

۱۵) در صورت امکان نانوايي نان تپ تپي در لار راه اندازي كنيد بدين ترتيب هم شغل ايجاد ميشود و هم نان سنتي و باكيفيت جايگزين نان خميري ميشود . (قابل توجه صنف نانوایی و اداره صنعت معدن تجارت)

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “درخواست های متعدد مردمی به مسئولان لارستان”

  1. شهروند گفت:

    باسلام وتقدیر فراوان از مهندس قنبر نژاد شهردار عزیز ومحبوب لارستان .لطفا فکری به حال اسفالت از فرعی بلوک ۴سی متری هلال احمر به طرف گاز باقری قدیم بفرمایید زیرا ریگهای ان کفش را سوراخ می کند ولاستیک ماشین را …

  2. شهروند گفت:

    لطفا برای بلوک ۴ سی متری هلال احمرچاره ای بیاندیشید زیرا هنگام بارندگی به اندازه ا ی اب زیاد است که عابرین از پیاده رو هم نمی توانند عبور کنند بعضی از ماشینها هم در اب خاموش می شوند ..متشکرم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین