شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بسیجیان لارستان در تقابل با کرونا؛ از تولید ماسک تا کنترل مبادی ورودی شهرها و روستاها

فرمانده سپاه ناحیه لارستان از فعالیت ۲۷۰ نفر از نیروهای سپاه و بسیج این شهرستان در مقابله با کرونا خبر داد. سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد…

فرمانده سپاه ناحیه لارستان از فعالیت ۲۷۰ نفر از نیروهای سپاه و بسیج این شهرستان در مقابله با کرونا خبر داد.

سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان پیرامون آخرین اقدامات این نهاد انقلابی همگام با سایر ارگان‌ها در مواجهه با کرونا ویروس اظهار داشت: بیش از ۷۰ نفر از بسیجیان در حوزه استخراج ژل ضدعفونی به‌صورت مستمر در حال فعالیت بوده و بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای بسیج و سپاه نیز به‌صورت شبانه‌روزی در جاده‌های منطقه به کمک‌رسانی مشغول‌اند

وی بابیان اینکه با توجه به شروع ویروس کرونا در لارستان و تصمیم کارگروه مبارزه با بیماری کرونا تصمیم گرفته شد تا مجموعه بزرگ بسیج در راستای مقابله با بیماری همچون همیشه به خدمت‌رسانی مردم بپردازد، افزود: چند فعالیت مختلف به‌موازات هم تعریف‌شده و در حد بضاعت و چه‌بسا فراتر از آن تیم سپاه و بسیج پای‌کار آمده است.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به اینکه با توجه به کمبود نیروی مرکز بیماری واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان، ۷۰ نفر بسیجی منطقه به استخراج آلوئه ورا کمک کردند، تصریح کرد: از اقدامات صورت گرفته می‌توان به کمک‌رسانی به شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی لارستان جهت تهیه ژل‌های ضدعفونی اشاره کرد‌.

این مسئول با اذعان به اینکه با تحقیقاتی که کارشناسان مرکز بیماری‌های واگیر دانشکده داشتند با ترکیب مواد آلوئه ورا با مواد ضدعفونی‌کننده مانند الکل می‌توان اقدام به تهیه این ژل‌ها کرد، ادامه داد: بر همین اساس با توجه به نیروی کمی که در مرکز بیماری‌های واگیر در اختیار بود از مجموعه بسیج و جهادگران آن با جمع‌آوری آلوئه ورا از مردم و همچنین حضور درصحنه بسیجیان برای کمک استفاده شد تا این ژل‌ها بنا به‌ضرورت در اختیار مردم و کادر درمانی قرار داده شود.

وی بابیان اینکه یکی از صنعتگران شهرک صنعتی دستگاه‌های استخراج آلوئه ورا را تأمین و با مشارکت خیرین اقدامات مناسبی شده است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر کار نیز ساخت محلول ضدعفونی مدنظر بود که با هماهنگی کارشناسان شبکه بهداشت در چند روز اخیر در مکانی که مورد تائید بود توسط بسیجیان کلید خورده و در حال انجام است.

جاهدی با اشاره به اینکه در این راستا یکی از صنعتگران که نیت خیری داشتند دستگاه‌های صنعتی خود در شهرک صنعتی را در اختیار بسیجیان قرار داده‌اند که استخراج ژل از آلوئه ورا با سرعت بسیار بالاتری انجام شود، یادآور شد: در بحث تولید و تهیه مواد ضدعفونی علاوه بر خیرین، شهرداری و آتش‌نشانی لار هم نسبت به در اختیار گذاشتن مواد لازم کمک‌های داشته‌اند .

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اذعان به اینکه از بین کارآفرینان بسیج سازندگی که دارای کارگاه خیاطی بودند نسبت به تولید ماسک اقدام شده است، گفت: هم‌اکنون ۵ چرخ‌خیاطی در لار، ۷ چرخ‌خیاطی در جویم و ۱۰ چرخ‌خیاطی در عمادده با کمک مجموعه بسیج در حال تولید ماسک هستند.

وی بیان کرد: جهت جویم و لار تأمین پارچه و مواد اولیه توسط مجموعه بسیج با کمک خیرین صورت گرفته است و خواهران بسیجی نیز به‌صورت خودجوش پای‌کار آمده‌اند و تولید ماسک می‌کنند.

این مسئول بابیان اینکه منتظریم تعداد ماسک‌ها به حدنصاب بالایی برسد و با هماهنگی و بنا به‌ضرورت شروع به توزیع بین مردم کنیم، تصریح کرد: تعداد خیاطان حدود ۲۰ نفر بوده هستند اما با فراخوانی که اعلام کرده‌ایم تعدادی نیز با در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات لازم و همچنین آموزش افراد از خانه خود اقدام به تولید ماسک می‌کنند.

وی دیگر اقدامات بسیجیان و پاسداران در لارستان را کمک به آگاه‌سازی مردم از طریق توزیع بروشور در مساجد و اماکن مختلف، ضدعفونی کردن مساجد و معابر و اماکن عمومی برشمرد و افزود: در ورودی شهر نیز تعدادی از بسیجیان در کمپ استقرار پزشکی فعالیت دارند و از ماشین‌های ورودی به شهر تست کرونا گرفته و ماشین‌ها را نیز ضدعفونی می‌کنند.

جاهدی با اشاره به اینکه در جاده لار – جهرم بسیجیان به‌صورت ۲۴ ساعته با توجه به آموزش‌هایی که برای حدود ۲۰۰ نفر صورت گرفته است به صورتی برنامه‌ریزی‌شده در کمپ‌های مشخص جهت تست کرونا حضور دارند، اضافه کرد: ما آمادگی خود را تا ریشه‌کن شدن این بیماری اعلام می‌کنیم و اقدامات بعدی را نیز صورت خواهیم داد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین