سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 31

تجهیز مرکز جامع سلامت شرفویه به 2 دستگاه پیشرفته پزشکی+عکس

به همت خیرین مرکز جامع سلامت «شرفویه» لارستان به ۲ دستگاه پیشرفته پزشکی مجهز شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از شرفویه، خیرین روستای شرفویه با همکاری معاونت…

به همت خیرین مرکز جامع سلامت «شرفویه» لارستان به ۲ دستگاه پیشرفته پزشکی مجهز شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از شرفویه، خیرین روستای شرفویه با همکاری معاونت بهداشت ودرمان لارستان اقدام به تهیه یک دستگاه دی سی شوک و یک دستگاه مانیتورینگ با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال جهت تجهیز اتاق احیاء مرکز جامع سلامت روستایی شرفویه کردند.

دستگاه دی سی شوک برای درمان حملات ناگهانی و ایست قلبی (SCA) استفاده می شوند. SCA یا ایست ناگهانی قلبی، حالتی است که در آن قلب بصورت ناگهانی و غیرقابل پیش بینی از کار می ایستد و در نتیجه خون رسانی به مغز و دیگر اندام ها انجام نمی شود. اگر در همان دقایق اولیه اقدام به درمان و کمک به بیمار نشود معمولاً SCA باعث مرگ بیمار می شود.

در واقع می توان گفت که هر دقیقه که می گذرد کاهش ۲۳ درصدی احتمال بهبود را داریم بصورتی که با گذشت ۳ الی ۵ دقیقه از شروع حمله قلبی، اگر اقدام به کمک رسانی و درمان نشود، آسیب های غیر قابل جبرانی به مغز وارد می شود. اگر در این شرایط دستگاه دی سی شوک در اختیار باشد تا به بیمار کمک کند، می تواند زندگی شخص را نجات دهد.

دستگاه مانیتورینگ نیز برای نمایش علایم حیاتی بیمار به طور مستمر به کار می رود. این دستگاه به همراه ملحقاتی که دارد، می تواند موارد زیر را نمایش دهد:

– فعالیت الکتریکی قلب (ECG)

– دمای بدن(Temp)

– درصد اشباع اکسیژن در خون(SPO2)

– تعداد ضربان قلب (HR)

– فشار خون غیر تهاجمی (NIBP)

– فشار درون شریانی (IBP

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین