جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

افتخاری:فردا شب اوج بارندگی در برخی نقاط لارستان خواهد بود

دانیال افتخاری از جوانان لارستانی و کارشناس ارشد هواشناسی تحلیلی متفاوت از بارش باران از سامانه جدید بارشی ارائه داده است. به گزارش میلاد لارستان، دانیال افتخاری از جوانان لارستانی…

دانیال افتخاری از جوانان لارستانی و کارشناس ارشد هواشناسی تحلیلی متفاوت از بارش باران از سامانه جدید بارشی ارائه داده است. به گزارش میلاد لارستان، دانیال افتخاری از جوانان لارستانی و کارشناس ارشد هواشناسی تحلیلی متفاوت از بارش باران از سامانه جدید بارشی ارائه داده است که در زیر می خوانیم:

این کارشناس ارشد هواشناسی در سخنانی ضمن بیان شروع بارندگی در بعضی نقاط کمی زودتر از پیش‌بینی ها اظهار داشت: با توجه به وضعیت رطوبت در سطوح زیرین و میانی جو، مقدار بارش هنوز چشمگیر نیست.

دانیال افتخاری افزود: هوای دیروز و امروز نسبتاً خنک بوده و خبری از هوای گرم که بعضا قبل از باران برخی از آن سخن می گویند نبوده چرا که این بار _جبهه گرم_ هست که در بیشتر مناطق جنوبی ایران سبب بارش خواهد شد. اما با تغییر الگوی نقشه‌ها، *از امشب و صبح فردا شرایط کمی تغییر نموده و به امید خدا باران شدت بیشتری حواهد گرفت، هرچند که تا پایانِ این سامانه، کمتر به شکل «رگبار» (shower) خواهد بود و بقول بعضی مردم لارستان باران بیشتر «نم پروار» هست.

وی در ادامه بیان داشت: آنچه که نقشه های هواشناسی فعلاً نشان می دهند، شکل‌گیریِ تدریجیِ یک جو «کم‌فشار» در نزدیکی جنوب کشور هست (با سرعت نسبتاً کم). با مناسب شدنِ شرایط هوا در ترازهای میانی جو، که همراه با افزایش سرعت باد هم خواهد بود، بارش شدت خواهد گرفت و فردا شب در بعضی نقاط لارستان به اوج خود خواهد رسید. البته فردا شب تا بامداد دوشنبه _*ابرهای تندری*_ ظاهر خواهند شد و احتمال آذرخش به‌ویژه در نقاط نزدیک به کوهها زیاد خواهد بود.

افتخاری در پایان گفت: به همان علتی که بالا گفته شد بعد از عبور این سامانه از منطقه چندان منتظر هوای سرد نباید بود و در نهایت دماسنج هواشناسی عدد ۱۰ رو نشان خواهد داد.

.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین