سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 40

كمك و مساعدت به نزديكان، همشهريان و هموطنان نيازمند، از واجبات است

خوشبختانه منطقه لارستان از ديرباز در همه ماهها بويژه در ايام ماه‌هاي مبارك شعبان و رمضان با مساعدت و همكاري به نيازمندان و مستمندان كمال مساوات را به كار مي‌برده‌اند…

خوشبختانه منطقه لارستان از ديرباز در همه ماهها بويژه در ايام ماه‌هاي مبارك شعبان و رمضان با مساعدت و همكاري به نيازمندان و مستمندان كمال مساوات را به كار مي‌برده‌اند و در اين ايام نيز با همه امكانات و همكاري‌ها در رفع نياز مستمندان اقدام نموده و از هيچ كوششي دريغ نكرده‌اند. اما همه مي‌دانيم كه هزينه زندگي بالاست و پول هم وسيله است نه هدف. پس چه بهتر كه مقداري از آن با خلوص قلبي و دستان با همت خويش ببخشيم و براي روز بازپسين ذخيره نماييم.

دارندگان و متمولين بايد مراقب باشند و بدانند كه رسيدگي به مستمندان جزء واجبات زندگي است همين‌طور كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: «إنَ‌الله تَعالي فرضَ عَلي اَموال الاغنياء اقواتُ‌الفُقَراء» به طور قطع خداوند در اموال ثروتمندان غذاي مستمندان را واجب فرموده در اين روايت از واژه «فرَضَ» به معني واجب كرد استفاده شده است.

همه مي‌دانيم كه اموال اعم از پول، تجهيزات، زمين، ملك و… كه تحت اختيار ماست مالك حقيقي‌اش ما نيستيم اكنون كه در اختيار داريم با بخشش به مستمندان براي خود گام برداريم خداوند بخشنده است كرم و كرامت و كريم بودن از صفات جمال خداوند است.

مسلماً خداوند صفات جماليه خويش را دوست مي‌دارد پس خداوند بخشندگي و كرامت انسان‌ها و صفت كريمانه آنان را نيز دوست مي‌دارد و در اين وادي آنچه مهم است اخلاص است، كيفيت اهميت دارد نه كميّت. به عنوان نمونه چند عدد ناداني كه امير مومنان (ع)، فاطمه زهرا(س) و فرزندان و… به فقراي سه گانه دادند از نظر كمّي حائز اهميت نبود اما از جهت كيفي چنان عظيم بود كه خداوند با آن آيات درخشندگي عظيمي به سوره انسان بخشيده و تا ابد الگوي بخشش و كرامت به انسانها نشان داده و راه انسانيت را باز گذاشته است.

مساعدت را براي خدا انجام دهيم و خدا خودش اگر صلاح ببيند همگاني مي‌كند.

همين‌طور كه رهبر معظم  انقلاب در پيام نيمه شعبان اشاره فرمودند «چه خوب است كه يك رزمايش گسترده‌اي در كشور به وجود بيايد براي مواسات و همدلي و كمك مومنانه به نيازمندان و فقرا كه اگر اين اتفاق بيفتد خاطره خوشي را در ذهن‌ها از امسال خواهد گذاشت»

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین