پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ایجاد پارک کوهستان در لار+تصاویر

میلاد لارستان: یکی از معضلات اصلی شهر لار، نداشتن پارک های بزرگ، زیبا و دل انگیز برای تفریح، وقت گذرانی اوقات فراغت و همچنین استراحت مسافران است. خوشبختانه شهر لار…

میلاد لارستان: یکی از معضلات اصلی شهر لار، نداشتن پارک های بزرگ، زیبا و دل انگیز برای تفریح، وقت گذرانی اوقات فراغت و همچنین استراحت مسافران است.

خوشبختانه شهر لار در میان رشته کوه ها واقع شده است و مسئولین می توانند از این مزیت به عنوان یک فرصت استفاده کنند.

از جمله جاهایی که فضایی مناسب برای ایجاد فضای سبز و مکانی مفرح برای شهر می توان بهره برد، فضای وسیع، بلااستفاده و البته با موقعیت جغرافیایی مناسب، محوطه بالایی قلعه قدمگاه واقع در قسمت ورودی شهر لار از سمت شیراز است.

ایجاد مکانی تفریحی در این مکان علاوه بر آنکه از محلات شهرقدیم محرومیت زدایی می کند، چهره شهر را زیبا می کند و از دیگر سو، می توان با بهره گیری از فضای تاریخی و حوضچه عظیمی که در این محل قرار دارد، آن را به محلی بکر برای تفریح مبدل کرد.

نکته دیگری که در خصوص این مکان باید مطرح شود، جاده دسترسی به این محل است که در گذشته برای این تپه تاریخی تعبیه و تهیه شده است و همین موضوع باعث کاستن از هزینه ها می شود.

مسئولین می توانند با هزینه ای اندک، به مرور زمان با نهال کاری درختان بومی، نصب چراغ های تزئینی، قرار دادن منبع آب در این مکان برای آبیاری قطره ای درختان و همچنین استخدام نگهبان برای حراست و رسیدگی، محیطی زیبا را برای شهروندان فراهم آورند.

نکته بعدی و قابل ذکر برای این طرح، آن است که می توان با اخذ کرایه پارکینگ یا حتی اخذ هزینه ورودی برای مراجعین، از این محل درآمدزایی کرد و بخشی از هزینه تجهیز و نگهداری را جبران خواهد کرد که در آن موقع وقتی شهروندان متوجه بهبود شرایط و هزینه کرد مناسب هزینه بها شوند، حاضر به همکاری بیشتر هم خواهند شد.

همه همشهریان به این موضوع آگاهی دارند که منطقه ما به جهت گرمسیری بودن، مدت زیادی از سال (قریب به ۹ ماه) دارای آب و هوایی گرم است و این در حالی است که به دلیل قرارگیری مکان نام برده شده به جهت قرارگرفتن در ارتفاع، بطور مداوم وزش باد در آن حس می شود و این مهم باعث استقبال زیاد همشهریان از این مکان می شود.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین