سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

شمار فوتی الکل صنعتی در فارس به 100 تن رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در فارس به ۱۰۰ تن رسید. شمار فوتی الکل صنعتی در فارس به ۱۰۰ تن رسید…

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در فارس به ۱۰۰ تن رسید.
شمار فوتی الکل صنعتی در فارس به ۱۰۰ تن رسید

به گزارش میلاد لارستان، علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام اینکه در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۱۰۰ نفر در استان بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند اظهار داشت: از این تعداد ۷۵۴ نفرتحت درمان قرار گرفته‌اند و همچنین ۱۰۰ نفر نیز جان جان را از دست داده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۸۵۴ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۵۴ نفرتحت درمان قرار گرفته‌اند.

اکبری یادآور شد: اکنون ۱۴ نفر از کسانی که براثر مصرف الکل مسموم شده‌اند بستری و ۶ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

وی با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان ‌ها، اظهار کرد: عده‌ ای تصور می ‌کنند که چون بیماری کرونا نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می ‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می ‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌ کننده در بدن ایجاد می‌ شود، در حالی ‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین