سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پیش‌بینی بارش باران و برف سنگین در جنوب استان فارس

میلاد لارستان: رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز گفت: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده با عبور سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش سنگین باران وبرف جنوب…

میلاد لارستان: رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز گفت: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده با عبور سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش سنگین باران وبرف جنوب استان فارس، بوشهر وهرمزگان را فرا بگیرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سید محمدجعفر ناظم‌السادات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های جوی هم اینک بهترین هماهنگی میان پدیده اقلیمی در اقیانوس‌های آرام وهند برای بارشی مطلوب وپرفشار دربسیاری از نقاط ایران به ویژه پهنه‌های جنوبی  و دامنه‌های البرز و زاگرس مشاهده می‌شود.

وی گفت: این بارش‌ها بهترین فرصت برای ذخیره آب‌های زیرزمینی است و تمامی مردم در منازل خود می‌توانند مسیرعبورآب باران به درون باغچه‌ها را هموار کنند و در روستاها آب‌های مازاد به درون گورابها، برکه و گودالها هدایت شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز افزود: بخش بزرگی از انباش‌های آب زیرزمینی در نزدیکی شهرها و روستاهای ایران به خشکی گراییده وموجب شده بسیاری از مردم  کشورمان از داشتن آب ارزان سالم وبهداشتی محروم شوند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است مسئولان  با اطلاع‌رسانی بیشتر ازمردم مناطق بخواهند برای ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز از مسئولان، پژوهشگران و کارشناسان آب و خاک و گروه‌های زیست محیطی خواست، راه‌های نفوذ دادن آب به درون خاک را بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی زمین آن ناحیه به مردم یادآور شوندوهمچنین با پاشیدن بذر گیاهانی مانند بادام کوهی برای توسعه جنگل و مراتع گام بردارند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین