یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تکمیل پروژه آبخیزداری تنگه قلات لارستان از اعتبارات صندوق توسعه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تکمیل پروژه آبخیزداری تنگه قلات لارستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تکمیل پروژه آبخیزداری تنگه قلات لارستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، منصور رضایی در بازدید از روند اجرایی پروژه بند خاکی تنگ قلات منطقه عماد شهر لارستان با اشاره به فعالیت‌های آبخیزداری و اثرات مثبت آن در این شهرستان گفت: ساخت سد خاکی تنگ قلات از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیز در حال تکمیل می‌باشد.

وی اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

رضایی با اشاره به پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر از فعالیت‌های انجام شده توسط پیمانکار و مجری این پروژه گفت: انتظار می‌رود با ادامه روند این فعالیت‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تا چند ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه تکمیل و شاهد بازدهی پروژه و آبگیری کامل آن باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان حجم عملیات سنگی ملاتی در این پروژه را دو هزار متر مکعب و مساحت حوضه آبریز این بند خاکی را شش هزار و پانصد هکتار عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر مهار سیلاب و تغذیه آب‌های زیر زمینی می‌توان در هر سیلاب حدود یک میلیون متر مکعب آب را جمع آوری و ذخیره کرد.

وی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: این بند خاکی علاوه بر تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و کنترل سیلاب نقش بارزی در تأمین آب آشامیدنی شهر عماد شهر و روستاهای تابعه بخش صحرای باغ این شهرستان دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین