جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
در لارستان صورت گرفت

کاشت بادام‌کوهی در 180 هکتار از کوه‌های روستاهای گلار و هود

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از کاشت بادام‌کوهی در ۱۸۰ هکتار از کوه‌های اطراف روستاهای گلار و هود از توابع بخش اوز این شهرستان خبر داد.

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از کاشت بادام‌کوهی در ۱۸۰ هکتار از کوه‌های اطراف روستاهای گلار و هود از توابع بخش اوز این شهرستان خبر داد.

منصور رضایی در گفت و گو با میلاد لارستان با بیان اینکه به پیشنهاد انجمن طبیعت‌دوست «توگاره» که جمع بسیاری از اهالی چند روستای لارستان در آن عضو هستند، اقدام به کاشت بذر بادام‌کوهی شد، گفت: کاشت بذر بادام‌کوهی یا الوک به‌ منظور حفظ و گسترش این گیاه باارزش در منطقه لارستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت‌دوستان بسیاری از روستاهای بلغان، کاریان، گلار، بیدشهر، قلات، شهرک توحید کهنه، هود و همچنین شهر اوز در گروه طبیعت‌دوست «توگاره» عضو هستند، افزود: این گروه در ابتکاری زیبا در صبح یک روز با طراوت با حضور در کوه اقدام به کاشت بذر بادام‌کوهی کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه این بذرها در کوه‌های اطراف روستاهای هود و گلار بذرکاری شده است، تصریح کرد: در هر یک از کوه‌های این روستاها به تفکیک بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم بذر الوک یا بادام‌کوهی کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم بذر بادام‌کوهی شامل ۳ هزار و ۳۵۰ دانه بذر است، خاطرنشان کرد: در مجموع در دو روستای هود و گلار به‌ طور میانگین در ۱۸۰ هکتار از دامنه کوه این روستاها دانه‌پاشی توسط طبیعت‌دوستان صورت گرفته است.

رضایی گفت: بادام‌کوهی علاوه بر آنکه دارای خواص دارویی است، به‌ صورت خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه علاوه‌ بر مصرف و عرضه در بازارهای داخلی بخش بسیاری از آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین