چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بلوف مجدد آمانو برای ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان  ادعاهای قبلی خود درباره وجود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و بار دیگر ایران را…

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان  ادعاهای قبلی خود درباره وجود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت سلاح‌های اتمی متهم کرد.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی آلمان، (dpa)، درباره تمرکز نهاد بین‌المللی تحت امرش بر برنامه هسته‌ای ایران در آینده گفت: «مسئله تمام نشده است. هنوز چیزی شروع نشده است.»

آمانو در این مصاحبه که به نوشته خبرگزاری رسمی آلمان، «اخیراً» در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین انجام شده گفت، خاطرنشان کرده که آغاز اجرای توافق هسته‌ای (برجام)، بررسی‌های دقیق آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد. مدیر کل آژانس در این باره گفت: «این، (بررسی‌ها) برای مدت طولانی ادامه خواهند داشت.»

به گزارش میلادلارستان و به نقل از فارس، آقای «آمانو»، بازرسی‌هایی که ایران در توافق «برجام» با آنها موافقت کرده را «قوی‌ترین ابزار‌های راستی‌آزمایی» به کار گرفته شده در سرتاسر دنیا خواند.

مدیر کل آژانس گفت: «برنامه هسته ای ایران، تاریخچه‌ای پیچیده دارد، و اعتمادی (به آن) وجود ندارد. آنها قبل از سال ۲۰۰۳، تلاشهایی هماهنگ برای ساخت فناورهای مرتبط با سلاح داشتند.»

ایران همواره، ادعاهای کشورهای غربی به رهبری آمریکا درباره هر گونه تلاش برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای را رد و بر مصارف انرژی و دارویی این برنامه تأکید کرده است.

«آمانو» انجام بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران را «چالش تاریخی بزرگ برای ما» خواند و گفت بازرسان آژانس به سرعت قادر خواهند بود سوءاستفاده از مواد هسته‌ای در هر یک از تأسیسات ایران برای ساخت سلاح اتمی را تعیین کنند.

آمانو گفت: «اگر آنها تلاش کنند چیزی را پنهان کنند، ما به طور معمول، شواهد آن را در جایی پیدا خواهیک کرد و شروع به پرسیدن سوال خواهد کرد.» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر از کمبود منابع مالی برای انجام تعهداتش در زمینه برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین