جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تجلیل از 16 فرهنگی نمونه شهرستان لارستان

  در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۶ فرهنگی نمونه لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام‌جمعه موقت…

 

در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۶ فرهنگی نمونه لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام‌جمعه موقت و مدیر حوزه علمیه لارستان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش لارستان، روسای برخی ادارات و نهادها از ۱۶ فرهنگی نمونه استانی و شهرستانی مدیریت آموزش‌وپرورش لارستان در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ همراه با اجرای چند برنامه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

این ویژه‌برنامه به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور مدعوین کمتر و در زمان محدودتری در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری لارستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش لارستان بابیان اینکه روز معلم و هفته بزرگداشت مقام معلم فرصت مناسبی است تا از کسانی که خالصانه با ایثار و فداکاری و بدون چشم‌داشتی در حوزه تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی عمده‌ای دارند، تجلیل شود، اظهار کرد: فرهنگیان اسباب توسعه زیربنایی کشور را فراهم می‌کنند.

مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه امسال به دلیل ویروس کرونا همکاران معلم فراتر ازآنچه در کلاس درس خود اتفاق  می‌افتد با خلوص نیت و ایثار و فداکاری و تلاش شبانه‌روزی اجازه ندادند آموزش تعطیل شود، افزود: آن‌ها باجان و مال خود با آحاد مردم همدلی کردند و درحرکت‌ها و حمایت‌های معیشتی مؤمنانه مشارکت داشته‌اند تا بتوانند همان‌طور که پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، معلمان نیز در کنار خانواده در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش نقش‌آفرینی کنند.

وی با اذعان به اینکه معلمان اجازه ندادند تا آموزش تعطیل شود، ادامه داد: معلمان نشان دهند در کنار جهادگران همچون زمان دفاع مقدس هستند و مبارزه می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش لارستان بابیان اینکه هم دانش آموزان و هم دبیران و اساتید زیربنای عمده توسعه و تربیت کشور را بر عهده‌دارند، تصریح کرد: اگر کشور بخواهد به توسعه و پویایی برسد نیازمند توسعه و توجه به‌نظام آموزش‌وپرورش است.

در ادامه امام‌جمعه موقت لارستان نیز در سخنانی بابیان اینکه تجلیل از معلم یعنی تجلیل از افرادی که به گل‌های مردم صفا می‌دهند، گفت: مردم عزیزترین و بالاترین سرمایه‌هایشان یعنی فرزندان خود را در اختیار معلمین قرار می‌دهند .

حجت‌الاسلام محمد رمضانی بابیان اینکه معلم اگر حرفش استفاده نشود و هدر رود ناراحت خواهد شد، افزود: شخصیت انسان‌ها دارای دونیمه دانش و تفکر و اراده است که هر دو کار اصلی آن بر عهده فرهنگیان است.

در این مراسم معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز بابیان اینکه معلمین انسان تربیت می‌کنند و فرهنگ می‌سازند تا این انسان‌ها شغلی را به دست‌گیرند، گفت: آنچه را که جامعه بشری از ابتدا دیده این است که مخاطبین معلمین و فرهنگیان ماشین نیست وانسان ها هستند.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه در بقیه فعالیت‌های اجتماعی اگر نگاه کنیم، می‌بینیم که غیر انسان‌ها مخاطب آن‌هاست و به‌نوعی با ابزارآلات و طبیعت ارتباط دارند که اگر اشتباهی هم رخ دهد می‌تواند آن اشتباه مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، افزود: مخاطبین فرهنگیان انسان‌ها هستند و اگر انسان بد تربیت شد تا موقعی که او زنده است حتی آثاری که از او بر جا می‌ماند ممکن است جامعه بشری را به انحراف بکشاند و اگر انسان خوب تربیت شد نه‌تنها در حوزه‌های علمی جامعه بهینه می‌شود بلکه آثار و تأثیرات آن بر جامعه نمایان می‌شود و جامعه را در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی واکسینه سازد.

وی با اشاره به ویروس کرونا و پیامدهای متعدد و متنوعی آن بر جامعه، تصریح کرد: مدیریت می‌تواند جایگزین محدودیت و ممنوعیت شود و به عبارتی همین شبکه‌های اجتماعی که در اختیار خود و فرزندانمان است، اثبات کرد که تکنولوژی می‌تواند در خدمت علم و مراودات اجتماعی و دین نیز قرار گیرد.

فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه نسل جدید ما و جوانان ما قبل از این به دلیل ایجاد محدودیت و کنترلی که ایجاد کردیم و مدیریتی که نداشتیم از کوچه و بازار الگو می‌گرفت و تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی را در خدمت ناهنجاری‌ها قرار می‌داد، ادامه داد: امروز می‌بینیم که در خانواده همه از این فنّاوری به‌عنوان تحصیل آموزش و یادگیری علوم استفاده می‌کنند.

این مسوول اضافه کرد: اطفال ما و نونهالان ما از همین ابتدا در وجود خود به این یقین برسند که شبکه‌های اجتماعی و مراودات اینترنتی می‌تواند در خدمت هنجارهای اجتماعی قرار گیرد دیگر به سراغ ناهنجاری‌ها نخواهند رفت و این کار شما فرهنگیان بود که این اتفاقات رقم خورد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین