سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پرداخت32 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان لارستانی

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد لارستان از پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال به ۲۴۹ نفر از مددجویان این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد. به…

میلاد لارستان: مدیر کمیته امداد لارستان از پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال به ۲۴۹ نفر از مددجویان این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، هوشنگ دلاور، بابیان اینکه بهترین روش برای مهار بیکاری توسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک و مشاغل بومی از طریق کارآفرینان اشتغال‌محور است، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی با بیش از ۲۰ سال تجربه موفق این روش را برای توسعه اشتغال مددجویان انتخاب کرده و در نظر دارد تمام مددجویان مستعد را از این طریق شاغل و به‌مرور خودکفا کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به‌گونه‌ای تدوین‌ شده که مددجویان بتوانند در قالب تخصص و علاقه خود فعالیت کنند، افزود: این مشاغل در هشت گروه اصلی کشاورزی، شیلات، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی، خدمات و سایر فعالیت‌های مختلف تولیدی و خدماتی تقسیم‌ شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی لارستان، تصریح کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده در شهرستان لارستان، ۴۲ طرح در زمینه کشاورزی، ۶۰ طرح در زمینه دامداری، ۹ طرح در بخش صنایع‌دستی و ۱۳۸ طرح در بخش خدمات بوده که این طرح‌ها در مجموع با اعتباری بالغ‌ بر ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۳۷ نفر از مددجویان لارستانی که ۹۸ نفر از آن‌ها مرد و ۱۳۹ نفر زن بوده‌اند در رده‌های آموزشی و حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند، ادامه داد: این آموزش‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۱۷۰ میلیون ریال و زیر نظر مراکز فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

دلاور با بیان اینکه مددجویان در پایان کلاس‌های حرفه‌آموزی گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند، افزود: این افراد با استفاده از همین گواهینامه پایان دوره می‌توانند از تسهیلات وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال و در راستای توانمندسازی خود استفاده کنند.

خبرنگار: روابط عمومی کمیته امداد لارستان

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین