دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

وضعیت مناسب آبگیری دریاچه هیرم لارستان

مدير کل محيط زيست استان فارس در خصوص آخرين وضعيت درياچه‌هاي اين استان اظهار داشت: با توجه به بارش‌هاي اخير استان فارس، وضعيت برخي از تالاب‌هاي استان که وارد دهمين…

مدير کل محيط زيست استان فارس در خصوص آخرين وضعيت درياچه‌هاي اين استان اظهار داشت: با توجه به بارش‌هاي اخير استان فارس، وضعيت برخي از تالاب‌هاي

استان که وارد دهمين سال خشکسالي شده بودند بهبود پيدا کرد.

حمزه ولوي ادامه داد: در اين راستا انتظار مي‌رود که با بارش‌هاي مناسبي که در سطح استان خواهيم داشت وضعيت تالاب‌هاي فارس نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شود. مديرکل محيط زيست استان فارس گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ الي ۲۵ درصد درياچه بختگان که يکي از مهمترين درياچه‌هاي استان به شمار مي‌رود آبگيري شده که اين ميزان با توجه به خشکسالي‌هاي مداوم سال‌هاي گذشته بسيار مناسب است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از مهر، ولوي ادامه داد: هم‌اکنون برخي از درياچه‌هاي ديگر استان فارس مانند هيرم در لارستان و هفت برم نيز به دليل بارشهاي خوبي که داشته‌ايم وضعيت به نسبت مناسبي دارند و انتظار مي‌رود که اين درياچه‌ها همچنان آب‌دار باقي بمانند.

 یادآور می شود: تالاب هیرم در موقعیت جغرافیایی N275751 E535223 در استان فارس واقع است. تالاب بکر و زیبای هیرم در دشت لار ،۶۰ کیلومتری شمال لارستان ،در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار گرفته است .

این تالاب در گرم و خشک ترین منطقه جنوب استان فارس و با گونه های نادر گیاهی و جانوری خاص خود ،چون گوهری در منطقه لارستان می درخشد و از نظر علمی برای محققان زیست محیطی دارای اهمیت فراوان است. تالاب و دشت‌ های مستعد شهرستان لارستان زیستگاه بسیار مناسبی برای زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

تالاب هیرم با ۴ کیلومتر مربع مساحت و ۳ متر عمق در ۳۶ کیلومتری شمال بخش اوز لارستان واقع شده است و هر ساله میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه و به طور متوسط ۴ هزار پرنده است. این دریاچه حوزه آبریز وسیعی دارد و آب آن شور است. علاوه بر مسیلها و رودخانه ها که نقش اساسی در سیراب کردن تالاب دارند چشمه های آبگرم در نزدیکی تلاب نیز از جکله منابع تامین آب تالاب هستند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین