یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

115 حلقه چاه غيرمجاز در خنج فارس پُر شد

عمليات پُر نمودن چاه‌هاي غيرمجاز شهرستان خنج در دشتهاي خنج، سيف‌آباد و لاغر در اين شهرستان آغاز شده و ۱۱۵ حلقه چاه در اين منطقه اكنون پر شده است. به…

عمليات پُر نمودن چاه‌هاي غيرمجاز شهرستان خنج در دشتهاي خنج، سيف‌آباد و لاغر در اين شهرستان آغاز شده و ۱۱۵ حلقه چاه در اين منطقه اكنون پر شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ايرنا مهندس عبدالكريم خواجه رئيس اداره منابع آب شهرستان خنج با اعلام اين خبر از ادامه عمليات پر نمودن چاهها در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين عمليات با حضور آب منطقه‌اي فارس و مصوبه شوراي تأمين شهرستان خنج در دشتهاي تحت پوشش اداره منابع آب شهرستان خنج در حال انجام است.

وي ادامه داد : در اين عمليات كه با همكاري دستگاههاي قضايي و انتظامي خنج صورت گرفت پس از ارسال ابلاغ و اعلام فرصت كافي به صاحبان چاه‌هاي غيرمجاز، تذكر كتبي مبني بر رفع منصوبات غيرمجاز از چاه‌هاي ابلاغ شده انجام پذيرفت و از بيست و پنجم مرداد ماه ممنوعيت كشت در اراضي تحت شرب صورت گرفت.

خواجه با بيان اينكه تا كنون تعداد ۱۱۵ حلقه چاه غيرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه گرديده است خاطرنشان كرد: با آغاز اين عمليات در دشتهاي خنج، سيف‌آباد و لاغر، چاههاي غيرمجاز داراي حكم قضايي پر و مسلوب المنفعه شده و به طور متوسط در اين دو دشت ميزان ۲۴۸/۱۳ ميليون ‌متر مكعب آبهاي زيرزميني ‌در سال صرفه‌جويي شده است.

رئيس اداره منابع آب شهرستان خنج هدف از اجراي اين عمليات را با توجه به افت تدريجي سفره‌هاي آب زيرزميني تعادل‌بخشي سفره‌هاي آب موجود عنوان نمود و اضافه كرد: با توجه به كاهش بارندگي در سالهاي اخير و ادامه روند منفي بيلان سفره‌ها، اين عمليات در جهت توقف و يا كاهش نرخ افت و كسري سفره ها صورت مي گيرد و با نصب كنتورهاي هوشمند آب و برق بر روي چاههاي برقي و كنتورهاي حجمي بر روي چاه‌هاي ديزلي منابع موجود بيش از گذشته حفظ و نگهداري مي شوند.

وي قطع برق چاه‌هاي برقي شده غيرمجاز و تعيين تكليف چاه‌هاي غيرمجاز باقيمانده را در كنار استمرار عمليات جلوگيري از حفر چاه‌هاي جديد و پر كردن چاه‌هاي غيرمجاز مثمر ثمر خواند و تصريح كرد: اين شركت طي دو سال اخير اقدام به شناسايي حدود ۹۵ درصد از چاه‌‌هاي مجاز و غيرمجاز در شهرستان خنج نموده است و اين اقدامات بر روي سامانه‌هاي شناسايي قرار گرفته‌؛ به طوريكه عمليات و تغييرات در وضعيت چاه‌ها، چشمه‌ها، قناتها و ساير منابع آبي موجود شامل سدها، مسيلها، و بركه و آب‌انبارها بطور دائم رصد مي‌گردد و آخرين تغييرات ثبت مي‌شود.

خواجه در پايان بر مقابله با حفر و بهره برداري غيرمجاز از منابع آبهاي زيرزميني تاكيد كرد و افزود: علي رغم تلاشها و پيگيري هاي شركت آب منطقه اي در اين منطقه، عده اي اقدام به حفاري شبانه و بهره برداري غيرمجاز از منابع آب زيرزميني نموده اند كه اين شركت با شدت بيش از پيش با آنها برخورد مي نمايد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین