جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آب، گاز و راه بیرم زیر ذره بین نماینده مردم

نماینده مردم منطقه در جمع صنعتگران بیرم طی سخنانی اظهار داشت: بیرم در ابتدای دوره یک عقب ماندگی تاریخی داشت که در سال‌های اخیر از توقف خارج شده است و…

نماینده مردم منطقه در جمع صنعتگران بیرم طی سخنانی اظهار داشت: بیرم در ابتدای دوره یک عقب ماندگی تاریخی داشت که در سال‌های اخیر از توقف

خارج شده است و نمونه های آن ۱۳ کیلومتر جاده آسفالت و اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی برای آب بیرم است که این اعتبار در هیچ بخشی نظیر ندارد و همچنین تمام امور فنی گاز بیرم انجام شده و منتظر مناقصه‌ایم که شخصا روز چهارشنبه برای تسریع ان در تهران وقت جلسه گرفته ام.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، جمشید جعفرپور در دیدار با صنعتگرن بخش بیرم که با همراهی مدیرکل شهرک‌های صنعتی صورت گرفت اظهارداشت: حدود سه سال و نیم پیش در بیرم با یک عقب‌ماندگی‌های تاریخی انباشته مواجه شدیم نسبت به سایر بخش ها که در حوزه راه، بهداشت و یا حوزه صنعت وجود داشت و طبیعتا اگر می‌خواستیم اقدام کنیم حتما باید با حساب و کتاب وارد می شدیم.

وی افزود: به جز در حوزه صنعت که آن‌هم اکنون پیرامون آن نشست داریم، در سایر زمینه‌ها با توجه به همه گرفتاری‌های این چهارسال مملکت که کشور در تنگنا بوده ، پیشروی بیرم شروع شده و گرچه هنوز وضعیت مطلوب نیست ولی از ایستادگی به حرکت پا نهادیم و این ارزشمند است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس با اشاره به تهیه سند راهبردی حوزه انتخابیه تصریح کرد: برای تهیه سند راهبردی حوزه انتخابیه از ابتدای شروع به کار بنده اقدام شد و کار را به دست تیم متخصص دادیم که سند راهبردی بر اساس واحد بخش بنویسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سند راهبردی حوزه انتخابیه سه جلد کتاب شده که مفتخریم بگوییم این کتاب اکنون در دست ماست و ما می‌توانیم وضعیت هر بخش را بررسی کنیم، بنابراین اکنون هرکس بخواهد از هرجایی بیاید در بیرم سرمایه‌گذاری کند، می‌توانیم به راحتی اینجا را معرفی کنیم و حتی پیشنهاد بدهیم در کجاها آن فعالیت مربوطه را انجام دهد.

وی با اشاره برخی اقدامات انجام شده در این دوره خاطرنشان‌کرد: در زمینه راه، به عنوان مثال ۱۳ کیلومتر جاده در این دوره شروع شد که البته باید سرعت اجرای آن را بیشتر کرد.

جعفرپور افزود: در حوزه راه بحث مطالعه راه آبکنه به عمادده به عهده اداره راه گذاشته شده و این کار که مطالبه سالیان دور شماست در این دوره شروع شده است و همچنین آسفالت بالاده به دوراهی آبکنه به طول هفت کیلومتر نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره مسئله آب بیرم که نسبت به بقیه بخش های بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: در بخش آب ۱۵میلیارد ریال یکجا پرداخت شد که در بین تمام بخش‌ها این کار بی نظیر است و مشابهی ندارد.

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه گازرسانی، من صبح چهارشنبه با مهندس تربتی مسئول گاز کشور در طرح‌ها وقت جلسه گرفته‌ام که یکی از کارهای مهم من همین بخش بیرم است و با مهندس محمدی مدیرکل گاز استان مرتب در تماس هستم که یکی از بحث‌های همیشگی ما بحث گاز بیرم است.

وی با شرح چگونگی پیگیری بحث گازرسانی به بیرم گفت: در دو پکیج این کار باید صورت بگیرد که یکی انتقال از بیرون به بخش بیرم است که ۲۲ و نیم کیلومتر خط ۶ اینچ در نظر گرفته شده و طراحی و مسیر یابی و اسناد آن تمام شده است و فشار ما در تسریع مناقصه گذاری است.

جعفرپور خاطرنشان‌کرد: برخی گازرسانی‌ها را از دست استان خارج کرده و به مرکز سپرده‌اند که یکی از آن‌ها با توجه به حجم بالا و ۱۰۰ کیلومتر گازرسانی داخل شهری که البته آن هم اسناد و نقشه‌های آن آماده است مربوط به بخش بیرم است.

وی با اشاره به اقدامات در زمینه بهداشت گفت: وضعیت بیمارستان علی اصغر(ع) بیرم با اختصاص ۵۰ نیرو متحول شده است و نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در یک سال اخیر به بیمارستان بیرم وارد شده که من شخصا مورد به مورد را در تهران پیگیری کرده و دوستان در منطقه نیز تلاش بسیاری برای بخش بیرم انجام داده‌اند.

نماینده مردم منطقه در مجلس با اشاره به اقدامات در زمینه شهرک صنعتی بیان کرد: جاده دسترسی به شهرک، ادامه خط انتقال آب تا مخزن به طول ۵۰۰ متر، اجرای شبکه داخلی و خط انتقال برق از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بخشداری اوز تصریح کرد: این اعتبار به رغم جمعیت بسیار کمتری بیرم نسبت به اوز، با اعتباری که به اوز داده شده است برابری می‌کند.

جعفرپور افزود: برق رسانی به قبور شهدای گمنام بیرم، خط دوم تغذیه کننده برق به طول چهار کیلومتر و اعتبار یک میلیار و ۸۰۰ میلیون ریال، نصب شش دستگاه ترانس افت ولتاژ، تاسیس شعبه‌ای از تامین اجتماعی و اختیاراتی که در صدور شناسنامه بزرگسالان داده شده اقداماتی است که همه آن‌ها در این د وره انجام شده در حالیکه مطالبه چندین ساله مردم عزیز بیرم بوده است.

وی با بیان اینکه اداره ثبت احوال در حال پیگیری است خاطرنشان‌کرد: خط فیبر نوری به طول چهار کیلومتر انجام شده است.

رئیس کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به در دست داشتن سند راهبردی گفت: امکانات و ظرفیت‌های بیرم و هر بخش دیگر برای ما روشن است و راه پیش رو را می‌دانیم ومتوجهیم باید چگونه عمل کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر اعتیاد، ناهنجاری های فرهنگی که در پی بیکاری به وجود می‌آید خاطرنشان‌کرد: همه توان خود را باید برای اشتغال‌زایی بگذاریم که مرکز آن نیز شهرک صنعتی است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین