دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نمایندگان ۵ تیرماه به حوزه های انتخابیه می روند؛‌تعطیلی مجلس کم می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه، نمایندگان مجلس ۵ تیر ماه به حوزه های انتخابیه می روند. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه…

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه، نمایندگان مجلس ۵ تیر ماه به حوزه های انتخابیه می روند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌ حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص تعطیلات ماهانه نمایندگان گفت: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه قرار شد تا نمایندگان از تاریخ ۵ تیر تا شنبه ۱۲ تیر ماه به مدت یک هفته در حوزه های انتخابیه حضور پیدا کنند. وی در خصوص زمان اعلام وصول طرح کاهش تعطیلات تابستانی نمایندگان افزود: این طرح دو فوریتی در اولین جلسه که پذیرش طرح ها صورت بگیرد اعلام وصول می شود.

 بر اساس این طرح دو فوریتی، تعطیلات تابستانی مجلس را از یک ماه به دو هفته کاهش می‌یابد. در ماده ۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی میزان تعطیلات تابستانى مجلس در هر سال سی روز برآورد شده است که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‏ شود. در ادامه این ماده از آیین نامه تاکید شده است که هیأت رئیسه می ‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنى و کمیسیون‏ ها به ‏گونه‏ اى عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کارى هم براى رسیدگى به وظایف نمایندگى فرصت داشته باشند.

در تبصره این ماده آمده است در صورت ضرورت، رئیس‌مجلس مى تواند با تقاضاى حداقل پنجاه نفر از نمایندگان و یا درخواست دولت، با ذکر دلیل، در اوقات تعطیل، مجلس را به‌طور فوق‏ العاده دعوت به انعقاد کند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین