پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بین نهادهای فرهنگی در لارستان فاصله افتاده است/ کل بودجه فرهنگی ماهیانه ما به ۵۰۰ هزار تومان نمی رسد!

ریاست سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه سازمان تبلیغات نباید منزوی باشد و خودی باید نشان دهد، گفت: حقیقتا سازمان تبلیغات در لارستان مظلوم واقع شده است زیرا کل بودجه…

ریاست سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه سازمان تبلیغات نباید منزوی باشد و خودی باید نشان دهد، گفت: حقیقتا سازمان تبلیغات در لارستان مظلوم واقع شده است زیرا کل بودجه فرهنگی ما در ماه به ۵۰۰ هزارتومان هم نمی رسد در حالیکه توقعات از این سازمان بسیار بالاست.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت در آستانه روز سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروزه در جهان سرمایه عظیمی صرف تبلیغات می شود و در دنیا حرف اول را تبلیغات می زند، اظهار داشت: تبلیغات هوشمندانه با سرمایه عظیم خود در دنیا نقش بزرگی را ایفا می کند که با برنامه ریزی نیز همراه است.

وی با اشاره به اینکه امپراطوری غرب در شبکه های جهانی جهت تخریب اسلام و دین در حال تبلیغ است و به دنبال بر هم زدن اتحاد بین شیعه و سنی هستند، افزود: تبلیغات در واقع بالاترین و ظریف ترین هنر به حساب می آید که عقل و اندیشه و عواطف را تحت الشعاع قرار می دهد.

این مسئول با اذعان به اینکه از زمان انقلاب و پس از آن دست هایی بودند که تبلیغات را علیه امام و انقلاب به راه انداختند اما بینش عظیم امام از این افکار انسانی جلوگیری می کرد، تصریح کرد: امام از سال ۱۳۶۰ ابتدا نهادی بعنوان شورای عالی تبلیغات اسلامی تاسیس نمودند که این نهاد به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و تبلیغی کشور زیر نظر ولایت فقیه فعال بود.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه این نهاد به سازماندهی و هدایت نیروهای مهم و انقلابی می پرداخت، ادامه داد: در سال ۱۳۶۸ این نهاد به نام سازمان تبلیغات اسلامی تغییر عنوان پیدا کرد و این نهاد از دید مقام معظم رهبری و امام خمینی دارای دیدی مثبت در کارها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با انتصاب حاج آقا قمی از طرف مقام معظم رهبری در واقع نگاهی نو به سازمان تبلیغات صورت گرفت و تفکر جوانگرائی به سازمان تزریق گشت و تفکرات جدیدی وارد سازمان شد، خاطر نشان کرد: نمونه این اتفاق حضور و سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات در مجلس شورای اسلامی بود که تا به حال به ندرت اتفاق می افتاد، نگاه حاج آقا قمی به سازمان تبلیغات نگاهی مثبت و دوراندیش و در راه سپری کردن پله های ترقی است.

کل بودجه فرهنگی ما در ماه به ۵۰۰ هزارتومان هم نمی رسد

اقبالی با اشاره به اینکه در لارستان سازمان تبلیغات اسلامی بعد از یک سال ریاست این سازمان به اینجانب محول شد که طی چهار ماه حضور در این شهرستان متاسفانه با ویروس کرونا روبرو بوده ایم و اغلب ادارت و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، یادآور شد: طی این مدت تلاش کردیم با وجود این مشکلات سعی کردیم بین سازمان و ادارات دیگر ارتباط ایجاد نماییم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات نباید منزوی باشد و خودی باید نشان دهد، عنوان کرد: حقیقتا سازمان تبلیغات در لارستان مظلوم واقع شده است زیرا کل بودجه فرهنگی ما در ماه به ۵۰۰ هزارتومان هم نمی رسد در حالیکه توقعات از این سازمان بسیار بالاست.

فعال بودن ۶۴ مسجد از ۲۰۸ مسجد در لارستان

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه اداره ما برای خود دارای یک وسیله نقلیه نیست و در شهرستانی به این وسعت نیازمند یک وسیله نقلیه هستیم تا بتوانیم به مناطق مختلف سرکشی کنیم، بیان کرد: اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم سازمان تبلیغات شهرستان لارستان دارای ۲۰۸ مسجد که ۶۴ تای آنها فعال است و ۱۵ روحانی مستقر که این افراد با وجود سختی هایی که در روستاها وجود دارد زیر یک میلیون تومان حقوق می گیرند و واقعا این افراد مظلوم واقع شده اند و مسئولین از این افراد بی خبر هستند.

ثبت فقط ۳۴ هیأت مذهبی در سامانه طوبی

اقبالی با اذعان به اینکه در لارستان ۱۱۰ هیئت مذهبی داریم که ۳۴ تای آنها دارای مجوز و ثبت در سامانه طوبی هستند، گفت: از بقیه هیئات نیز درخواست داریم هیئت خود را در سامانه ثبت نمایند تا بهتر ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روحانی تبلیغی ثبت شده در لارستان دارای ۱۰۵ نفر هستند، اذعان داشت: ۱۱ خانه عالم داریم و البته تعدادی خانه عالم نیمه کاره نیز وجود دارد که متاسفانه اعتبارات آنها قطع شده است و نیازمند نگاه ویژه خیرین و مسئولین شهرستان است.

فعالیت ۱۵ خانه قرآنی و دو مدرسه صدرا در لارستان

رئیس سازمان تبلیغات لارستان از فعالیت دو موسسه قرآنی و ۱۵ خانه قرآنی فعال در این شهرستان خبر داد و افزود: حال با این حجم فعالیت که ذکر شد و توقعاتی که از این سازمان می رود اما می بینیم که بودجه فرهنگی برای افراد وجود ندارد.

اقبالی با بیان اینکه در بحث تولید علم و نقش سازمان تبلیغات در لارستان دو مدرسه صدرا پسرانه و دخترانه در رشته معارف مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: این دو مدرسه هرساله از پایه دهم پذیرش دارند و خروجی این مدارس به دانشگاههای کشور می باشد این مدارس مستقیما زیر نظر سازمان تبلیغات است.

وی با تقاضا از مسئولین و خیرین به منظور سوق دادن کمک های خود به سمت اداره تبلیغات گفت: نهادهای فرهنگی لارستان نیاز به اتحاد و انسجام دارند و معتقدیم بین نهادهای فرهنگی شهرستان فاصله ایجاد شده است.

اقبالی با اشاره به اینکه الان ما متولی یک مسجد را نمیدانیم به درستی کدام نهاد فرهنگی است، تصریح کرد: اهداف و چشم اندازهایی برای اداره سازمان تبلیغات اسلامی لارستان در نظر گرفته ایم که امیدواریم بتوانیم به آنها دست یابیم.

چشم اندازهای سازمان تبلیغات در لارستان

این مسئول با برشمردن اهم برنامه های این سازمان، خاطر نشان کرد: از جمله این اهداف برای آینده می توان به سیاست گذاری و برنامه ریزی و پشتیبانی از تبلیغات دینی و اسلامی و مهیا سازی تبلیغات دینی و اسلامی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مومن و انقلابی و نظارت بر این افراد مثلا استفاده از دانشجویان و اساتید و نخبگان و روحانیان در جهت امور اسلامی و تولید محتوا، حفظ و انسجام بین شیعه و سنی در تمام نقاط شهرستان با نظارت بر سخنرانان و مداحان و حفظ آرامش در منطقه، تحقیق و بررسی در مقابل تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمن از طریق برنامه ریزی و حضور در بین مردم، شناسائی و معرفی آثار فرهنگی و هنری از طریق تبلیغ و معرفی افراد و آثار، برنامه ریزی فرهنگی کلان هیئات مذهبی و استفاده از پتانسیل جوانان در جهت ایجاد هیئات انقلابی، ساماندهی مساجد و شناسنامه دار کردن آنها جهت اطلاع بهتر از فعالیت ها و متولیان آن، همکاری کامل با دستگاه های مختلف شهرستان و استفاده از پتانسیل آنها برای رسیدن به هدف اسلامی خود از جمله اهدافی است که ما به دنبال رسیدن به آنها خواهیم بود.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با ابراز تأسف نسبت به اینکه در سالهای اخیر بودجه ای که برای سازمان در نظر گرفته شده بسیار کم شده است و سیر نزولی برای آن وجود داشته است، بیان کرد: حتی روحانیان مستقر ما برخی اوقات سه ماه ممکن است حقوق دریافت نکند و تقریبا این مورد برای کل کشور وجود دارد.

خیرین کمک های خود را به سمت سازمان تبلیغات بیاورند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به بودجه کم این سازمان از خیرین خواهشمندیم که کمک های خود را به سمت سازمان بیاورند تا بتوانیم مساجد را تقویت نمائیم و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم، گفت: علاوه بر آن از فرماندار محترم نیز تقاضای کمک بیشتر به این سازمان داریم.

اقبالی با بیان اینکه قبول داریم که سازمان تبلیغات در لارستان دارای جایگاه مربوط به خود نیست و شاید دلیل آن این بوده است که سازمان به دنبال برنامه های بروز و نو تابحال نبوده است، اظهار کرد: باید وارد جامعه و اجتماع شد تا فعالیت ها نیز بیشتر به چشم بیاید.

روحانیان ما باید فعال شوند

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه معتقدیم در گذشته آنجور که باید و شاید تلاش نشده است اما به دنبال این هستیم با همکاری بین دانشگاه، حوزه و سازمان تبلیغات و همچنین کمک گیری از نهادهای فرهنگی شهرستان یک بازخورد خوب از این اداره در شهرستان باشیم و معتقدیم که اگر این برنامه به خوبی پیش برود می توانیم در دو سال آینده به جایگاه خود برسیم، عنوان کرد: متولی اصلی این امر اداره فرهنگ و ارشاد است اما سازمان تبلیغات نیز نقش مهمی در این بحث دارد.

وی با بیان اینکه امروز در بحث فرهنگ عمومی با نهادینه کردن مباحث خانواده و مشکلات اجتماعی در مساجد می توانیم بخوبی عمل کنیم، تأکید کرد: روحانیان ما باید فعال شوند و می بایست تشکر ویژه ای از مجمع روحانیون لارستان داریم که کار خوبی را در بعد محتواسازی و پخش کلیپ در سطح شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان داشتند که آیت الله مکارم شیرازی نیز از این کار تقدیر کردند و اینگونه اتفاقات در سطح عمومی می تواند رخ دهد و در سطح مساجد رونق بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با تأکید بر اینکه خوب است که هیأت های مذهبی فعالیت های خود را فقط منوط به ماه محرم نکنند، یادآور شد: انتظار می رود هیأتی ها در کل سال فعالیت های فرهنگی خود را رونق دهند و باید بین مساجد و مردم رابطه ای باشد تا در طول سال برنامه های اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد.

اقبالی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات نباید منتظر روزهای ملی و مذهبی باشد تا مراسمی را برگزار نماید بلکه باید خود سازمان مناسبتهایی را ایجاد کند که بدین معنی است که نگاه شود که در خود شهرستان با کمک از ادارات روزهای خاص را فعال کند، تصریح کرد: می بایست جلسات فرهنگی در طی سال برگزار شود و نباید منتظر روز قدس یا روزهای خاص تقویم بود بلکه باید در طی سال برنامه ایجاد کرد.

برنامه های ایام کرونایی

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما بعد از ایام کرونا حضور روحانیون در پارک ها و بوستان و برپائی نماز جماعت در بوستان ها خواهد بود که قطعا این موارد تاثیرگذار خواهد بود و پیشرفت فرهنگی به همراه داشته باشیم، عنوان کرد: از زمان حضور در لارستان یک کانال واتس آپ و یک کانال اینستاگرام فعال کردیم زیرا که سازمان این بودجه را ندارد که برای هر مناسبتی هزینه کند اما می تواند از طریق پخش کلیپ و محتوا با هزینه کم با مردم در ارتباط باشد و تولید محتوا کند.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه ما معتقدیم که مردم می توانند از ما و سازمان تبیلیغات انتقاد کنند تا بررسی کنیم و عملکرد بهتری از خود نشان دهیم، تأکید کرد: ما پیشنهادات و انتقادات مردم را با جان و دل می پذیریم.

موضوع نصب بلندگو در مسیر راهپیمایی شهر لار در جلسه شورای فرهنگی مطرح می شود

وی درخصوص تجهیز مسیر راهپیمایی شهر لار به سیستم صوتی، گفت: این یک مشکل است که نیازمند بودجه زیادی است و سیستم صوتی شورای هماهنگی قدیمی است و دیگر مستهلک شده است.

اقبالی با اشاره به اینکه بنا داریم در اولین جلسه فرهنگی شهرستان با حضور مسئولین شهرستان این مسئله را مطرح کنیم که بودجه ای را فرمانداری و مقداری نیز توسط خیرین جذب شود تا خیابان های مسیر راهپیمائی را مجهز به بلندگوی ثابت کنیم، افزود: از این سیستم صوتی حتی وقت اذان در این مسیر اذان پخش شود.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان با بیان اینکه معتقدیم شهر لار یک شهر مذهبی است و باید به اسلام و مذهب در این شهر بیشتر از این بها داده شود، اضافه کرد: پیشنهاد می شود که یک انسجام و اتحاد تازه ای بین نهادهای فرهنگی شهرستان صورت پذیرد چراکه متاسفانه ادارات فرهنگی شهرتسان کمی فاصله از هم گرفته اند ولی باید اتحاد بین متولیان برقرار شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بین نهادهای فرهنگی در لارستان فاصله افتاده است/ کل بودجه فرهنگی ماهیانه ما به ۵۰۰ هزار تومان نمی رسد!”

  1. ناشناس گفت:

    همین هم زیادی است مگه چکار می کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین