جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

2 آتش سوزی گسترده در لارستان، اعزام بالگرد ارتش به “هرم”، “کوه شب” اما همچنان می سوزد

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: برای اطفای آتش‌سوزی که از شب گذشته (پنجم تیرماه ۹۹) در ارتفاعات هرم در بخش جویم آغاز شده و تا کنون…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: برای اطفای آتش‌سوزی که از شب گذشته (پنجم تیرماه ۹۹) در ارتفاعات هرم در بخش جویم آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، ضمن تلاش برای فرونشاندن این آتش، بسیج امکانات و نیروها برای مهار این حریق همچنان در حال انجام است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا جلیل حسنی، عصر جمعه اظهار داشت: به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه یاد شده با هماهنگی‌های انجام شده، یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از شیراز از ظهر جمعه (ششم تیرما) به منطقه نامبرده اعزام شده و مشغول حمل و نقل تجهیزات و نیروهای امدادی و مردمی (هلی‌برد) به محل آتش‌سوزی است.

وی، با اشاره به اینکه بسیج امکانات و نیروها برای اطفای حریق از همان ساعات اولیه آتش‌سوزی آغاز شد، افزود: هم اینک بیش از ۱۸۰ نیرو اعم از نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی به همراه جمعی از مدیران عضو ستاد بحران شهرستان لارستان در منطقه و ارتفاعات هرم حضور دارند.

حسنی اضافه کرد: همچنین با رایزنی استاندار فارس، هماهنگی برای استفاده از ۲ فروند بالگرد آب پاش ارتش در حال انجام است که چنانچه آتش سوزی ادامه داشته باشد از صبح فردا (شنبه) برای مهار آتش از آنها استفاده شود. فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: منطقه ای که آتش‌سوزی در آن حادث شده، سخت‌گذر و با شیب‌های تند است اما دارای پوشش جنگلی انبوه نیست لیکن به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و بارش‌های سال زراعی جاری، دارای پوشش انبوه مرتعی است.

حسنی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال بررسی است، بیان داشت: هنوز وسعت آتش‌سوزی، میزان خسارت و گونه‌های گیاهی که طعمه حریق شده، مشخص نیست.

به گزارش میلاد لارستان آتش سوزی گسترده دیگری نیز طی ۴۸ ساعت گذشته در کوه شب در مرز استانهای فارس و هرمزگان بین روستای هرمود مهرخویی و شهر رویدر آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

دلشاد دهیار روستای هرمود مهرخویی در مصاحبه با میلادلارستان با بیان اینکه به دلیل صعب العبور بودن این منطقه نیز هجمه اتش همچنان ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون حدود ۴۰ هکتار از مراتع در آتش سوخته و بیش از هزاران درخت کمیاب و گونه های با ارزش گیاهی و جانوری در آتش از بین رفته اند. وی در خصوص اعزام بالگرد به این منطقه افزود: بالگردی که روز جمعه قصد عزیمت به این منطقه داشت به علت شرایط بد آتش سوزی در هرم و کاریان به آن منطقه اعزام گردیده است. دلشاد اظهار داشت: زبانه آتش در منطقه رویدر و کوه شب به سمت دشت وسیعی در حال گسترش است که امیدواریم روز شنبه با اعزام بالگرد و کمک نیروهای امدادی آتش مهار گردد.

عکس: آرشیو

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین