شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

حسین زاده، پرونده راههای جنوب فارس را به دست وزیر راه رساند

نماينده مردم لارستان، خنج گراش، و اوز در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه های راهسازی شهرستانهای جنوب فارس به گفت و گو نشست….

نماينده مردم لارستان، خنج گراش، و اوز در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه های راهسازی شهرستانهای جنوب فارس به گفت و گو نشست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پايگاه اطلاع رسانی نماينده مردم شنبه ٢١ تیرماه، حسين حسين زاده نماينده مردم لارستان، خنج گراش، و اوز در مجلس شورای اسلامی با مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی در محل وزارتخانه دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مردم در اين دیدار در خصوص مسائل مختلف حوزه راه و شهرسازی صحبت کرده و خواستار بررسی، ارزیابی و تقویت نگاه‌ ملی به چهار شهرستان حوزه انتخابیه در جنوب فارس شد.

در ابتدای این دیدار حسین‌زاده با اشاره به وضعیت گرانی مسکن در کشور، پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری در راستای کاهش قیمت مسکن و توجه ویژه به این حوزه ارائه داد و افزود: سرمایه‌گذاری برای ساخت مسکن ارزان با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بایستی در اولویت قرار گیرد.

در اين ديدار عمده محورهای اصلی، فرعی و روستایی در دست احداث در حوزه‌ی انتخابیه به صورت جداگانه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به محورهای زیر اشاره کرد:
▪جهرم-لار-بندرعباس
▪لار-بستک
▪ لار-لامرد
▪صحرای باغ
▪درز-سایبان
▪آب‌باریک-بختیارویه
▪جویم-فرشته‌جان
▪آبکنه-لاورستان
▪ لامرد-خنج
▪باغان-کورده
▪ گردنه محمله
▪قیر-خنج-اوز-گراش
▪ گراش-‌چک‌چک
▪ارد-مز
▪زروان-عمادشهر-فداغ
▪ بیرم-فداغ(تل‌تله)
▪گردنه هیرم( محور بختیارویه-هیرم-کوره-اوز)

حسین‌زاده ضمن برشمردن اهمیت محورهای مواصلاتی حوزه انتخابیه، افزود: در استان پهناور فارس دو اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد که حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از لحاظ وسعت تحت پوشش از ۱۶ استان کشور پهناورتر است و این موضوع ضرورت توجه بیشتر به این منطقه را نمایان می‌سازد.

وی افزود: همجواری با استان های هرمزگان و بوشهر و… و وقوع در مسیرها و مقاصد گردشگری، نفتی، صنعتی و اسکله ها از جمله کیش، قشم، بوشهر، عسلویه، پارسیان، اسکله شهید رجایی، و … این حوزه را به کریدوری تبدیل نموده و به نحوی به عنوان شریان حیاتی و گلوگاه اتصال فارس به هرمزگان و بوشهر نقش اصلی و مؤثری در برقراری این ارتباطات دارد.

 حسین‌زاده با اظهار گلایه از نبود آزادراه در جنوب فارس گفت: طول راه های حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بالغ بر ۳۶۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که منطقه جنوب فارس از وجود آزادراه بی‌بهره است.

حسین‌زاده ضمن اهمیت قرار دادن محور جهرم-لار-بندرعباس، افزود: آمار بسیار نگران کننده و تأثر برانگیز تصادفات منجر به فوت و جرح در راه های منطقه جنوب فارس جای بسی تأمل دارد. فوت بیش از ۱۲۰ نفر در دو سال اخیر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر در این مدت که عموماً در محور جهرم، لار و بندرعباس به وقوع پیوسته است.

وی افزود: از محورهای مهم شریانی و ترانزیتی کشور و حلقه اتصال مرکز کشور به بنادر مهم اقتصادی ومناطق ازاد تجاری(بنادر عباس، شهید رجایی، شهید باهنر و جزیره قشم) محسوب می‌گردد که با استقبال ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر همراه بوده است.

وی افزود: طبق آمار گزارشات ترددشماری، بیش از ۴۵ درصد ترافیک عبوری از این محور، ترافیک سنگین، علی الخصوص محمولات سوختی است که بر اساس معیارهای ایمنی راهها، بدلیل ترافیک عبوری مربوط به خودروهای سنگین، محوری پر مخاطره بوده و جزء چهار محور خطرناک استان فارس محسوب می‌گردد.

حسین‌زاده در تکمیل توضیحات محور لار-لامرد گفت: در بعد منطقه‌ای، محور مستقیم ارتباطی پنج شهرستان جنوبی استان فارس (لارستان، گراش، اوز ، لامرد و مهر) بوده و در بعد فرا منطقه ای، موجب تسهیل در ارتباط بنادر عباس، شهید رجایی و شهید باهنر، با قطب اقتصادی عسلویه بوده و مهمترین محور جهت تردد بارهای ترافیکی حمل شونده، حد فاصل نقاط مذکور است. از این منظر می‌طلبد که به این محور نیز نگاه ویژه‌ای شود.

حسین‌زاده با اشاره به محور در حال اجرای لار-بستک، گفت: اجرای این پروژه، ضمن کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، موجب تسهیل در امر حمل و نقل و به تبع آن، موجب افزایش ترانزیت کالا و رونق اقتصادی بوده و دسترسی آسان مناطق شمال و غرب هرمزگان به فرودگاه بین المللی لارستان، به عنوان تنها فرودگاه‌های منطقه‌ای، جهت بهره‌گیری از پروازهای داخلی و به ویژه خارجی این فرودگاه از اهم اهداف احداث این محور است.

حسین‌زاده توجه به محور فیروزآباد-قیر-خنج-گراش را از جهت قرار گرفتن در محدوده‌ی مناطق کشاورزی جنوب با اهمیت دانست و افزود: محور اتصال پنج شهرستان جنوبی استان فارس(لارستان، گراش، اوز، خنج و قیروکارزین) به مرکز استان فارس است و به علت واقع شدن، در محدوده مناطق کشاورزی جنوب، نقش مهم و به سزایی در رونق اقتصادی منطقه ایفا خواهد نمود.

حسین‌زاده در مورد محورهای خیرساز بختیارویه-هیرم-کوره-اوز و نیز دیگ‌اشکن خنج گفت: ورود خیرین به عرصه پروژه‌های راه و شهرسازی مایه مباهات است و باید آن‌را ارج نهاد. از تمامی خیرین بزرگوار تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم دولت نیز پا به پای خیرین قدم‌های مثبتی را بردارد.

در این دیدار مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به جایگاه چهار شهرستان جنوبی استان فارس و نگاه ویژه این وزارتخانه، ابراز امیدواری کرد که جهت رفع مشکلات با تأمین اعتبار محورهای مطرح‌شده قدم‌هایی برداشته شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “حسین زاده، پرونده راههای جنوب فارس را به دست وزیر راه رساند”

  1. از جویم وبنارویه گفت:

    اگر برای محور بختیارویه کوره تاشهرستان اوز اقدام شود برای منطقه جویم بیدشهر واوز بسیار ضروری وعالیست

  2. لاری دل سوز گفت:

    میرکل استعفاء استعفاء

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین