مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه ۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودروهای سنگین اختصاص دارد که این نشان از اهمیت مسیر و ترافیک بسیار زیاد آن دارد،…
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه ۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودروهای سنگین اختصاص دارد که این نشان از اهمیت مسیر و ترافیک بسیار زیاد آن دارد، گفت: تا پیش از نیمه نخست امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان به چرخه مالی پروژه محور جهرم-لارستان به بندرعباس تزریق میشود
حسن شبانی در گفتوگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه محور بندرعباس-لارستان-جهرم از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است، اظهار داشت: اتصال جزائر و بنادر بسیار مهم جنوب و جنوب غرب کشور شامل قشم، کیش، بندرلنگه، بندر خمیر، بندرعباس به شیراز، اصفهان، قم، تهران و غیره و به عبارتی کریدور جنوب به شمال کشور از محور بندرعباس-لارستان-جهرم صورت میگیرد.
وی با اشاره به اینکه محور بندرعباس-لارستان-جهرم به جهت آنکه گردنههای صعبالعبور ندارد، سهولت تردد در آن، فقط یک تونل در مسیر وجود دارد، بیشتر مسیر دشت است و مجتمعهای خدمات رفاهی مناسبی در آن استقرار دارد، مورد توجه رانندگان قرار گرفته و موجب بروز ترافیک بسیار سنگینی در این محور ترانزیتی شده است، افزود: تقریباَ ۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودروهای سنگین اختصاص دارد که این نشان از اهمیت مسیر و ترافیک بسیار زیاد دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اذعان به اینکه عمده ترافیک مربوط به مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس خودروهای حملبار و نفتکشها هستند و از طرفی حوزه ارتباط لارستان و استان هرمزگان نظیر بستک، کیش، بندرلنگه و غیره به شیراز از این محور صورت میگیرد که متأسفانه در سنوات گذشته به دلائل مختلفی ماننده مسائل اعتباری و مالی نسبت به توسعه این مسیر آنچنان که باید توجه نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه طی چند ماه اخیر با رایزنیهای صورت گرفته، اعتبارات بسیار خوبی برای مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس جذب شده است.
این مسوول با بیان اینکه در سال ۹۹ توانستیم ۵ برابر بودجه سال ۹۸ برای محور جهرم-لارستان-بندرعباس جذب کنیم، خاطر نشان کرد: با مساعدتهای استانداری فارس، سازمان برنامه و بودجه فارس و کشور، وزارت راهوشهرسازی، تلاش نمایندگان مردم لارستان و جهرم در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت موضوع جذب اعتبار لازم صورت گرفت که منجر به آن شد تا بدهیهای انباشته شده به پیمانکاران پرداخت شد و از طرفی نیز نسبت به فعالسازی پروژههای نیمهفعال اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برای مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس ۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده، ادامه داد: جهت تسریع در جذب بودجه، تحت عنوان ماده ۵۶ میتوان برای اجرا پروژهها از بانکها وام اخذ و هزینه کرد که خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای محور بندرعباس-لارستان به جهرم در نظر گرفته شده است.
شبانی با تشریح مراحل متعدد اخذ مجوزهای لازم طی شده برای استفاده از ماده ۵۶ جهت اختصاص بودجه به پروژه مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس، عنوان کرد: خوشبختانه در فروردینماه سال جاری موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه اخذ شد و پس از آن وزارت راه مجوز فراخوان به بانکهای کشور را صادر که سپس جلسهای با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده جهرم با معاون مالی بانک ملی مرکزی ایران، مدیرکل راهوشهرسازی فارس و مدیران ارشد استانداری فارس برگزار شد، موافقت از بانک هم اعلام شد.
مدیرکل راهوشهرسازی لارستان با ابراز امیدواری نسبت به دریافت واریزیهای اولیه این وام تا پیش از اتمام نیمه نخست سال جاری، گفت: با ورود این ۲۰۰ میلیارد تومان به چرخه مالی پروژه محور جهرم-لارستان به بندرعباس و از طرفی اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه مصوب تخصیص پروژه که در ابتدای سال ۱۴۰۰ برای این طرح مصوب شده و جذب اعتبار از محل اعتبارات توازن و سفر مقامات کشوری، امید میرود با سرعت گرفتن اجرای پروژهها، تا پایان امسال حداقل ۵۰ کیلومتر از این محور را به بهرهبرداری رساند.
وی از فعال بودن پیمانکاران در اغلب قطعات محور لار به جهرم خبر داد و یادآور شد: در محور لار به سمت بندرعباس در ۲۰ کیلومتر آن پیمانکار مشغول به کار است و بنا بر پیگیریها ۶۰ کیلومتر دیگری از این مسیر که در حوزه ادارهکل راهوشهرسازی لارستان قرار دارد، در سال جاری به مناقصه خواهد رفت.
ف ۱۱۰
جناب مدیرکل ،لطفا توضیح بفرمایید که از ابتدا مصوبه براساس سیصد میلیارد تومان برای محور جهرم لاربندر بوده و چرا الان به دویست میلیارد تومان کاهش یافته است ؟!
طبق اعلام مهندس حسینزاده در چند ماه قبل و همچنین اخبار اخیر منتشر شده از سوی مدیرکل، قرار بود این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان باشد، چرا طی چند ماه ۱۰۰ میلیارد آن پرید؟!
این مبلغ کجا رفته؟!
صد میلیارد برای پروژه تونل بالنگستان بوده پس دویست میلیارد برای حاده لار حهرم درست است روی هم سیصد میلیارد
آیا صحت دارد که با پیگیری …………. بخشی از این مبلغ به حوزه گراش و تونل بالنگستان اختصاص یافته است .
مدیرکل محترم در زمان مدیرکل قبل مهندس باقری فرد و اوایل تصدی جنابعالی بر پست مدیرکلی تماما صحبت از اختصاص سیصد میلیارد تومان اعتبار به این مسیر مهم و پرترافیک بود ، و حتی اعلام شد تمام اقدامات در این زمینه انجام شده است …پس چرا به دویست میلیارد تومان این مبلغ کاهش یافته است…