رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت:از کل تماس های مردمی خرداد ماه ۱۴۰۱ با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ لارستان بیش از ۸٫۵٪ مزاحمان تلفنی بوده اند. به گزارش میلادلارستان به…
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت:از کل تماس های مردمی خرداد ماه ۱۴۰۱ با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ لارستان بیش از ۸٫۵٪ مزاحمان تلفنی بوده اند.
به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی لارستان صباغی با بیان این خبر اظهارداشت: همه این اتفاقهای تکرار شونده در حالی رخ میدهند که در همان زمان شهروندان دیگری در نقاط دیگر شهر جان شان به خطر افتاده و به دلیل این ماموریتهای کاذب دست شان از کمکهای اورژانسی همکاران ما کوتاه میماند.
وی افزود: باید در مواردی چون مواجهه با ‘سكته ها و مشکلات مغزی و قلبی، تشنج، مصدومان تصادفات رانندگی، شكستگی ها، سقوط از سطح غیر همطراز، مشكلات تنفسی و آسم، كاهش سطح هوشیاری و جرح همراه با خونریزی’ كه نمونه هایی از موارد اورژانس پیش بیمارستانی است، درخواست اعزام آمبولانس به محل صورت پذیرد.
صباغی بیان داشت: همشهریان عزیز به این نکته باید توجه داشته باشند که هر تماس تلفنی منجر به اعزام آمبولانس نمیشود.اما برای راهنمایی می توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و قبل از انتقال به نزدیك ترین مركز درمانی با ارایه شرح حال بیمار، از اورژانس مشاوره بگیرند