شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان، خنج و گراش همچنان در لیست قرمز کرونایی های فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیت‌های کرونایی در ۳۳ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس تا برقراری وضعیت سفید در این شهرستان‌ها ادامه دارد اما…

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیت‌های کرونایی در ۳۳ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس تا برقراری وضعیت سفید در این شهرستان‌ها ادامه دارد اما در ۱۷ شهرستان دارای وضعیت قرمز محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر است.

به گزارش میلاد لارستان، عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شهرستان‌های شیراز، آباده، بوانات، مرودشت، کوار، کازرون، گراش، سروستان، زرقان، قیروکارزین، خنج، لامرد، خرامه، خفر، جهرم، فسا و لارستان در وضعیت ویژه(قرمز) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: محدودیت ها در این شهرستان‌ها شامل لغو تمام تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمام کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر است.

معاون استاندار فارس گفت: در شهرستان‌های قرمز ، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، زبان سراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینماها، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های بدنسازی تعطیل است.

قاسمپور افزود: همچنین شهرستان‌های رستم، استهبان، داراب، سپیدان، ارسنجان، مهر، بیضا، نی‌ریز، زرین دشت، فراشبند، کوهچنار، فیروزآباد، ممسنی، پاسارگاد، خرمبید و کوار در وضعیت هشدار (زرد) شیوع بیماری کرونا قرار دارند که در این شهرستان‌ها نیز برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی ممنوع است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: برگزاری اجتماع‌های غیر ضروری ممنوع است و برای برگزاری اجتماع‌های ضروری نیز باید آیین نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

وی بیان کرد:شهرستان های بختگان، اقلید و سرچهان نیز در وضعیت احتیاط (سفید) شیوع بیماری کرونا قرار دارند و مردم همچنان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین به نشست شب گذشته این ستاد با هیات‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: در این جلسه توجیه، اقناع و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم صورت گرفت و ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های تهیه شده را به آنان ابلاغ کردیم.

قاسمپور افزود: هیات‌های مذهبی مکلف به رعایت آیین نامه های بهداشتی هستند و مسوولان این هیات‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که هیات‌های مذهبی ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر داده می‌شود و در مرحله دوم ممنوعیت خدمات و در مرحله سوم مجوز آنان لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: در عین برگزاری مراسم‌های عزاداری باید سلامت مردم نیز مدنظر باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین