جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

۲۴ طرح آبخیزداری در لارستان فارس وارد فاز اجرایی شد

مدیر منابع طبیعی لارستان اعلام کرد:مطالعات احداث ۲۴ طرح مهم آبخیزداری شامل احداث سد خاکی و آب بند (سنگی و ملاطی) در مناطق مختلف این شهرستان به اتمام رسید و…

مدیر منابع طبیعی لارستان اعلام کرد:مطالعات احداث ۲۴ طرح مهم آبخیزداری شامل احداث سد خاکی و آب بند (سنگی و ملاطی) در مناطق مختلف این شهرستان به اتمام رسید و این طرح‌ها اکنون وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده اند.

به گزارش میلاد لارستان منصور رضایی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای احداث این طرح ها افزون بر ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد یعنی برای ایجاد هر طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: با احداث این ۲۴ طرح آبخیزداری وآب گیری از این سدهای خاکی، سالانه افزون بر ۴۲ میلیون متر مکعب آب در پشت این سدها ذخیره سازی خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه بیش از ۷۰ طرح آبخیزداری و سدهای خاکی و آب بندها در سطح شهرستان لارستان اجرایی و به بهره برداری رسیده است، گفت: سالانه افزون بر ۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سدها ذخیره سازی می شود و میزان ذخیره آب پشت این سدها در سال های پر بارش تا میزان ۲۰ میلیون متر مکعب نیز افزایش خواهد یافت.

رضایی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ایجاد و احداث سدها و بندهای خاکی کمک به ذخیره آب برای سفره های زیرزمینی و چاه های آبی در منطقه است بدون اشاره به میزان برداشت آب از چاه ها در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب گفت: بر اساس برآورد های انجام شده میزان برداشت آب از چاه ها در این شهرستان در سال بیش از ۲ برابر میزان تزریق سالانه آب به این سفره های زیر زمینی است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان اضافه کرد: برداشت های بی رویه آب از سفره های زیرزمینی این شهرستان را با چالش و کمبود شدید منابع آبی مواجه ساخته است، شرایط آب و هوایی و گرم و خشک بودن منطقه ، کاهش نزولات جوی و پراکنش نامناسب بارش ها و همچنین بروز خشکسالی ها، همچنان این منطقه را با مشکلات شدید کم آبی مواجه ساخته که یکی از برنامه ها و اولویت های اساسی منابع طبیعی لارستان اجرای همین سدهای خاکی و سنگی ملاتی حتی در بلند خواهد بود.

مردم برخی روستاهای بخش جویم، بنارویه و صحرای باغ و همچنین بخش بیرم شهرستان لارستان این روزها با چالش و کمبود منابع آبی مواجه هستند که به گفته کارشناسان و متولیان امر برداشت های بی رویه آب از چاه ها و سفره های زیرمینی و خشکسالی های بیش از یک دهه گذشته دلیل اصلی در بروز مشکل کم آبی در این مناطق است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین