یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی فارس گفت: به ازای تولید هر مگاوات ظرفیت برق تولیدی ۱۰۰ مترمربع و تا سقف ۲ هزار متر به‌صورت رایگان زمین در اختیار سرمایه‌گذاران…

میلاد لارستان: مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی فارس گفت: به ازای تولید هر مگاوات ظرفیت برق تولیدی ۱۰۰ مترمربع و تا سقف ۲ هزار متر به‌صورت رایگان زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، علی صداقت‌پور در جریان بازدید معاون عمران و محیط‌زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک شهرک صنعتی شیراز اظهار داشت: در زمینه سیاست‌های حمایتی دولت و برای تأمین برق پایدار و مطمئن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه مقیاس کوچک، زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی به ازای هر مگاوات ظرفیت برق تولیدی ۱۰۰ مترمربع و تا سقف ۲ هزار متر به‌صورت رایگان زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

صداقت‌پور اضافه کرد: تاکنون ۱۵ سرمایه‌گذار مجوز احداث نیروگاه را دریافت کرده‌اند و تخصیص زمین نیز به متقاضیان صورت گرفته که از این تعداد چهار نیروگاه در شهرک‌های صنعتی شیراز، فیروزآباد و سپیدان در مرحله بهره‌برداری است که با بهره‌برداری آن‌ها در حال حاضر ۳۰ مگاوات برق به شبکه توزیع افزوده خواهد شد.

وی افزود: در شهرک صنعتی شیراز دو نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت اسمی ۴۰ مگاوات وجود دارد که در حال حاضر در مجموع ۱۷ مگاوات برق این نیروگاه‌ها در شبکه توزیع است و ظرفیت تولید حدود ۱۰ مگاوات دیگر نیز با نصب تجهیزات در ماه‌های آینده ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک خاطرنشان کرد: دسترسی پیوسته به برق مطمئن و ارزان برای صنایع کوچک و متوسط، استفاده از سوخت طبیعی گاز، تقویت پدافند غیرعامل و همچنین افزایش پایداری شبکه از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین