جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مسئولین لارستان به طور مستمر به روستاها سرکشی کنند

معاون استاندار فارس، از مسئولین لارستان خواست که به طور مستمر به روستاها سرکشی کنند و مسائل مشکلات مردم را حل و فصل کنند. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

معاون استاندار فارس، از مسئولین لارستان خواست که به طور مستمر به روستاها سرکشی کنند و مسائل مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در مراسم روز ملی روستا و عشایر که به نمایندگی از روستاهای بخش جویم و بنارویه لارستان در روستای هرم برگزار شد، با بیان اینکه روستا و عشایر از نظر اخلاق، رفتار، هوای پاک، اشتغال و تولید همچنان الگو و نمونه هستند؛ گفت: در جمهوری اسلامی، سیاست ها در راستای اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی در دورترین نقاط و محروم ترین روستاهاست.

وی ادامه داد: اگر سیاست‌های قبل از سال ۵۷ در اجرای افزایش شهرنشینی ادامه می یافت، الان چیزی بعنوان روستا وجود نداشت، اما در حال حاضر سیاست‌های محرومیت‌زدایی، توجه نظام به فقر زدایی و توجه به مناطق محروم و دور افتاده در اولویت است که این امر باعث شده است که بعد از انقلاب تاکنون، زیرساخت های مهم عمرانی و خدماتی در حوزه های مختلف همچون جاده سازی، برق رسانی، آبرسانی، توسعه فضاهای بهداشتی، آموزشی، مخابراتی، ورزشی، راه، برق، آب و غیره عملیاتی شود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: بسیاری از تقاضاها و نیازی های زیربنایی و خدماتی در روستاها و دور افتاده ترین روستاها اجرایی شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که بایستی اقدامات و زیرساخت ها در روستاها همچنان ادامه یابد تا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری شودکه خداراشکر با توجه به ایجاد زیرساخت ها در روستاها ما هر روز شاهد برگشت مردم به روستاهای خود هستند.

حسنی در ادامه با بیان اینکه خیرین بهترین خدمات را به منطقه لارستان کرده اند و همیشه یار و یاور دولت بوده اند، افزود: خیرین در همه موضوعات خوب عمل کرده اند و حتی به تازگی در عرصه امنیتی هم وارد شده اند و در ایجاد زیرساخت ها کمک می کنند.

این مقام مسئول در خصوص اختصاص زمین به جوانان روستا نیز تاکید کرد: جلسه شورای مسکن شهرستان با جهت گیری تامین زمین برای جوانان در شرف ازدواج روستاها برگزار و در یک جلسه تخصصی و کاربردی با حضور فرمانداری، بخشداری ها، اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، بنیاد مسکن و منابع طبیعی و دهیاران این موضوع مطرح گردد تا جوانان روستا دغدغه مسکن در روستای خود نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: منابع بودجه و اعتباری دولت از طریق صادرات نفت، صادرات کالاهای غیر نفتی، مالیات و یا فروش املاک و اموال مازاد میباشد که در حال حاضر به دلیل تحریم های ظالمانه، درآمد دولت وضعیت خوبی ندارد و از نظر اعتباری با کمبود اعتبار، مواجه هستیم، اما اگر گشایشی صورت بگیرد و اعتبار دولتی شهرستان افزایش یابد، مطمئن باشید نگاهمان نگاه عدالت محور است و اعبارات بصورت یکسان در تمامی روستاها توزیع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: این طور نیست که ما اعتباری در اختیار داریم و به عمد به یک روستای خاصی اختصاص نمی دهیم؛ بلکه همه را به یک چشم می بینیم و اگر اعتباری در اختیار داشته باشیم در این راستا کوتاهی نمی‌کنیم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در برخی از روستاها که جمعیت آن به حد نصاب نرسیده است، خیرین شروع به ساخت فضای فیزیکی خانه بهداشت کرده‌اند که در ادامه دولت نیز متعهد شده است برای آن نیروی انسانی و تجهیزات را فراهم کند.

حسنی شیوه مشارکتی خیرین و دولت را بسیار شیوه مناسبی دانست و گفت: ادامه دادن این موضوع می تواند به اتمام طرح ها و پروژه ها سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر کارهای منطقه هستند؛ گفت: مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران و شوراها و نمایندگان خیر در بخش های مختلف توسط ادارات ذیربط دسته بندی و در سریع ترین زمان ممکن پیگیری‌های لازم صورت پذیرد و به اطلاع مردم هم رسانده شود.

معاون استاندار فارس باز هم به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولین این ویروس را جدی‌تر بگیرند، چرا که اگر دستورالعمل های بهداشتی را رها کنند، با کوچکترین سهل انگاری ممکن است فاجعه ای به بار بیاید که در این راستا لازم است دهیاران، شوراها، خیرین، معتمدین این قضیه را مدیریت کنند تا سلامتی مردم تضمین شود.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به الزامی بودن استفاده از ماسک در اجتماعات عنوان داشت: مساله فاصله ‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید از واجبات این روزهای مردم باشد، چرا که بی اهمیتی به این موضوع دردسرهای زیادی به دنبال خواهد داشت.

حسنی در پایان سخنانش از مسئولین شهرستان خواست که به طور مستمر به روستاها سرکشی کنند و مسائل مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.

در ادامه بخشداران، رئیس شورای اسلامی شهرستان، امام جمعه هرم، دهیاران، روسای شوراها و نمایندگان خیر مسائل و مشکلات روستاهای بخش جویم و بنارویه را مطرح که روسای ادارات بنیاد مسکن، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مخابرات، امور عشایر و آبفا پاسخ های مقتضی را ارائه کردند.

مهمترین مشکلات مطرح شده در این مراسم کمبود آب، احداث مجتمع دامداری، احداث صنایع تبدیلی، لزوم ارائه کشاورزی نوین، توسعه راه روستایی، عدم آنتن دهی موبایل، فرسوده شدن لوله های شبکه آب، نبود آتشنشانی و اورژانس، کمبود فضای ورزشی و تشکیل مجمع خیرین و ایجاد اشتغال و تولید بود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین