سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

از مسلماني به دور افتاده‌ايم؛‌ قابل توجه رئیس جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی

هركس قدرت لابي گري‌اش بيشتر و سر و زبان دارتر، پيروزمندتر و هركس بي‌زبان‌تر و ساده‌تر بدبخت‌تر. هركس در تشكيلات بالاي حكومت كسي يا كساني داشته باشد مي‌تواند به تصاحب…

هركس قدرت لابي گري‌اش بيشتر و سر و زبان دارتر، پيروزمندتر و هركس بي‌زبان‌تر و ساده‌تر بدبخت‌تر. هركس در تشكيلات بالاي حكومت كسي يا كساني داشته باشد مي‌تواند به تصاحب حق ديگران بپردازد و اگر نداشته باشد حق خودش هم به او نمي‌دهند.

هركس که بتواند با لابي‌گري‌ كارش را پيش ببرد، طرحي كه از نظر كارشناسي با دلائل محكم مردود شناخته شده را برایش احيا و تأييد مي‌نمايند و هركس لابي ندارد و از زبان چرب و نرم استفاده نمي‌كند، مصوبه هيئت دولت را برايش كأن لم يكن تلقي و طرح مصوب كارشناسي شده را به حالت تعليق در مي‌آورند.

گوئي براي بعضي نه عدالتي مطرح است نه قيامتي در كار. به همين خاطر آنچه در توان دارند به كار مي‌برند كه چيزهاي تصنعي را به دست آورده و ديگران را از حقوق خويش محروم سازند. با بستن صيد و دويدن صياد شكار به سادگي ميسر است و اينگونه صيد كردن هنري هم نيست.

داستان تصويب شهرجديد تابناك براي لامرد  در تاريخ ۹۹/۷/۷ كه گويا ۵۴۰۰۰ نفر به جمعيت محدود لامرد اضافه مي‌نمايد پروژه‌اي كه در دوره نهم مجلس توسط دكتر موسوي نماینده آن زمان لامرد رقم خورد،‌ در مجلس دهم با تصويب كليات طرح اما با گذشت مدتي محدود كميته فني شوراي عالي شهرسازی اعلام كرد با توجه به محدوديت منابع آب شيرين خليج فارس و  وجود ظرفيت هاي خالي در شهرهاي  مجاور شامل لامرد – مهر – اشكنان و گله دار در فواصل بسيار كم با احداث شهرجديد تابناك در شهر لامرد مخالفت می شود و طی چند ساعت البته موضوع را تغيير دادند و اينك با گذشت چند سال مصوب نمودند.

تصويب بودجه ۴۰۰ ميليارد توماني جهت راه‌ و اتصال خنج به لامرد براي مسيري كه ترافيك آن اندك است از دیگر دردهایی است که باید بدان پرداخت  در صورتي كه مسير لار به بندرعباس به عنوان جاده ملي و يكي از ۱۰ جاده خطرناك كشور با ترافيك پرحجم كه بنا به نظر كارشناسان روزانه  بیش از ۱۰ هزار خودرو از این مسیر تردد دارند که ۴۳ درصد این خودروها ماشین های سنگین می باشد و بیش از ۵۰۰ نفتکش از بندرعباس به سمت مرکز کشور از این مسیر در حال آمد و رفت اند و كمتر ماهي است كه با كشته و مجروح شدن هموطنان جاده مذکور خون آلود نگردد . آیا با بودجه قطره چکانی می توان این خطر عظیم را رفع نمود؟

جالب است که مسئولين از نزديك این مسیر را ملاحظه نموده‌اند و اختصاص بودجه‌‌ اش به سود وجه سپرده پدر متوفي مي‌ماند كه براي رفع اضطرار وراث يتيم به آنان مي‌پردازند به همين خاطر هيچ تغييري  در اين جاده به وجود نمي‌آيد و از نماينده محترم هم «آنچه البته به جايي نرسد فرياد است». مسئولين هم كه به اين ديار سفر مي‌كنند از لارستان به عنوان اولين خاستگاه حكومت اسلامي درزمان مرحوم آيت‌الله سيدعبدالحسين لاري سخن مي‌گويند. يكي نيست به اينها بگويد اولين خاستگاه حكومت اسلامي ارزان به دست نيامده و نيروهاي قوام در اين منطقه، بي‌رويه كشتار كرده‌اند و:

 اين دشت خوابگاه شهيدان است                   فرصت شمار وقت تماشا را

سزاوار نيست اين مردم كه سالهاست از حمله اشرف افغان ، انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی شهيد داده‌اند براي توسعه منطقه از جمله راه و  آب شرب و… چنين زجر بكشند و هيچ كس به فرياد آنان نرسد.

به عنوان نمونه اداره كل حمل و نقل‌ جاده‌اي كه براساس نظر كارشناسان حق لارستان بوده و در تمام مراکز دارای اداره کل راه و شهرسازی ایجاد گردیده اما تنها در کل کشور در لارستان آن هم  با لابي‌گري مشتي معلوم‌الحال در هيئت دولت تصويب نشود  ولي براي برخي جاها به بهانه‌هاي واهي همه گونه كمك‌ها انجام شود.

آیا مردم حق ندارند بگویند: كار اين دولت جز يأس براي زجر كشيده‌ها چيزي ندارد و اين گونه عملكرد چون بنام دين تلقي مي‌شود، دوري و فرار از دين به دنبال مي‌آورد كه طبعاً بايد جواب خدا و رسول ومردم بدهند؟

مسئولين از خدا و قيامت بترسند و عدالت را پيشه خود سازند. اگر پول نيست براي همه جا نبايد باشد اگر هست هم بايد براي همه جا براساس نياز و عدالت تقسيم شود نه بالابي‌گري و تبعيض و خفه كردن ديگران.

اگر قانونی مصوب می شود برای همه جا مصوب شود و اگرنه بایک بام و دو هوا که …

 

سردبیر

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “از مسلماني به دور افتاده‌ايم؛‌ قابل توجه رئیس جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی”

  1. صمصامی گفت:

    امام حسین می فرمایند : اگر دین ندارید لا اقل آزادمرد باشید .
    به قول رهبر انقلاب :لارستان در مقیاس کوچکتر نمادی از کشور ایران اسلامی می باشد و واقعا اینگونه است
    همانگونه که کشور ایران در تحریم شدید قرار گرفته است لارستان هم نیز نه تنها در تحریم بلکه در هجوم شهرستان ها قرار گرفته است

  2. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    یک ضرب المثل لاری است که تا بچه گریه نکند مادرشیر بهش نمی ده ؟ ولی مردم لارستان دارند خون گریه میکنندچون در این جاده ها جان عزیزانشان از دست میدهند و لی باز هم ……

  3. همسایه گفت:

    فکر کنم در زمان لارستان کبیر هم همین اتفاقات به شدت بیشتر وجود داشت عدالت برای همه زمان ها است
    گهی زین به پشت و گهی پشت به زین . دوران بزن و در رو تموم شده از این به بعد با زیر دستان مهربانتر باشید تا دچار چنین نا عدالتی ها یی نباشید

    • ناشناس گفت:

      برای همسایه ات چراغ آرزو کن بی شک اطراف تو هم روشن خواهد شد
      الحمدالله بیشتر از شش بخش فقط بعداز انقلاب در لارستان ارتقا پیدا کرده است یک نا عدالتی را نشان بده

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین