شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سد خاکی شرفویه لارستان در انتظار تامین اعتبار

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت : سد شرفویه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ، سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره آب زیرزمینی…

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت : سد شرفویه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ، سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره آب زیرزمینی  اضافه میکند .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان بنیامین افتخار افزود : این سد باحجم آبگیری ۲ میلیون مترمکعب در هرنوبت آبگیری ۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست خود را تحت شرب ۵۰ حلقه چاه آبیاری میکند .

وی اظهار کرد : دبی رودخانه اصلی منتهی به این سد ۴۷ مترمکعب در ثانیه و مساحت حوزه آبخیز ۶۰ کیلومتر مربع است .

افتخار با اشاره به این که عملیات سد خاکی شرفویه از سال ۱۳۸۹ با انجام مطالعات آغاز و در سال ۱۳۹۱ وارد مرحله اجرا شد گفت : این طرح با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل عدم تخصیص اعتبار مدتی متوقف شد و مجددا پس از گذشت ۵ سال با پیگیری های مدیریت وقت و همکاری مدیریت  آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سال ۱۳۹۶ با تامین اعتبار از محل مدیریت بحران ، توازن و استانی مراحل اجرایی این پروژه از سر گرفته شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن به ۸۰ درصد رسیده است .

به گفته وی در سال جاری اختصاص اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال با همکاری رئیس سازمان و مدیریت آب و خاک به منظور تکمیل و اتمام این پروژه  در حال پیگیری است .

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی لارستان در پایان از زحمات پیمانکار طرح ( شرکت خطوط گستر شیراز ) و ناظر پروژه تشکر کرد .

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین