چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

اعتمادپور:‌830 کیلومتر گازرسانی در لارستان در دست اجراست/2 شرط مهم گازرسانی به روستاهای لارستان+ جدیدترین جدول پروژه‌های گازرسانی منطقه

رئیس اداره گاز لارستان با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون حدود ۲۱هزار فقره انشعاب گاز در لارستان و مناطق اطراف انجام شده است اظهار داشت: ۸۳۰ کیلومتر گازرسانی  در منطقه…

رئیس اداره گاز لارستان با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون حدود ۲۱هزار فقره انشعاب گاز در لارستان و مناطق اطراف انجام شده است اظهار داشت: ۸۳۰ کیلومتر گازرسانی  در منطقه لارستان در حال حاضر در دست اجراست.

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش_تولید نام گذاری شده؛ تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان و نیز تولید کنندگان منطقه انجام دهد. دهمین مصاحبه جهش تولید با محمدحسین اعتماد پور رئیس اداره گاز لارستان اختصاص یافته است. وی در مصاحبه با میلاد لارستان به تشریح آخرین وضعیت پروژه های ملی گازرسانی در منطقه  و نیز شبکه گذاری توزیع گاز پرداخته و می گوید:

گازرسانی به لار،‌خور،‌بیرم و لطیفی به اتمام رسیده است

شهرها و روستاهای شهرستان لارستان بدلیل دور بودن از خط انتقال سراسری گاز متاسفانه تا کنون نتوانسته اند به خوبی از این نعمت خدادادی بهره لازم را ببرند ولی با تلاشهای بسیار زیاد شرکت گاز استان و مسئولین شهرستان در حال حاضر شهرهای لار, لطیفی؛ خور و بیرم از نعمت گاز برخوردار می باشند و این گازرسانی از طریق خط چهارم سراسری گاز کشور  (IGAT: Iran Gas Trunk Line) انجام می گیرد. خط انتقال جویم , بنارویه , عمادشهر و سیمان لارستان (شهر دهکویه و روستاهای تابعه) نیز توسط شرکت ملی گاز ایران در حال اجرا می باشد.

نقشه خطوط سراسری گاز کشور

۸۳۰ کیلومتر گازرسانی در دست اجرا در منطقه لارستان 

در همین راستا شرکت گاز استان فارس اجرای شبکه توزیع شهری و روستایی بخش های جویم , بنارویه , بیرم و مرکزی (شهردهکویه و روستاهای کورده , بریز) به متراژ ۸۳۰ کیلومتر و ۲۹ ایستگاه به مبلغ ۱۳۹۰ میلیارد ریال در دستور کار خود قرار داده که امید است با یاری خدا با توجه به پیشرفت اجرایی خوب در این زمینه بتوان تا قبل از اتمام اجرای خط انتقال گاز  شبکه گذاری توزیع را به پایان برد.

 

از سال ۸۴ تاکنون حدود ۲۱هزار فقره انشعاب گاز در لارستان و مناطق اطراف انجام شده است

شرکت گاز استان فارس در لارستان از سال ۸۴ شروع به گازرسانی نموده و اجرای گازرسانی از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۱ به متراژ ۵۲۹ کیلومتر شبکه و ۱۱۹۳۰ فقره انشعاب به مبلغ ۱۱۸۳۳۲۳۸۶۴۹۷ ریال انجام گرفته و از سال ۹۲ تا کنون به متراژ۱۵۳۷ کیلومتر شبکه و ۹۰۲۹ فقره انشعاب به مبلغ ۵۰۷۴۳۹۰۳۳۰۸۷۵ ریال هزینه گازرسانی در شهرستان لارستان انجام شده است که رشد چشمگیری در این ۸ سال صورت گرفته است.

 

۲ شرط لازم گاز رسانی به روستاها،‌ هزینه به سرانه جمعیتی و  روستای بالای ۲۰ خانوار

 گاز رسانی به روستاها شامل دو قانون است.  اول اینکه از آخرین نقطه وجود گاز که قابل انتقال باشد تا آخرین نقطه که نیاز به گاز باشد کلیه هزینه ها اعم از اجرای شبکه خط انتقال ،تغذیه وتوزیع و انشعاب و ایستگاههای تقلیل فشار مورد نیازمحاسبه میگردد و نسبت به سرانه خانوار آن منطقه حساب میشود و بر اساس آن امکان گاز رسانی اعلام میگردد. دوم  اینکه باید تعداد خانوارها بیشتر ۲۰ خانوار باشد البته در شرایط اول اگر روستای زیر ۲۰ خانوار بود و در مسیر خط توزیع قرار داشت امکان گاز رسانی به آن روستا بررسی و معمولا گازرسانی نیز انجام میگیرد.

۹۹ روستای لارستان مشمول گازرسانی نیستند

بر اساس دو شرط ذکر شده  از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان ۷۹ روستا مشمول گازرسانی و ۹۹ روستا غیر مشمول می باشند. در این میان ۱۵ روستا گازرسانی انجام گرفته و از این نعمت بهره می برند و  ۴۱ روستا در حال اجرای عملیات گاز رسانی بوده و ۲۳ روستا در دست بررسی و امکان سنجی می باشد. گازرسانی به صنایع که از اهم فعالیتهای این شرکت می باشد مورد توجه بوده و شهرک های صنعتی لار , اوز ؛ بیرم از سال ۹۲ تا کنون گازرسانی صورت گرفته که ۳۳ صنعت اعم از صنایع و مرغداری تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده اند .

 

آخرین جدول پروژه گازرسانی به جویم،‌ بنارویه‌،‌ عمادشهر و بخشی از اوز

برای مشاهده واضح تر جدول  روی آن کلیک کنید

 

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین