شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

16 بند بسیار مهم از سخنان امام خامنه ای در گفتگوی تلویزیونی امروز

رهبر معظم انقلاب، ساعتی پیش در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام  در سخنان مهمی ضمن اشاره به وحشی گری های رژیم های غربی در توهین به پیامبر…

رهبر معظم انقلاب، ساعتی پیش در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام  در سخنان مهمی ضمن اشاره به وحشی گری های رژیم های غربی در توهین به پیامبر خوبی ها دفاع فرانسه از وحشیگری فرهنگی در ماجرای کاریکاتورها را روی دیگر سکه‌ی دفاع آن‌ها از منافقین و صدام دانسته و ضمن گریزی به انتخابات آمریکا به مسائل دو کشور ارمنستان و آذریایجان در یکی دو ماه اخیر نیز پرداخته و  نکات بسیار مهمی در این خصوص بیان نمودند. ایشان مشکلات گرانی های داخلی را نیز مورد توجه ویژه قرار داده و از وزارت صمت، تعزیرات، بسیج، گمرک و سایر ارگان های مرتبط  خواستند مشکلات گرانی اخیر را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.  مهمترین محورهای سخنان معظم له به شرح زیر است:

۱) آخرین نمایش معارضه استکبار و صهیونیزم با اسلام همین چیزی است که هفته قبل در پاریس اتفاق افتاد.  این قضیه صرفا این نیست که حالا یک هنرمندی دچار یک انحراف و فساد شده و یک غلطی انجام داده. پشت سر این حادثه دست هایی وجود دارد. دلیلش هم این است که ناگهان در دفاع از یک کار معمولی هنری، یک رئیس جمهور می‌ایستد و بعضی دولتهای دیگر هم از او حمایت میکنند. این نشان میدهد که تشکیلاتی پشت سر این قضیه است.

۲)  دفاع فرانسه از وحشیگری فرهنگی در ماجرای کاریکاتورها، روی دیگر سکه‌ی دفاع آن‌ها از منافقین و صدام است  البته امت اسلامی امروز سرشار از خشم و اعتراض است. این نشان‌دهنده زنده بودن جوامع اسلامی است.

 

۳) یک عبرتی در این ماجرا وجود دارد: اینجا دولت فرانسه می‌آید ربط میدهد این قضیه را به حقوق بشر و آزادی؛ عبرت ماجرا اینجاست! حالا این دولت فرانسه چه جور دولتی است. این سیاست چه سیاستی است. این سیاست همون سیاستی است که خشن ترین و وحشی ترین تروریست های دنیا را در خودش جا داده و پناهگاه انها شده. یعنی تروریست هایی که در کشور ما رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه را به شهادت رساندند. و ۱۷ هزار از مردم عادی را طبق آماری که در اختیار است، مردم کوچه و بازار به شهادت رساندند.

۴) بنده اعتقادم این است که اینها دو روی یک سکه‌اند. یعنی دفاع از وحشیگری فرهنگی، از آن عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، دفاع از آن روی دیگر سکه دفاع از منافقین و دفاع از صدام و کمک به صدام است. اینها هر دو، دو روی یک سکه هستند و خب این حادثه در کشورهای اروپا و آمریکا در این چند سال تکرار شده.

۵) چهره‌ی نورانی پیامبر رحمت با امثال این کارهایی که اخیراً انجام شد و قبلا هم انجام شده بود، خدشه دار نمیشود. بلکه روز به روز این آفتاب درخشان تر میشود. و همچنانی که رجاله‌های مکه و طائف در آن روز نتوانستند با آن همه تلاشی که کردند، نام پیامبر مقدس اسلام را پنهان کنند، امروز هم کار این حضرات شبیه همانهاست و اینها هم نخواهند توانست و اینها به پیغمبر صدمه نمیزنند.

۶) منتها یک نکته فهمیده میشود و آن این است که این کارها نشانه‌ی ذات ظلمانی تمدن غرب است؛ نشان دهنده‌ی این است که این تمدن و این فرهنگ و این جاهلیت مدرن، در ذات خود، در حقیقت خود اینقدر ظلمانی است. بنابراین به اسلام و پیغمبر صدمه‌ای وارد نمی‌آید؛ اما وسیله است برای اینکه من و شما بیشتر بشناسیم این تمدن را. این تمدن واقعاً تمدن وحشی‌ای است.

۷) در خصوص انتخابات آمریکا بعضی‌ها راجع به اینکه اگر چه کسی بیاید، چه اتفاقی می‌افتد و … صحبت میکنند. بله ممکن است حوادثی اتفاق بیافتد؛ اما به ما ارتباطی نخواهد داشت. سیاست ما حساب شده است و مشخص است و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیر ندارد.

۸)  انصافاً رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این که میگویم تحلیل هم نیست، این را خودشان میگویند. این حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از خود داخل آمریکاست. در این چندسال، چند تا کتاب نوشته‌اند با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده است که برخی پرده‌ها را این کتابها بالا میزند. یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده بنده خواندم. پر از شواهد همین انحطاط است. یعنی واقعاً کسی آن کتاب را بخواند از اول تا آخر کتاب نشان‌دهنده‌ی انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس جمهور آمریکاست.

۹) این امپراطوری این‌جوری دیری نخواهد پایید. این معلوم است وقتی که به اینجا رسید کار یک رژیم، خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد البته بعضی‌هایشان هستند که اگر سر کار بیایند زودتر منهدم می‌کنند. بعضی هستند که اگر سر کار بیایند یک خورده دیرتر ممکن است منهدم بشود لکن به هر حال این حقیقت است.

۱۰) واقعا آنچه که امروز در دنیای اسلام و به خصوص در بخشی از دنیای اسلام در این منطقه اتفاق می‌افتد، فاجعه بار است. مسئله فلسطین را کمرنگ کردند. حرکت خائنانه و ذلیلانه عادی‌سازی را با صهیونیستها راه انداختند. اینها همه از نتایج عدم اتحاد دنیای اسلام است که همین‌طور روی چشم و هم چشمی و روی انگیزه‌های فاسد و غلط یک چنین کار زشتی انجام گرفت که حق ملت فلسطین تاراج شد به وسیله یک عده. البته تمام‌شدنی نیست.

۱۱) این جنگ بین دو همسایه ما آذربایجان و ارمنستان حادثه تلخی است. امنیت منطقه را تهدید می کند و برای کشور بایستی هرچه زودتر تمام بشود و البته سرزمینهای آذربایجان که به وسیله ارمنستان تصرف شده همه باید آزاد بشود یعنی بایستی همه این سرزمینها برگردد به خود آذربایجان.

۱۲) البته بایستی ارامنه‌ای که در این سرزمینها هستند امنیتشان محفوظ باشد و مرزهای بین‌المللی هم باید رعایت بشود یعنی دو طرف به مرزهای بین‌المللی کشورها تعدی و تجاوز نکنند و مرزهای بین‌المللی بایستی محفوظ باشد.


۱۳) تروریستها هم بایست در نزدیکی مرزها مستقر نشوند. در گزارشهای قابل اطمینان آمده که یک تعدادی تروریست از اینجا و آنجا وارد این ماجرا شدند. اگر اینها نزدیک مرز باشند و احساس خطر بشود، قطعا برخورد قاطع خواهد شد.

۱۴) در این مدتی که این مشکلات تحریم و تبعات تحریم و اینها بوده، مردم انصافا ایستادگی کردند و مشکلات را تحمل کردند و از خودشان استقامت نشان دادند. در سه زمینه اقتصاد و امنیت و فرهنگ مسئولین بایستی تحرک بهتری داشته باشند.

۱۵) در زمینه اقتصاد نگاه صحیح و اصولی این است که مطلقا به بیرون کشور نگاه نکنیم. نه اینکه رابطه مان را قطع کنیم. ارتباطات باید برقرار باشد مهم این است که ما علاج را از بیرون خودمان نخواهیم. علاج در درون خود ماست در داخل کشور است. باید یک تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته در زمینه اقتصاد انجام بگیرد.

۱۶) خیلی از مشکلات کنونی ما ربطی هم به تحریم ندارد. مربوط به ناهماهنگیهاست. بسیاری از گرانیهای اخیر توجیه ندارد. باید علاج بشود و قابل علاج است. بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. شما نگاه میکنید گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه‌فرنگی بگیرید تا پوشک بچه. گرانی اینها گرانیهای بی‌دلیلی است. هیچ استدلالی پشت این گرانیها وجود ندارد و جنس هم هست. و اگر چنانچه بین دستگاهها هماهنگی باشد اینها همه‌اش قابل کنترل است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین