پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

امام خامنه ای:کارهای نظامی به این شکل کفایت نمی کند؛‌باید حضور آمریکا در منطقه و مذاکره تمام شود

رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره)  در آستانه  سالروز قیام ۱۹ دی قم در سخنان مهمی در خصوص سردار سلیمانی و نیز حمله موشکی…

رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم قم در حسینیه امام خمینی(ره)  در آستانه  سالروز قیام ۱۹ دی قم در سخنان مهمی در خصوص سردار سلیمانی و نیز حمله موشکی شب گذشته سپاه به پادگان آمریکایی عین الاسد در عراق اظهار داشتند: حالا یک سیلی‌ای دیشب به اینها زده شد، این مسئله‌ی دیگری است، آنچه که در مقام مقابله مهم است، این کارهای نظامی به این شکل کفایت آن قضیه را نمیکند، آنچه مهم است این است که بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود، تمام بشود.

بخش هایی از مهمترین سخنان امام خامنه ای به شرح زیر است:

۱) شهید سلیمانی هم دل و جگر داشت و به دهان خطر می رفت و ابایی نداشت با تدبیر بود و برای کارهایش منطق داشت. این تدبیر فقط در میدان نظامی نبود. در میدان سیاست هم بود. در عرصه سیاست هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. سخنش تاثیر گذار بود. از همه اینها بالاتر اخلاص او بود. اهل ریا نبود. ️تعبیر جالب رهبری درباره سردار سلیمانی: “رفیق خوشبخت ما

۲) یک فصل در مورد شهید سلیمانی برکات این شهادت عظیم است؛ برکات این شهادت. این شهید عزیز هر وقت گزارشی میداد به ما چه گزارش کتبی چه گزارش شفاهی از کارهایی که کرده بود، بنده قلباً و زباناً او را تحسین میکردم اما امروز در مقابل آنچه که او سرمنشأ آن شد و برای کشور بلکه برای منطقه به وجود آورد، در مقابل او من تعظیم میکنم؛ کار بزرگی انجام شد، قیامتی به پا کرد، معنویت او، شهادت او را این‌جور برجسته کرد، این تشییع جنازه‌های، بدرقه‌های ایرانی و آن بدرقه‌های عراقی؛ در کاظمین، در بغداد، در نجف، در کربلا چه کردند با این پیکر ارباً اربا

۳) شهادت حاج قاسم زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ی دنیا کشید. عده‌ای میخواستند وانمود کنند که انقلاب در ایران از بین رفته است، مُرده است، تمام شده، البته عده‌ای هم سعی میکنند که این اتفاق بیفتد؛ شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است، دیدید چه خبر شد تهران! دیدید چه خبر شد در شهرهای دیگر! البته من برای این حادثه‌ی تلخی که در کرمان پیش آمد و تعدادی از هم‌میهنان عزیز کرمانی ما جان باختند عمیقاً متأسفم و متأثرم و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض میکنم؛ امیدوارم ان‌شاءاللّه ارواح مطهر این جان‌باختگان هم با شهید سلیمانی محشور بشوند.

۴) شهید سلیمانی توانست در مقابل همه‌ی نقشه‌هایی که با پول، با تشکیلات تبلیغاتیِ وسیع آمریکایی، با توانایی‌های دیپلماسیِ آمریکایی، زورگویی‌هایی که آمریکایی‌ها روی سیاستمدارانِ دنیا بخصوص کشورهای ضعیف دارند، تهیّه شده بود قد علَم کند و این نقشه‌ها را در این منطقه‌ی غرب آسیا خنثی کند

۵) چشمهای غبارگرفته را باز کرد شهید سلیمانی با این شهادت؛ دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند، ممکن است به رو نیاورند اما چاره‌ای ندارند. آن دشمنی که سعی میکند این مجاهد عظیم‌القدر را و این سردار فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم را به عنوان یک تروریسم معرفی کند، آمریکایی‌های بی‌انصاف، آمریکایی‌های دروغگو، آمریکایی‌های هجوگو که واقعاً ارزشی برای حرفهایشان نمیشود قائل شد، اینها سعی میکردند این‌جوری عمل کنند، ملت ایران زد تو دهن اینها.

۶) یک حادثه‌ی مهمی اتفاق افتاده است، بحث انتقام و این حرفها بحث دیگری است، حالا یک سیلی‌ای دیشب به اینها زده شد، این مسئله‌ی دیگری است، آنچه که در مقام مقابله مهم است، این کارهای نظامی به این شکل کفایت آن قضیه را نمیکند، آنچه مهم است این است که بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود، تمام بشود.

۷) آمریکایی ها  در این منطقه جنگ آوردند، اختلاف آوردند، فتنه آوردند، ویرانی آوردند، خراب شدن زیربناها را آوردند، البته هرجا قدم گذاشتند در دنیا همین‌جور عمل کردند، ما فعلا منطقه‌ی خودمان جلوی چشم ما است، اصرار هم دارند که همین فساد و همین ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم داشته باشند، هی اصرار میکنند، این مسئله‌ی مذاکره و نشستن پشت میز و اینها مقدمه‌ی دخالتها و حضورها است دیگر؛ این باید به پایان برسد. 

۸) این منطقه قبول نمیکند حضور آمریکا را در کشورهای منطقه، ملتهای منطقه قبول نمیکنند، دولتهای برخاسته‌ی از ملتها قبول نیمکنند، بدون تردید، اینکه حالا بحث مهم دیگری است در یک ناحیه‌ی دیگری. 

۹) یک عنصر آمریکایی با تعدادی ایرانی مزدور و وطن فروش بنا کردند نقشه ای بکشند و آن نقشه هم همان چیزی بود که ما چند روزبعد در قضایای بنزین دیدیم، عده ای از مردم که تعداد آنها زیاد هم نبود اوقاتشان تلخ شد و عدهای به عنوان اعتراض بیرون آمدند و وارد میدان شدند، این معترضین و فریب خوردگان همان برنامه را اجرا کردند، تخریب و آتش زدند، مرکز دولتی و مردمی را، تا جنگ به راه بیاندازند، این نقشه از قبل کشیده شده بود و آن روز تجدید نقشه بود. روزی که اینجا این اتفاق افتاد در آمریکا و واشنگتن عناصر دولت آمریکا خوشحالی می‌کردند و می گفتند کار ایران تمام شد، اما بعد از دو روز کار خودشان تمام شد، خیلی اندوهگین ناراحت و غصه دار بودند.

۱۰) دشمنی این جبهه ای که نام بردم موسمی نیست و همیشگی هر وقت بتوانند ضربه میزنند، علاج آن این است که ما باید خود را قوی کنیم ، قوی از جهت نظامی، سیاسی، اقتصادی از همه جهات خود را قوی کنیم که دشمن نتواند ضربه بزند، وگرنه دشمنی او ذاتی است، این که بعضی خیال کنند ما یک قدم عقب رفتیم آنها دست از دشمنی بردارنند خطای فاحشی است.

۱۱) آنچه وظیفه ما به عنوان مردم و جمهوری اسلامی است: اولاً دشمن شناسی است و در مقابل دشمن اشتباه نکنیم. نگوییم که همه می‌دانیم؛ بلکه همه میدانید که دشمن آمریکا و استکبار و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی دارد انجام می شود که این قضیه را برعکس و نظر مردم را برعکس کنند.

۱۲)  این مصوّبه‌ی دیروز مجلس ما مصوّبه‌ی بسیار خوبی بود، مصوّبه‌ی پارلمان عراق هم پریروز مصوّبه‌ی بسیار خوبی بود که مصوّبه‌ی اخراج آمریکا از عراق بود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین