چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

رییس جدید آموزش و پرورش منطقه بیرم منصوب شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه پس از عبور از دوران کرونا هم آموزش ترکیبی خواهیم داشت گفت: دانش آموزان و معلمان در آموزش الکترونیکی در…

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه پس از عبور از دوران کرونا هم آموزش ترکیبی خواهیم داشت گفت: دانش آموزان و معلمان در آموزش الکترونیکی در فضای مجازی تجربیاتی را کسب نموده اند و نمی توان این بستر و فضای ایجاد شده را در شرایط عادی هم نادیده گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و‌پرورش منطقه بیرم، با اشاره به حضور خودجوش معلمان در آموزش های مجازی از همان ابتدای مواجه با شرایط کرونا ویروس گفت: شاید هیچ عاملی مانند کرونا باعث نمی شد که یک میلیون معلم ما به دلخواه وارد فضای مجازی شوند و اطلاع رسانی و به روز رسانی دانشی که معلمین در بحث الکترونیک و فضای مجازی کسب کردند بسیار ارزشمند است و در واقع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه و سوق دادن آموزش به سمت فضای مجازی و بهره گیری از این بستر شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به هم افزایی تمام دستگاه ها در شرایط کرونا ویروس گفت: در این میان کادر درمان و معلمان در خط مقدم قرار داشتند و با درگیری اولیا با بحث آموزش مجازی ارزش کار معلمان به عنوان سرمایه های اجتماعی بیشتر از همیشه نمود داشت.

نوروزی بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای برای دانش آموزان ، معلمان و والدین تاکید کرد و گفت: از انجایی که این روزها زمان بسیاری را با فضای مجازی روبرو هستیم باید تفکری انتقادی را در معلمان آموزش دهیم تا شبه علم جای علم را نگیرد و جامعه به جامعه ای علمی ، بروز تبدیل شود

وی با اشاره به اینکه اسکینر حدود صد سال پیش در آمریکا بحث فردی شدن آموزش را بنیان گذاری کرده گفت: فرزندان ما به صورت فردی آموزش دیده اند و به صورت ناخودآگاه این آموزش را پذیرفته اند و در اموزش باید به سمتی که تفاوت های فردی دانش آموزان لحاظ شود حرکت کنیم و در این زمینه با برنامه ریزی، طراحی محتوا و ایجاد فضای مناسب داشته باشیم .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در مقایسه آموزش آفلاین با آنلاین گفت: در آموزش آنلاین دانش آموز فرصت کافی برای بهره گیری و پرسش و پاسخ کافی را ندارد و سطح دانش و آموزش به صورت سطحی و کم عمق اتفاق می افتد اما در آموزش آفلاین فرد می تواند هر زمانی که خواست نکات آموزشی را ببیند و فرصت اندیشیدن دارد .

نوروزی افزود: آموزش آنلاین همچنین باعث می شود دانش آموزان پرسشگر نباشند چون معلم در فضایی محدود و بدون تعامل مباحثی را به صورت یک طرفه مطرح می کند و فرد خیلی حق انتخاب ندارد بنابراین با گسترش آموزش آفلاین و حضوری می توانیم آموزش موفقی را با عبور از شرایط کرونایی داشته باشیم و در این راستا باید در برنامه ریزی های خود بحث آموزش آفلاین و بحث عاملیت فرد را در نظر بگیریم.

وی گفت: معلمان باید دوره های را برای طراحی محتوای آموزشی مناسب بگذرانند تا محتواهای متنوعی را برای آموزش های به روز داشته باشیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در دوران پس از کرونا باید بتوانیم آسیب های جدی روحی که در دانش آموزان به جهت فاصله گذاری فیزیکی بوجود آمده را برطرف کنیم و برنامه درسی پنهان بوجود بیاید و در واقع برگرداندن افرادی که دچار آسیب شده اند به زندگی روزمره صورت پذیرد.

در این مراسم محمد کریمی فیشوری به عنوان رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بیرم منصوب و از خدمات علی ملک پور ،رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

گفتنی است در سوابق شغلی کریمی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات است میتوان به دبیر و مدیر مدرسه و کارشناس آموزش متوسطه و امور مالی اداره اموزش و پرورش بیرم اشاره کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین