چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

خط آهن لارستان، بنادر جنوب کشور را به مرکز استان و پایتخت متصل می‌کند

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر توجه به پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، گفت: از سالیان گذشته این پروژه تعریف‌شده، کارگاه احداث و حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده اما متأسفانه…

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر توجه به پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، گفت: از سالیان گذشته این پروژه تعریف‌شده، کارگاه احداث و حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده اما متأسفانه طی سالیان اخیر این کار تداوم پیدا نکرده و باعث شده پروژه احداث راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم-شیراز از مطالبات اصلی مردم باشد که می‌تواند پایتخت و مرکز استان را به بنادر جنوبی متصل کند و لارستان را به بارانداز در جنوب کشور تبدیل کند.

به گزارش میلاد لارستان، استاندار فارس که به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح عمرانی به شهرستان‌های لارستان و اوز سفر کرده است، در نخستین برنامه خود در جمع فرمانداران، شهرداران، بخشداران و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های لارستان و اوز حضور یافت.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با برشمردن شاخصه‌ها و پتانسیل‌های این خطه، با تأکید بر اینکه براساس اعتقادات راسخ و فرهنگ عموم مردم و همچنین تلاش مسوولان، امنیت در لارستان در سطح بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و عموم مردم بر حرکات مسوولان نظارت دارند که می‌تواند یک نیروی محرک و تأثیرگذار باشد.

جلیل حسنی با ابراز خرسندی از کنترل کرونا با حساسیت مردم و رعایت توصیه‌های لازم از سوی اقشار مختلف مردم، افزود: تعداد مبتلایان لارستان از ابتدا تاکنون ۲ هزار و ۲۸۶ نفر بوده، تعداد بهبودیافتگان یک هزار و ۹۲۷ نفر، بستری‌های اخیر ۸ نفر، فوتی‌ها ۷۱ مورد و بیماران با حال وخیم ۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌های اقتصادی از بُعد دولتی، تلاش بر جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های مختلف کلنگ‌زنی یا افتتاح صورت گرفته که سهم بخش خصوصی بالای ۶۰ درصد بوده است.

معاون استاندار فارس از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های عمومی را رسیدگی به محور جهرم-لار و بندرعباس برشمرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های استانداری فارس و اداره کل راه لارستان بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص‌یافته است و امید می‌رود عملیات اجرایی آن با سرعت ادامه یابد.

حسنی با تأکید بر توجه به پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، گفت: از سالیان گذشته این پروژه تعریف‌شده، کارگاه احداث و حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده اما متأسفانه طی سالیان اخیر این کار تداوم پیدا نکرده و باعث شده پروژه احداث راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم-شیراز از مطالبات اصلی مردم باشد که می‌تواند پایتخت و مرکز استان را به بنادر جنوبی متصل کند و لارستان را به بارانداز در جنوب کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع علمی-کاربردی لارستان از سالیان گذشته توانسته با پرورش نیرو و جذب آنان به بازار کار نقش بسزایی در بُعد علمی و دانشگاهی ایفا کند که متأسفانه این دانشگاه چندی پیش تعدیل، رشته‌های تعطیل و ساختمان آن به دانشگاه دولتی واگذار شد، خاطر نشان کرد: با وجود نامه‌نگاری‌های استانداری فارس با وزارت علوم، پیگیری‌ها با وجود حمایت‌های نماینده مردم به نتیجه‌ای نرسید که می‌تواند اثرات منفی در زمینه علمی و اقتصادی داشته باشد.

فرماندار ویژه لارستان با درخواست از استاندار فارس مبنی بر امکان تفکیک زمین‌ها و منازل موجود در شهر لار، یادآور شد: بخش‌های جویم، بنارویه و صحرای باغ، خواستار ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند.

این مسوول با اشاره به مشکلات اینترنت در روستاهای محروم بخش مرکزی مثل درزوسایبان، عنوان کرد: جاده بین صحرای باغ به بیرم دارای کیفیت بسیار نامطلوب است و نیازمند بازسازی است.

وی احداث جاده آب‌باریک به مرکز بخش بنارویه را از مطالبات چندین ساله مردم دانست و تصریح کرد: جذب اعتبارات مورد نیاز برای بیمارستان ۳۲ تختخوابی بخش جویم که چند سال معطل‌مانده است که نیازمند پیگیری است.

حسنی تأمین آب را مهم‌ترین مشکل در بخش بیرم برشمرد و بیان کرد: جاده «تُل تُله» نیازمند توجه ویژه استاندار فارس و اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

فرماندار ویژه لارستان خواستار انتقال آب از سد سلمان فارسی به بخش‌های این شهرستان شد و اضافه کرد: می‌توان طرح‌ها را با ورود خیرین با مشارکت دولت به سرانجام رساند و نسبت به سایر مناطق کارها را با سرعت بیشتری پیش بُرد.

وی در پایان خواستار روان‌سازی صدور مجوز از سوی دستگاه‌های دولتی سطح استان فارس برای پروژه‌ها در لارستان شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین